Einde van volvo bezit komt ten einde

Lees meer
10-12-2018 12:21 - 10-12-2018 12:22 #180730 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
René,

In de Transit zaten zowat alle motoren die Ford destijds had, dus van de MK1 bestond ook een 2L versie. Van MK2 bestond ook een 1.6L versie en meerdere varianten van de 2L. (Heb zelf nooit een Transit gehad, maar mijn vader reed altijd Ford Taunus - zelfde motoren - vandaar).

Dus ik zou goed controleren wat er nu echt in ligt - hoeft niet de originele motor te zijn !

Mercedes 208 benzine was een 2.3L motor (zoals in de 230).

Als het je (ook) om karakter gaat zie ik niet zoveel verschil tussen de Transit MK2 en de Mercedes 208, maar zou ik eerder op zoek gaan naar een Transit MK1 met 2L motor (kan natuurlijk lastig te vinden zijn ....).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 12:31 #180731 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Je moet er gewoon van uitgaan dat als je te laat bent, dit zo heeft moeten zijn en er iets beters op je pad komt.
Ik heb vroeger, lang geleden dus, een Ford Transit gehad en er is mij altijd bijgebleven dat de auto het gevoel gaf dat hij niet vooruit te branden was, en dat gevoel werd steeds erger. Nu is het zo dat ik ook een Citroen HY heb, toch niet de snelste en de minst luidruchtige met zijn 3 versnellingen (wie heeft het over een 5 bak?) maar ondanks dat vind ik het rijgenot bij de HY vele malen fijner dan bij de Transit. Ervaring genoeg want in de 12 jaar dat ik de HY heb, heb ik er minstens 70.000km mee gereden. Ik zou absoluut geen Ford Transit aanraden, dan zou ik toch veel liever gaan voor de Mercedes en niet in de laatste plaats voor de onderdelenvoorziening, toch ook belangrijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 12:40 #180732 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

Rob Vijgenboom schreef : René,

In de Transit zaten zowat alle motoren die Ford destijds had, dus van de MK1 bestond ook een 2L versie. Van MK2 bestond ook een 1.6L versie en meerdere varianten van de 2L. (Heb zelf nooit een Transit gehad, maar mijn vader reed altijd Ford Taunus - zelfde motoren - vandaar).

Dus ik zou goed controleren wat er nu echt in ligt - hoeft niet de originele motor te zijn !

Mercedes 208 benzine was een 2.3L motor (zoals in de 230).

Als het je (ook) om karakter gaat zie ik niet zoveel verschil tussen de Transit MK2 en de Mercedes 208, maar zou ik eerder op zoek gaan naar een Transit MK1 met 2L motor (kan natuurlijk lastig te vinden zijn ....).


In de ford ligt een 2.0 pinto motor dat heb ik gechekt en die Hebben ze in diverse ford modellen gehad. Wat betreft karakter bedoel ik de uitstraling van de bus. Mercedes recht toe recht aan. Neem je nu de ford en je staat er schuin achter dan zie je dat hij vanaf het midden horizontaal een verbreding heeft, ik noem het maar even de heup van de auto. Icm de verbrede achterschermen en het wat bolle dak is het lijnen spel wat frivoler dan de Mercedes. De ford MK2 stamt nog echt uit de jaren 60 maar met een voorkant die al in de jaren 80 staat. De Mercedes is voor eind jaren 70 al een product die tot in de jaren 90 is doorgevoerd qua uiterlijk dan. Dus qua look is de Mercedes mijn minste favoriet. Maar heeft technisch weer meer dan de ford. Zoals wat jij al aangaf de 2,3 motor (dat wist ik nog niet) en de 5 bak. Beter aangekleed van binnen, scheiding wand die ik kan verplaatsen naar voren zodat er een volledige ruime laadruimte is. Daarbij heeft de Mercedes het voordeel dat hij van 79 is dus binnenkort belasting vrij. Gas erin en hop gaan.

Vanmorgen ff met de verkoper van de Mercedes gebeld en gevraagd of ik vrijdag aanstaande welkom ben en of ik een proefrit kan maken. Antwoord welkom bent u altijd proefrit nee. Ik vraag waarom niet. Hij staat ingebouwd en de accu zal wel dood zijn. Dan regelt u toch dat hij vooraan staat als u hem te koop aanbied en met een verse accu. Komt u maar is eerst kijken of het wat is voor u en dan praten we verder. Meneer ik woon niet in de buurt weet u dan moet ik weer een keer die kant op. As het mij wat lijkt wil ik hem meenemen. Kom eerst maar is kijken zei hij weer. Vrij stugge man die verkoper. Maar ik ga zeker kijken vrijdag. Alleen snap ik sommige mensen niet. De 1 geeft me een ford mee met een bijna lege tank, niet in MRB en niet verzekerd en de ander doet geen moeite om hem rijklaar te maken voor een proefrit. Zucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 12:46 #180733 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

