Parijs en milieu

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2017 18:19 #170103 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Parijs en milieu
Ik. En al vaker gedaan. (En dan neem ik maar aan dat ik onder de weldenkende mensen mag vallen van je. lol)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-06-2017 18:46 #170104 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Parijs en milieu
niks mis mee, ben er zelf ook al tientallen keren geweest met alle vormen van modern en klassiek vervoer, ken Parijs als m'n broekzak maar ik ga toch liever met de TGV en de metro, sneller en zorgelozer, geldt trouwens wat mij betreft voor alle grote steden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2017 19:56 #170107 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Parijs en milieu
Ik ken Parijs ook heel goed en kan dus de grote verkeersaders grotendeels vermijden....
Als ik er eenmaal ben neem ik ook de metro of de bus, maar met kinders en vrouw hebben we altijd nogal wat bij ons als we er een paar dagen (moeten) zijn...
(Vanuit Epernay gaat een heel fijne trein via een prachtige rit naar Gare de l'Est in 1 uur en 20 minuten, dus voor een dag is dat dè oplossing voor ons.)
En onze franse auto's hebben een sticker....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2017 09:29 - 07-07-2017 09:30 #170278 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Parijs en milieu
Net een sticker besteld hierzo... certificat-air.gouv.fr/
Net bevestiging ontvangen dat het ok is....categorie 1 !! ( een na schoonste categorie) . Geen probleem of extra oldtimer gedoe. Duurde ook niet lang, bevestiging binnen paar dagen...sticker na 10 dagen.
Gaat om een 144 uit 1971. Heb wel aangegeven dat hij alleen op lpg (GPL :-) ) rijd, en niet ook op benzine.

Waarschijnlijk krijg je voor auto uit 1971 die op benzine (of Benzine / GPL ) rijd geen sticker...
Laatst bewerkt 07-07-2017 09:30 door roland klinkenberg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2017 10:01 #170279 door Leof
Beantwoord door Leof in topic Parijs en milieu
Ik heb even getest voor mijn P220 benzine uit 1965: niet toegelaten...

P544B B16A, P220VE B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2017 10:36 #170281 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Parijs en milieu
Ik verbaas me hier nog steeds regelmatig over de regelingen!
En denkt iemand dat die 144 gecontroleerd gaat worden of hij wel op LPG rijdt op dat moment?
Typisch weer dat men de buitenlandse oldtimers glad vergeten zijn!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2017 11:39 - 07-07-2017 11:41 #170286 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Parijs en milieu
@Ronald Klinkenberg :

Het systeem is nieuw en werkt dus kennelijk nog niet goed.

Auto's van na 1996 met een LPG/G3 installatie hebben recht op een vignet categorie 1. (inderdaad op één na schoonste categorie want Frankrijk beschouwt LPG als schoon).

Een 144 uit 1971 met een LPG/G1 installatie op NL kenteken dus niet ! Je hebt gewoon mazzle en bent door de mazen van het net geslipt ......

Quant aux « vieux tacots » mis en circulation avant le 31 décembre 1996, et qui représentent 9 % du parc automobile roulant en France, ils sont tout simplement exclus du système de vignettes.


Er is een uitzondering voor Franse klassiekers, maar niet voor buitenlandse ......

Maar, zoals eerder gemeld, dat vignet is dus alleen nodig als je het centrum in wilt tussen 08:00 en 20:00 uur, en dus niet als je bijv gewoon overdag via de périphérique naar het zuiden wilt reizen.
Laatst bewerkt 07-07-2017 11:41 door Rob Vijgenboom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2017 11:46 #170287 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Parijs en milieu
Ja zeker mazzel...maar 4,80 euro was wel een gokje waard...
Denk dat die ambtenaar bij het zien van het woord GPL niet meer verder checked en een vignet uitschrijft...zoiets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2017 22:43 #170366 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Parijs en milieu
Zo heb ik hier al eens (ongevraagd) een klassiek kenteken gekregen op mijn Land Rover. Hij was toen wel oud, maar niet oud genoeg voor een "collection" kenteken. Ik heb maar even gewacht tot hij daadwerkelijk de leeftijd had en heb er toen pas de zwarte platen opgezet.. Fouten? nee, hoor die maken ze hier niet!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2017 17:10 #170480 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Parijs en milieu
Tom, los van jouw besognes, heb ik het nu goed begrepen dat ik met de Amazon wel na 20.00u het centrum van Parijs in mag?

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD