dash knoppen

Lees meer
10-07-2017 12:18 - 10-07-2017 12:20 #170351 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic dash knoppen

Niek de Boer schreef : Ruitenwisserknop heeft origineel bij amazon 3 standen . Stand 1 : langzaam . Stand 2: snel . Stand 3 : snel plus ruitensproeier.
Je kunt natuurlijk een aparte knop maken om te sproeien.


Dus bij hevige regenval heb je stand 3 nodig en dan doet je ruitensproeier er nog ff een schatje bovenop, nee toch dat kan toch niet dan is je reservoir zo leeg en je ruitensproeier motor zal het ook niet lang volhouden. Ik geloof er niks van. Ik weet bijna zeker dat ik maar 2 ruiten wisser standen had en dat ik de knop een kwart slag kon draaien om mijn raam te sproeien.

Dit lijkt er meer op, ff een berichtje uit 2008 geplakt

Ik neem aan dat je reservoir al wel goed vol zit? Als je de ruitenwisser-knop helemaal naar je toe trekt zou je het motortje moeten horen lopen, het kan dan best even duren voor er ook echt gesproeid wordt. Bij mij is dat in ieder geval het geval. Als je helemaal niets hoort zit er ergens iets niet goed denk ik ;)

De knop helemaal uit trekken en als je hem loslaat dan zal hij bij stand 3 blijven hangen en wist hij als een gek je raam schoon en droog

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2017 13:50 - 10-07-2017 16:19 #170354 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic dash knoppen
De wissnelheid in stand 2 en 3 is naar mijn weten hetzelfde. Dus bij hevige regenval heb je enkel stand 2 nodig. Sproeien en snel wissen, is stand 3. Zo is het ook bij mijn Amazon.

Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het niet zo handig is dat eerst wordt gewist ipv eerst te sproeien.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 16:04 #170357 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic dash knoppen
Daarom dacht ik dus dat het een kwart slag draai beweging was en als je raam zeiknat is trek je hem naar de eerste wisstand om hem droog te wissen. Kan ook zijn dat de 140 serie dit systeem had hoor.

Maar idd om te sproeien eerst je wissers te laten bewegen is een vreemde volgorde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 17:01 #170358 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic dash knoppen
Rene, het werkt zoals ik beschreef. Geloof me maar. Logisch is het niet idd. Als het lang duurt voordat je vloeistof hebt kun je een terugslagklepje in het slangetje zetten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 17:03 #170359 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic dash knoppen
Bij mijn amazons en bij die in ik het verleden heb gehad en bij alle amazons van anderen ,die ik heb gezien ,werkte het zoals ik hierboven heb beschreven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 17:05 #170360 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic dash knoppen
Bij onze 140 moet je inderdaad het knopje een kwartslag naar rechts draaien om te sproeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2017 19:24 #170361 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic dash knoppen
Dan lijkt het systeem van de 140 wel een logische upgrade voor een Amazon :-)

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 20:00 #170362 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic dash knoppen
Ja, dat is het ! We moeten ook wel bedenken, dat een electrisch werkende ruitensproeier begin jaren 60 wel luxe was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 20:48 #170363 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic dash knoppen
Vroeger was niet alles beter.... ik vind het wel nostalgisch om bij motregen iedere keer de knop even uit te trekken en weer in te duwen....
Mijn 140 had een intervalschakelaar, dát is pas luxe.
Misschien een beetje Off Topic, maar als je toch aan de gang gaat met je ruitenwissers zou ik dat gelijk erbij zetten.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 22:52 - 10-07-2017 22:54 #170367 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic dash knoppen
Het systeem van de 140 is inderdaad slimmer gekozen; als je echter een 140 schakelaar in een Ama wil zetten moet je er wel rekening mee houden dat de aansturing van de ruitenwissermotor anders is als bij de 140. Even de schema's naast elkaar leggen om te zien of het überhaupt mogelijk is.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.