Einde van volvo bezit komt ten einde

Lees meer
07-12-2018 22:33 - 07-12-2018 22:49 #180679 door René Minnebo
Einde van volvo bezit komt ten einde is gemaakt door René Minnebo
Heren en ook dames natuurlijk,

Ik sta op het punt te stoppen met de volvo’s Althans de 945 gaat er na waarschijnlijkheid zeer spoedig uit en de 245 zal mogelijk volgen maar over die laatste ben ik nog niet helemaal zeker. Mijn vrouw heeft sinds mei haar rijbewijs en haar eigen auto (ford fiesta uit 2009) en ik zou dan verder rijden in de 945 en mettertijd als de 245 40 jaar is (duurt nog 3,5 jaar) daar in rijden. Lekker goedkoop en op gas. Maar de roep om een bestelbus word steeds groter. En ik betrap me er ook geregeld op dat ik op mp naar bestelbusjes kijk. In eerste instantie naar een recente Mercedes sprinter maar die zijn toch prijzig en als ze met een leuk prijsje op mp staan is het een afgetrapt ding. En een bus kopen en die op camper kenteken laten zetten wil ik niet want ik heb nog zat te doen en kost ook weer geld. Dus ben ik mijn zoek gebied wat gaan verbreden en ben is gaan kijken wat er zoal als oldtimer als bestelbus te koop is. Een Mercedes 207 tot de 508 vind ik ideale bussen en het is jeugdsentiment maar ook nu weer voor een goede betaal je gewoon dik 6 tot 8 duizend euro. En op een gegeven moment zag ik een ford transit met de bekende varkens snuit de MK1. Altijd een leuke bus gevonden met die heupjes aan de zijkant. Echter of het is een diesel of het is een V4 met 1700 cc en dat is toch echt te kort voor zo een bus. Maar de MK2 die had een 2 liter motor. Dus die is wel interessant. Oke het is geen snelheids monster maar het gaat erom dat ie lekker groot is en een flinke aanhanger mag trekken.

Ik ga morgen kijken naar een ford transit dit is een ex Duitse brandweer wagen kleur rood wit met dubbel lucht hij toont op de foto erg strak en volgens de eigenaar is hij niet rot. Heeft nieuwe banden, distributie, rvs sidebar’s, rvs bullbar, rvs opstap achter. Mooie chroom velgen, grote brede witte spatlappen met ford erop.

De transit is van 81 en valt in de overgangs regeling dus de maanden dec, jan, Feb mag hij de weg niet dus zal ik hem bij mijn werkplaats moeten stallen. Dit zal dit jaar zijn en dan nog 2 keer daarna. Dan is hij 40 jaar en zal er een gastank inkomen. De 945 zal dus ergens in februari 2019 in de verkoop gaan. Zou ook eerder kunnen misschien. Of ik de 245 ga verkopen moet ik nog even goed ove nadenken dus. Die moet nog 3,5 jaar voordat deze 40 jaar is. Ik blijf het een mooi model vinden maar ik zeg al 3,5 jaar tegen mezelf ik ga hem dat jaar opknappen dan is hij klaar voordat hij 40 is maar hij staat er maar te staan. En de gedacht om hem weg te doen komt steeds meer naar voren maar tegelijkertijd vind ik het ook weer jammer. Dus ik moet er nog even goed over nadenken.









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-12-2018 09:01 - 08-12-2018 09:02 #180680 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Oké.. het is geen Volvo.. maar het is wel een mooie bus! Hopelijk is het wat voor je en heeft de verkoper niet gelogen.

Tja, soms heb je eens zin in wat anders. En waarom niet? Ik moet bekennen dat ik zelf ook eerder wat rusteloos ben op dat vlak. Nu kriebelt het al een tijdje om naar een tweewieler te gaan. Maar daarvoor moet de Amazon weg, want de ruimte is beperkt. En daarvoor ben ik ook nog niet klaar. Daarnaast wil ik ook weer erg graag 240 rijden, was mijn eerste Volvo en (misschien daarom ook wel) de leukste 'voor onderweg'. Hoewel die korte uitstap naar een 340 ook erg leuk was.. Zo blijf je bezig.. Gewoon je ding doen, René, je zal er geen spijt van hebben!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 09:16 - 08-12-2018 23:04 #180682 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Het einde komt ten einde...
Tja, bij mij heeft de 145 onlangs plaats gemaakt voor een V50. Heerlijke auto, rijdt heerlijk, snel, stil, probleemloos, voelt safe én roest (nog) niet.
Maar toch...
Het is een vervoersmiddel en meer ook eigenlijk niet. En dat is ook de functie van een auto volgens velen. Maar als je 25 jaar klassiek hebt gereden voelt dat tóch anders. Ik moet er af en toe nog wel een beetje aan wennen...
En nou is die Transit erg leuk en ook niet nieuw, maar t is geen Zweed natuurlijk dus bezint eer gij begint (of in jouw geval eindigt).

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 10:38 #180684 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

René Minnebo schreef :
Oke het is geen snelheids monster maar het gaat erom dat ie lekker groot is en een flinke aanhanger mag trekken.



Die flinke aanhanger trekken valt wel mee denk ik. Ik zag dat deze rode transit maar 985 kg mag trekken. Best wel weinig voor zo een bus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 12:52 - 08-12-2018 17:20 #180686 door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Dag René,
bezint eer ge begint met een Ford transit.
de transit op de foto heb ik in 2009 op de autotron Rosmalen met veel moeite verkocht voor 2000,- euro (nieuwstaat, zonder roest met org 17.500 km. het was een 1700 cc, dit is plankgas 110 km/u (max enkele minuten vol te houden), 80 km/u kruissnelheid op de autobahn; geen pretje als werkelijk alle vrachtwagens je voorbijsteken, jawel, deze was in nieuwstaat.
ook de bouwkwaliteit is fascinerend, sommige onderdelen heel sterk, andere heel goedkoop en zwak. Zo is de klep van het handschoenkastje zo sterk dat die gemakkelijk 100 jaar meegaat, maar voor en achterbumper hangen dan weer gewoon aan het plaatwerk te wiebelen.
Als je Ford met Volvo vergelijkt, zijn onderdelen een ramp, zowat alles is dan een probleem als het stukgaat. Ze zijn te groot om binnen te zetten en roesten doen ze nog een stuk harder dan een Franse auto uit de jaren 70.
het verschil van een MK1 1700 met een MK2 2000 is maar 25 pk
Dit busje is uiteindelijk aan een zgn liefhebber gegaan die er absoluut gas in wou, alhoewel het sterk afgeraden werd. Na amper 10.000 km was de motor compleet om zeep.
correctie: dit kenteken was bij de RDW niet meer opvraagbaar vanaf 2011. Nu is die weer wel opvraagbaar. Blijkbaar is er nieuw leven in geblazen. Dat geeft mij toch een beter gevoel dan vernietigen.Met de 2 blauwe zwaailichten en sirene kon je wel indruk maken (als je dat zou willen)
helaas...Maar de wissel naar een katterug geeft mij toch meer zekerheid en veel meer plezier
Neemt niet weg dat je er ook veel plezier aan kunt beleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 20:32 #180695 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

Gideon Los schreef :

René Minnebo schreef :
Oke het is geen snelheids monster maar het gaat erom dat ie lekker groot is en een flinke aanhanger mag trekken.



Die flinke aanhanger trekken valt wel mee denk ik. Ik zag dat deze rode transit maar 985 kg mag trekken. Best wel weinig voor zo een bus.


Is idd niet veel nee maar bij navraag is de trekhaak (originele transit trekhaak) niet aangemeld bij de RDW en daarom hanteren ze 985 kg. Vraag me niet hoe ze dat berekenen maar bij navraag bij de transit garage in Nieuw Amsterdam mag deze 1600 kg trekken. Is ook niet veel maar voor mij genoeg. De ruimte in de bus is groot genoeg om voldoende mee te kunnen nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 20:37 #180697 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Ik heb hem gezien, en het is een knappe bus, niet rot op sommige plekken iets roest maar dat mag geen naam hebben, helaas wel een kras in de lak die rondom de bus gaat. Iemand die de bus waarschijnlijk niet mooi vond waarschijnlijk. Wat betreft de motor die liep niet helemaal lekker. Toch maar een proefrit gemaakt en hij bokte behoorlijk. Ik zag dat de tank in het rood stond en dat kon de schuldige zijn, dus de proefrit was behoorlijk kort. Het bokken kwam waarschijnlijk door de benzine die heen en weer gaat bij het optrekken en daardoor krijgt de motor niet voldoende benzine. Verder is het idd snel opschakelen maar je merkt wel de kracht die het blok icm bak en diff heeft. De beste man heeft er een andere as bij die een gunstigere verhouding heeft en waardoor de motor rustiger zal draaien en een hoger top zal hebben. Maar 100 km/h is voor deze bus hard zat, maar iets rustiger schakelen en minder toeren is wel een pre. Ik zal er geen honderden km’s mee rijden op een dag, het is een bus voor mijn klussen in de buurt en om brandhout mee op te halen.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het doe. Qua looks en de staat van de wagen is dit een topper ondanks dat er een vette kras rondom de bus zit. Ondanks dat er geen laswerk aanzit was die kras wel een domper en vond ik en de proefrit is niet wat ik ervan had gedacht.

