RVS Lassen

Lees meer
21-10-2017 19:50 #172659 door Lars Rengersen
RVS Lassen is gemaakt door Lars Rengersen
Zijn er mensen met ervaring met RVS lassen die aan kunnen geven hoeveel dat verschilt qua “doen” met gewoon staal lassen?
Ik weet dat je ander beschermgas, draad en eigenlijk ook een dedicated toorts/liner nodig hebt.
Mijn huidige lasapparaat heeft geen Inox programma dus dat wordt dan ook upgraden (aanvullend programma of andere machine).
Het alternatief is mijn batterijenbakken laten lassen. Qua geld ontloopt het elkaar denk ik niet veel.
Maar als ik alle spullen in huis haal om het zelf te doen en het blijkt veel moeilijker is het ook zo wat.
Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2017 21:14 #172661 door 14517-dummy
Beantwoord door 14517-dummy in topic RVS Lassen
Hoi Lars, je hebt een pb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
22-10-2017 15:14 #172690 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic RVS Lassen
Vroeger wel gelast ook rvs, je moet de lassen nabehandelen (paciferen) om corrosie te voorkomen. En als ik het mij goed herinner komt het nauwer mbt voor en nabehandelen, maar dat is voor dikkere stukken die een warmtebehandeling nodig hadden. Voor plaatmateriaal zal het minder uitmaken.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2017 11:08 #172741 door LJ Dekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
24-10-2017 15:38 #172750 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic RVS Lassen
Uit mijn werkverleden weet ik dat RVS-lassen in leidingwerk gebeitst en gepassiveerd werden. Tevens bijna altijd TIG-gelast.
Je bent wel een ultieme zelf-doener, maar als het alleen om de accu-bak gaat zou ik dit lekker uitbesteden.
Je moet ook specifieke slijpschijven gebruiken voor RVS (en zeker niet de schijf die je op normaal staal hebt gebruikt voor het RVS gebruiken; je krijgt "vervuiling" van gewoon staal op je RVS en dat geeft uiteindelijk ellende)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2017 15:44 #172751 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RVS Lassen
Dank voor jullie reacties en in het bijzonder Harm voor zijn aanbod om te komen proberen en zijn apparaat te gebruiken.
Hoe meer ik erin duik, hoe meer ik me realiseer dat ik het mezelf soms te moeilijk maak met het idee om een uitdaging te hebben en weer wat nieuws te leren.
Maar goed, misschien is een meer pragmatische en -keep it simple- aanpak wel op z'n plaats.
Dat kan uiteenlopen van gewoon uit staal maken of toch uitbesteden inderdaad.
Ik verken de mogelijkheden nog even verder. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2017 09:56 #172806 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RVS Lassen
Zojuist een update geplaatst in mijn project topic .
Ik neig er nu naar om de buitenbak toch gewoon van staal te maken. Dan kan ik hem makkelijk vastlassen aan het frame en de auto en kan ik hem maken met de middelen (lasapparaat en zetbank) die ik nu al in huis heb.
Dan wordt hij gewoon mee gestraald en gespoten met de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.