Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es

Lees meer
04-04-2017 23:13 #167928 door Edwin T
Hi, we gaan ergens dit jaar een langere trip maken met de 1800es.
In een ander merk klassieker heb ik een koffertje met materialen bij me om onderweg wat noodverbanden te kunnen leggen.
Uiteraard kabeltjes, ducktape, bougie, pakkingsetje, wiellagers, vloeibare pakking, snoer, stekkertjes, lampjes, slangenklemmetjes.ducktape, tie-wraps, ...

Maar wat zijn de tips om mee te nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 07:43 - 05-04-2017 07:45 #167932 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
...derde rol ducktape meenemen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 08:23 #167933 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Een goede reisverzekering dat je auto ten alle tijde wordt opgehaald en naar NL wordt gebracht indien hij niet meer te maken is en natuurlijk een vervangende auto om je reis voor te zetten of om naar huis te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 08:29 #167934 door Edwin T
Beantwoord door Edwin T in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Van ducktape heb je nooit genoeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 08:31 #167935 door Edwin T
Beantwoord door Edwin T in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Uiteraard , zit bij klassieker verzekering in.

Whats more

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 09:59 #167937 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Onderhoud je de wagen zelf, of laat je het doen ?. Ik zou alle olieën checken/verversen en de algehele staat van de wagen willen weten, tevens is regelmatig gebruik in de maanden voor vertrek aan te bevelen, is je reservewiel op druk (2 bar).
Heb je een 123-ignition, zou ik de oude ontsteking meenemen, D-jetronic is betrouwbaar systeem, benzine filter is wel een aanrader of vervangen voor vertrek.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-04-2017 11:25 #167944 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
Mocht je een kunststof nokkenas tandwiel hebben, adviseer ik je om een reserve mee te nemen.

Zowel bij de amerika reis als andere lange reizen gingen meerdere tandwielen kapot, niet alleen de tanden, maar ook kwam het metalen hart los van de rest van het tandwiel.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 11:30 #167945 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es
V-snaar, contactpuntjes, eventueel carburateur-membraam, zekeringen, olie, koelvloeistof....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 21:20 #167972 door Edwin T
Beantwoord door Edwin T in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es

Ed van der Zee schreef : Onderhoud je de wagen zelf, of laat je het doen ?. Ik zou alle olieën checken/verversen en de algehele staat van de wagen willen weten, tevens is regelmatig gebruik in de maanden voor vertrek aan te bevelen, is je reservewiel op druk (2 bar).
Heb je een 123-ignition, zou ik de oude ontsteking meenemen, D-jetronic is betrouwbaar systeem, benzine filter is wel een aanrader of vervangen voor vertrek.


Zoveel mogelijk zelf. Deze winter is kop gereviseerd, slangen vervangen, radiator vervangen (zie andere post over alu radiator, toch maar bij een standaard gehouden), verse oliën. Afgelopen zomer, 400 km geleden zijn olie achteras, bak en remmerij vervangen.

Er zit een petronix ontsteking in, dus extra kap en rotor al in de auto.

Benzinefilter nog goed idee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 21:22 #167973 door Edwin T
Beantwoord door Edwin T in topic Ik ga op reis en neem mee... in mijn 1800es

Cor Kraaijeveld schreef : Mocht je een kunststof nokkenas tandwiel hebben, adviseer ik je om een reserve mee te nemen.

Zowel bij de amerika reis als andere lange reizen gingen meerdere tandwielen kapot, niet alleen de tanden, maar ook kwam het metalen hart los van de rest van het tandwiel.

gr. Cor.

Hmm geen idee...? Ik heb helaas nog te weinig ervaring in klassiek Volvo land om zo te kunnen zeggen wat er in een '73 1800es zit?

Is dit overigens iets was je on tour kan vervangen of echt garagewerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.