Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es

• Edwin T
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 21:24 #167974 door Edwin T
Beantwoord door Edwin T in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es

Paul Schaap schreef : V-snaar, contactpuntjes, eventueel carburateur-membraam, zekeringen, olie, koelvloeistof....

V-snaar idd, nog niet op lijstje staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Kraaijeveld
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Meer
05-04-2017 21:51 #167976 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Voor wat betreft het nokkenas tandwiel geldt dat je dit met enige sleutelervaring gemakkelijk zelf kunt vervangen; ik neem altijd een gebruikt tandwiel mee omdat het elders slecht te verkrijgen is. Olie, koelvloeistof etc. is overal te koop. En, met de prima webshop van de vereniging, kan je bij pech alles binnen een enkele dag op elk adres opgestuurd krijgen. Bij de route 66 tocht in Amerika werd er een compleet blok opgestuurd uit Nederland....En, ergens in de woestijn in midden Amerika brak een schokbreker van mijn ama combi dwars door. Binnen 2 uur had ik een paar passende nieuwe gemonteerd bij een bedrijfje. Dus..neem niet teveel mee.

• Edwin T
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 22:08 #167977 door Edwin T
Is ook zo.

Meenemen wat zo niet op voorraad is bij garages, specifieke lagers etc. Als er wel problemen zijn met blok of bak is het toch einde verhaal.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-04-2017 13:21 #167992 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
eigenlijk moet je zoveel vertrouwen in je auto hebben dat je niets hoeft mee te nemen, daarom is de voorbereiding het belangrijkste; ga vooral regelmatig oefenen en leer je auto kennen, rij een paar keer de Posbank op en neer en ga eens een paar uur in de file staan, liefst als het warm is dan weet je of de remmen voldoen en de temperatuur huishouding op orde is; vervang slijtage onderdelen en doe reparaties niet op het laatste moment voor de vakantie want dan weet je pas tijdens de vakantie als er iets niet goed is gegaan......ga ook in het donker oefenen en als het regent en gooi eerst wat zware spullen in de achterbak. Monteer bv 123 ontsteking. Ik heb ook altijd een reserve bobine naast de werkende bobine zitten zodat ik alleen maar de draadjes hoef over te zetten als de bobine het begeeft.
Als de auto dan goed is en blijft kan je kijken wat je, naast wat passend gereedschap, nodig is om mee te nemen; uiteraard tape en ijzerdraad, en eventueel wat klein spul zoals zekeringen, lampjes, een V-riem, elektr. draad en een los schakelaartje en een dynamobout, de rest koop je onderweg; verder een reserve binnenband voor als reparatie van je tubeless band niet mogelijk is (want we rijden uiteraard tubeless)en een klein busje wd40. Meer neem ik nooit mee want dat is alleen maar gewicht en ruimte en wat je meeneemt blijft meestal heel. Zo heb ik heel wat rally's en vakanties door Europa rondgereden en heb slechts één keer de auto moeten laten repatriëren toen de komplete achteras in tweeën brak. Maar nogmaals: het succes zit 'm in de voorbereiding......

• Edwin T
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2017 08:20 #168031 door Edwin T
Eens, ben nu al dagelijks aan het rijden in de auto.
Ik neem altijd een lijstje mee met onderdelen shops en garages voor klassieke autos. als blok of bak of diff stuk gaan is het gauw einde verhaal. maar lagers etc kunnen door een lokaal bedrijf ook vervangen worden. juiste materiaal kan een issue zijn.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD