- Berichten: 15
Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
- Edwin T
-
- Nieuw lid
-
In een ander merk klassieker heb ik een koffertje met materialen bij me om onderweg wat noodverbanden te kunnen leggen.
Uiteraard kabeltjes, ducktape, bougie, pakkingsetje, wiellagers, vloeibare pakking, snoer, stekkertjes, lampjes, slangenklemmetjes.ducktape, tie-wraps, ...
Maar wat zijn de tips om mee te nemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin Jongejan
-
- Premium lid
-
- Berichten: 120
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin T
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 15
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin T
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 15
Whats more
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je een 123-ignition, zou ik de oude ontsteking meenemen, D-jetronic is betrouwbaar systeem, benzine filter is wel een aanrader of vervangen voor vertrek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 851
Zowel bij de amerika reis als andere lange reizen gingen meerdere tandwielen kapot, niet alleen de tanden, maar ook kwam het metalen hart los van de rest van het tandwiel.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 555
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin T
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 15
Ed van der Zee schreef : Onderhoud je de wagen zelf, of laat je het doen ?. Ik zou alle olieën checken/verversen en de algehele staat van de wagen willen weten, tevens is regelmatig gebruik in de maanden voor vertrek aan te bevelen, is je reservewiel op druk (2 bar).
Heb je een 123-ignition, zou ik de oude ontsteking meenemen, D-jetronic is betrouwbaar systeem, benzine filter is wel een aanrader of vervangen voor vertrek.
Zoveel mogelijk zelf. Deze winter is kop gereviseerd, slangen vervangen, radiator vervangen (zie andere post over alu radiator, toch maar bij een standaard gehouden), verse oliën. Afgelopen zomer, 400 km geleden zijn olie achteras, bak en remmerij vervangen.
Er zit een petronix ontsteking in, dus extra kap en rotor al in de auto.
Benzinefilter nog goed idee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin T
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 15
Hmm geen idee...? Ik heb helaas nog te weinig ervaring in klassiek Volvo land om zo te kunnen zeggen wat er in een '73 1800es zit?Cor Kraaijeveld schreef : Mocht je een kunststof nokkenas tandwiel hebben, adviseer ik je om een reserve mee te nemen.
Zowel bij de amerika reis als andere lange reizen gingen meerdere tandwielen kapot, niet alleen de tanden, maar ook kwam het metalen hart los van de rest van het tandwiel.
gr. Cor.
Is dit overigens iets was je on tour kan vervangen of echt garagewerk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.