Steun gevraagd voor gang naar de rechter
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
"Lars Rengersen" schreef:
Eerder vandaag had ik zomaar een idee. Even Omdenken. In de BNR Autoshow zei Wouter van den Embden van Stichting Autobelangen dat een rechtszaak al snel “een paar ton” kost en dat de kans op succes 50:50 is.
Wat nu als je niet gaat procederen, maar met het opgehaalde geld een steunfonds maakt voor schrijnende gevallen? Dan compenseer je misschien minder mensen maar is de kans op succes wel 100%.
Met een rechtszaak is de enige die zeker weet dat hij wint de advocaat.
de enige echt schrijnende gevallen zitten hier om de hoek in het verzorgingstehuis...
die steun ik graag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Vraag me dan nog wel af waarom deze bedel actie op onze club website staat. Als het om Volvo gaat dan snap ik het wel maar BMW uit 1993. :twisted:
Terzijde: dat iemand die zelf belang heeft bij een bepaalde regeling, zich als voorman opstelt, lijkt me niet zo gek: als je bijvoorbeeld voorzitter van een diabetesverenigng bent, heb je hoogst waarschijnlijk zelf diabetes of een direct familielid...om nou op basis van dat feit mensen verdacht te maken lijkt me wat reactionnair. Dan kun je nergens meer aan mee doen. En ik weet niet wat jullie per uur kosten, maar ik kan me niet veroorloven om gratis aan karren te trekken die heel veel tijd kosten. Ik ken Wouter niet en doneer ook zeker niet voor zo'n rechtszaak, maar dat wil niet zeggen dat ik de boel ga omdraaien om mijn keuze te rechtvaardigen en meeteen een wereldbeeld te verkondigen...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Ook leuk stuk in de Factor 700 trouwens (maar dat is hier misschien wat offtopic).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Gewoon rechtszaak starten, wat kranten aanschrijven, interviews laten afnemen van jezelf en je hebt je tijd in het hele gedoe terugverdiend in reclame

En met beetje geluk win je nog wel ook :lol:
- Rob ter Huurne
- Nieuw lid
-
"Pieter Singelenberg" schreef:
nog een overweging:
de initiator van een mogelijke rechtsgang is ene Wouter van Embden, een ICT zzp-er die in een BMW uit 1993 rijdt...
Erger nog: zijn BMW oldtimer heeft meneer in de verkoop staan en nu rijdt 'ie doodleuk een Mitsubishi Outlander plug-in hybrid waar 50k belastingvoordeel op zit en netto hem maar 8000 Euro kost (waar de hoofdredacteur van Carros flinke kritiek op geuit heeft, dat gepareerd werd met "niet iedereen kan een nieuwe auto kopen, dus ik maak graag gebruik van de mogelijkheden die er zijn"). Geen wonder dat de belastingdienst een controle bij Autobelangen aangekondigd heeft.

Zijn inspanningen vind ik goed, maar om te beweren dat er 5000 donateurs nodig zijn voor ieder 50 Euro en dat daarmee slechts 1 jaar procederen mee betaald kan worden. Je kan me veel wijsmaken, maar een rechtsgang is niet zo duur (zeker als je bedenkt dat de griffiekosten en dagvaarding samen ver onder de 1000 Euro blijft). Of de advocaat moet gewoon een gigantisch uurtarief hanteren.
Het lijkt me als club niet verstandig om eraan mee te betalen. Als er iemand zou moeten meebetalen dan zou dat de Fehac zelf moeten zijn.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ook ik vindt het iets te ver gaan om geld te doneren aan iemand die:
En in een BMW rijdt;
En een rechtzaak tegen de oldtimerregeling wil starten;
En ook nog eens zijn eigen portomnaie gevuld wil krijgen op de koop toe...
"Pieter Jansens" schreef:
Is er hier geen advocaat lid die zin heeft in gratis reclame?
Gewoon rechtszaak starten, wat kranten aanschrijven, interviews laten afnemen van jezelf en je hebt je tijd in het hele gedoe terugverdiend in reclame
En met beetje geluk win je nog wel ook :lol:
Ik heb zo het vermoeden dat welke advocaat ook al rijdt hij in een oldtimer of youngtimer graag zijn tanden hier in wil zetten indien er daadwerkelijk een winkans in zit, verder is het een beetje onrealistisch om dan ook nog te denken dat deze het dan tegen gereduceerd tarief of pro-deo zou doen...
Ik ben het niet eens met de regeling, ik vindt dat iedere wagen die op de Nederlandse wegen rijdt met een Nederlands kenteken minimaal een aantal jaar MRB moet afdragen. Voor origineel ingevoerde wagens is dit geen probleem, immers rijden deze al vanaf de eerste ten naam stelling...
Dat zou inhouden dat een nieuw ingevoerde automobiel, Europees, Amerikaans of Aziatisch voor een bepaalde tijd MRB-plichtig zou zijn. In dat geval kies je zelf er voor om in welke auto je wilt rijden, de markt stort dan volgens mij niet helemaal in en wordt een oldtimer meer waard...
Ik ben het er ook mee eens dat buitenlandse kentekens een "tolvignet" zouden moeten aanschaffen met een bepaalde geldigheid maar dan ga ik best wel off-topic...
Het is maar een idee...
In ieder geval iedereen een prettige kerst en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ruud Klok
Volvo... Drive it like You hate it

De overheid wordt meestal niet gehinderd door veel kennis van zaken en is ook niet erg creatief.