Ik heb de eigenaar gezegd dat ik nog een keer wil rijden maar dan met een vollere tank zo dat ik wat verder kan rijden en wat meer snelheid. Helaas was er vanmorgen geen tijd voor om extra benzine te halen anders hadden we het eerder geweten of het een probleem met de aanvoer van benzine was.

Wel een knullig iets natuurlijk om hem weg te zetten met een bijna lege tank, Maargoed het is niet anders.

Er kan nog over de prijs worden onderhandeld, de achteras met andere diff verhouding zit erbij net zoals de originele voorstoelen.

Word dus vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 09:02 #180722 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik de transit nou moet kopen of niet. Ik vind de looks van een auto ook erg belangrijk en of dat nou zo belangrijk is voor het doel waar ik hem voor ga gebruiken dat is iets persoonlijks, je kan je afvragen waarom wij in oude auto’s rijden. Je onderscheidt je van de rest en dat is zo leuk. Ook de respons die je krijgt. Maar 3 dingen houden me nu nog tegen om een knoop door te hakken. Dat is die vette kras rondom de bus, geen 5 bak, en de diff verhouding.

Kras weg werken betekent weer schuren plamuren en rollen want ik ga hem echt niet spuiten. Dit kan ik natuurlijk per deel oppakken hoeft niet in 1 keer.

4 bak ipv 5 bak. Heb ik een 5 nodig als ik toch alleen maar in de buurt blijf en bijna geen snelweg zie.

De korte diff verhouding vervangen voor een langere. Die zit bij de prijs erbij alleen zelf monteren. Dat zou kunnen in de tijd dat ie nog geschorst is.

Nu heb ik ook een Mercedes 208 ex commando auto van de brandweer op het oog. Deze is ook een benzine en is van 1979 en is dus volgend jaar belastingvrij. Dat in tegenstelling tot de ford die van 81 is. De Mercedes heeft rondom ramen en een 5 bak en een trekhaak. Was volgens mij ook een 2liter maar is 200 kg lichter dan de ford transit. Nadeel is dat de Mercedes 208 sinds 2012 niet meer gekeurd is en wat zit er dus aan te komen. Hij is volgens mij ook sinds 2012 bij die handelaar in bezit. En ik moet BTW betalen die ik niet terug kan halen. Mogelijk kan ik onderhandelen zodat ik geheel of deels de btw eraf kan lullen. Daarnaast is dit net als de volvo een baksteen dus recht toe recht aan en verder geen poespas en dat is nou bij die ford zo leuk die heeft wat meer vorm en daardoor meer karakter.

Ik ga vrijdag dus nog even eerst bij de Mercedes kijken en rijden en dan nog maar is bij de ford. En dan zal ik een knoop door moeten hakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-12-2018 11:49 #180727 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Einde van volvo bezit komt ten einde
Mijn advies: bij twijfel: niet doen. Er zijn meer vissen in de zee en zolang de zoektocht geen dringend karakter heeft, waarom overhaasten en iets kopen dat niet 100 % aan je verwachtingen voldoet..?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 12:07 #180729 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Einde van volvo bezit komt ten einde

Saskia De Vos schreef : Mijn advies: bij twijfel: niet doen. Er zijn meer vissen in de zee en zolang de zoektocht geen dringend karakter heeft, waarom overhaasten en iets kopen dat niet 100 % aan je verwachtingen voldoet..?


Idd niet overhaasten je kan maar 1 keer je geld uitgeven. Misschien is twijfel en groot woord ik denk meer dat het een wel overwogen keuze is waar ik mee worstel. Mijn ervaring is wel dat als ik te lang erover doe om een keuze te maken ik 9 van de 10 keer te laat ben. Maar we gaan het zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.