Jacques Smeets schreef : Je moet er gewoon van uitgaan dat als je te laat bent, dit zo heeft moeten zijn en er iets beters op je pad komt.
Ik heb vroeger, lang geleden dus, een Ford Transit gehad en er is mij altijd bijgebleven dat de auto het gevoel gaf dat hij niet vooruit te branden was, en dat gevoel werd steeds erger. Nu is het zo dat ik ook een Citroen HY heb, toch niet de snelste en de minst luidruchtige met zijn 3 versnellingen (wie heeft het over een 5 bak?) maar ondanks dat vind ik het rijgenot bij de HY vele malen fijner dan bij de Transit. Ervaring genoeg want in de 12 jaar dat ik de HY heb, heb ik er minstens 70.000km mee gereden. Ik zou absoluut geen Ford Transit aanraden, dan zou ik toch veel liever gaan voor de Mercedes en niet in de laatste plaats voor de onderdelenvoorziening, toch ook belangrijk!


Leuk een HY is ook een tijd geweest dat ik die wilde kopen. Mercedes heeft idd een goede onderdelen voorziening, bijkomend voordeel is dat mijn buurman (werkplaats) bij Stern Mercedes bedrijfs auto in amsterdam werkt. Dat is ook een ding om te zeggen om voor Mercedes te kiezen. Nog niet aan gedacht eigenlijk. Kijk zo komen we er wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 13:56 #180742 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Het leukst is natuurlijk een volvo met dezelfde bergruimte, ze bestaan wel maar vind er maar eens één.

www.swedishbrasscar.com/dokument/volvo94.html

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 15:35 #180744 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
De buurt ziet me al aankomen met zo een gevaarte, ff inparkeren in een parkeer haven is gelijk plek voor 2 innemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 22:24 - 10-12-2018 22:26 #180756 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Toyota j40 landcruiser kopen!
Iconische auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 22:32 #180757 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

Edwin Jongejan schreef : Toyota j40 landcruiser kopen!
Iconische auto.


Nah, niet mijn ding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2018 09:45 #180775 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Beste René,

Ik weet niet precies wat je met de grote bestelwagen wilt doen. Heb je zoveel te vervoeren? Of gaat het alleen om de 'looks'?
Ik heb zelf een Volkswagen T3 uit 1985 met een dieselmotor. Is omgebouwd tot camper, waardoor de wegenbelasting te overzien is. Wij gaan er tweemaal per jaar mee op vakantie. Tegenwoordig in het voorjaar naar Frankrijk/Spanje/Portugal en in het najaar naar Italië/Griekenland. Maar we zijn er ook mee naar Marokko en Turkije geweest.
De T3 is (nog) niet zo'n hype als de T1 en T2, die niet meer te betalen zijn.

Wij hebben die auto nu 10 jaar, bijna 200.000 km gereden en geen moment spijt gehad. Dat ding is net zo robuust als een katterug. Is een camper niet je ding: hij is er in allerlei uitvoeringen: enkelcabine, dubbelcabine, bus, gesloten bestel, twee- of vierwieldrive, benzine (injectie) motoren of diesel met en zonder turbo. Onderdelenvoorziening is uitstekend en er is een actieve community.

OK, de motor zit achterin en dat heeft ook nadelen. Maar het is ook nostalgie!

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2018 11:57 #180776 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Hoi Leo,

Een T3 heeft ook wel mijn aandacht maar dan meer als camper want je zegt het al zelf de motor neemt bij een T3 wel wat ruimte in die juist voor mij zo belangrijk is. Tja wat ga ik vervoeren, dat is van een scooter (als die van mij pech heeft) of gereedschap en of bouwmaterialen tot hele boomstammen van 2,5 tot 3 mtr voor de houtkachel thuis. En daarbij spelen de looks voor mij ook een grote rol. En als ik wat concessie moet doen mbt luxe en of gebruiksgemak doordat hij geen 5 bak heeft of door de diff verhouding is dit allemaal aan te passen. Er worden zelfs Ford Scorpio motoren V6 2,8 injectie met 5 bak of automaat ingebouwd. Past zo op de motorsteunen en alleen de baksteun en cardanas dien ik aan te passen en wat andere kleine zaken. Maar als ik hem koop zal ik eerst zo ff blijven rijden en in de tijd dat hij weer van de weg moet kan ik me bezig houden met eventuele modernisering van de techniek. En gelukkig is deze bus keihard dus plaatwerk hoef ik me als ik het goed conserveer geen drukte om te maken en verder zit erweinig op wat een probleem kan geven. Ik moet zeggen dat hij nog simpeler in elkaar zit dan een volvo.

Maar zover is het nog niet, eerst vrijdag maar is een 2e proefrit maken en als die wel goed gaat dan maar is onderhandelen over de prijs. Vrijdag aanstaande lezen jullie het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.