- Berichten: 267
Steun gevraagd voor gang naar de rechter
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Ik vraag me af of de vereniging daar geen geld in wil stoppen. Het geld is door ons allemaal ingelegd en als ik de jaarcijfers van 2012 moet geloven zit er nogal wat in kas.
Is maar een idee en ik vraag me af hoe anderen daar over denken.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Cees Visser" schreef:
Op de hoofd pagina wordt de vraag gesteld om geld te geven voor de gang naar de rechter voor motorrijtuigen belasting.
Ik vraag me af of de vereniging daar geen geld in wil stoppen. Het geld is door ons allemaal ingelegd en als ik de jaarcijfers van 2012 moet geloven zit er nogal wat in kas.
Is maar een idee en ik vraag me af hoe anderen daar over denken.
Cees
Beste Cees,
Dit idee kan je natuurlijk altijd uitwerken in een voorstel en dat naar het landelijk bestuur versturen. Dan kan er tijdens een ALV over gestemd worden.
Ik sluit mij echter bij Pieter Singelenberg aan. Stel dat mijn auto's onderworpen zouden worden aan wegenbelasting, dan bleef ik er nog steeds in rijden. Ja ik rijd op LPG omdat ik wat meer kilometers maak, bij de auto waar dat niet het geval is, zou ik dan het LPG eruit halen en 120euro betalen.
Tevens ben ik van mening dat grote investeringen in het belang van de club(leden) moet zijn. Bij een bijdrage aan een rechtsgang zie ik dat niet in. Naar mijn idee heeft het overgrote deel een oldtimer ipv youngtimer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex Janssen
- Senior lid
-
- Berichten: 61
Ik ben van mening dat het toch zinvol is om een bijdrage te leveren aan de kosten van een rechtsgang tegen de MRB, al is het maar een paar honderd Euro's.
Al is het maar om de club Vrijstelling Oldtimer een hart onder de riem te steken, ik heb zelf wel een bijdrage geleverd
Ik vrees dat de hele vrijstelling oldtimers afgeschaft gaat worden, er is nu een trend gezet met deze nieuwe regeling.
Bovendien wil het huidige kabinet geld zien en het is niet belangrijk waar het vandaan komt,er wordt alleen gekeken of de prooi electoraal interessant is of niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
De nu aangepaste wet is een proef ballonnetje van hoe ver kunnen we gaan. Volgend jaar, als er weer geld nodig is, wordt de oldtimer regeling helemaal afgeschaft. Als we als liefhebbers niets laten horen gaan we akkoord.
Zelf heb ik een Amazon van 1968, waar ik maar weinig mee rijd, dus nu geen probleem. Maar ik hou mijn hart vast voor de komende jaren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ze zullen aan de huidige maatregel gaan merken dat bij de oldtimers niet veel te halen valt.
De beoogde opbrengsten van 120 miljoen zullen niet gehaald worden.
Dan zal een kabinet denk ik geen steun krijgen voor een regeling waarbij nu alle oldtimers belast worden.
a) Dit zal ook de beoogde opbrengsten niet halen als dezelfde berekening gehanteerd wordt
b) Er was veel steun in de hele kamer voor een regeling voor oldtimers, dus dat zal dan weer het geval zijn
Je zou je zelfs kunnen afvragen of rust en stabiliteit (en je dus neerleggen bij de huidige situatie) nu niet meer brengt dat nog langer onzekerheid in de vorm van een rechtszaak.
Persoonlijk zou ik dan ook tegen een donatie vanuit de club zijn. Laat eenieder dat lekker persoonlijk besluiten.
Bovendien de contributie VKV is 44 euro, dus hoeveel per lid zou je willen doneren zodanig dat de eigen processen en activiteiten ook nog gefinancierd kunnen worden? Het is nou niet dat we een royaal begrotingsoverschot hebben, of wel?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
- Berichten: 427
Verder lijkt een rechtszaak tegen al tot stand gekomen wetgeving (uitvoerbaarheid/geldigheid wordt ook getoetst door de Raad van State) weinig zinvol, zie ook het voorbeeld van de grijze kentekens. Hier spinnen vooral advocaten garen bij. Langslepende processen en het resultaat is voorspelbaar.
Natuurlijk is het mogelijk dat in de toekomst de regeling nog krapper wordt of zelfs afgeschaft, als dat het geval is zal opnieuw passend moeten worden gereageerd.
Dat er zou worden ingegrepen, hing al een aantal jaren lang in de lucht. Daar hebben we het zelf naar gemaakt door het afval van andere landen (auto's die in Duitsland de stad niet meer in mochten, en daar schrootwaarde hadden) op steeds grotere schaal te importeren en hier vet te verkopen. Dat is ook geen sterke basis om een bedrijf op te bouwen. Hoe sneu het ook is voor de betrokkenen, die er verstandiger aan hadden gedaan de bakens op tijd te verzetten. Je ziet dan ook dat serieuze restauratiebedrijven en specialisten hier veel minder door geraakt zijn.
Het is niet het eerste en laatste voorbeeld van het aanscherpen van belastingwetgeving omdat te veel geld weglekt. En ook in die gevallen is dat nooit teruggedraaid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
- Berichten: 392
Dat deze regeling een keer herzien zou worden was te voorspellen, en is, in zijn algemeenheid, aan ons zelf te danken, kunnen we het ons nog herrinneren toen de 25 jaar regeling van kracht werd, schreeuwende advertentie,s "belasting vrije auto,s zeer geschikt voor dagelijks gebruik" dat zagen ze in Den Haag ook. Bovendien als de overheid geld tekort komt worden bestaande regelingen de nek omgedraaid, kijk naar het pensioenakkoord, sigaar uit eigen doos, kijk naar het woonakkoord, een ordinaire belasting maatregel welke de huurders uiteindelijk op moeten hoesten, dus er zijn meer mensen die de dupe zijn van onze regering. En wij klagen over 120 euro per jaar !!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 303
de initiator van een mogelijke rechtsgang is ene Wouter van Embden, een ICT zzp-er die in een BMW uit 1993 rijdt; toen hij merkte dat de zakelijke bijtelling voor zijn "oldtimer" fors ging stijgen werd hij boos en startte met een paar vriendjes die puur zakelijke belangen hebben bij youngtimers deze aktie.
Zoals bekend heeft hij zijn zin niet gekregen en nu wil hij naar de rechter. Uiteraard is er altijd wel een advokaat te vinden die voor een riante vergoeding aan dit dode paard wil trekken en van Embden gaat nu met de collectebus rond om dat gefinancierd te krijgen.
Als de VKV hier ook maar één cent in steekt ben ik geen lid meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
- Berichten: 427
Het lijkt vooral op een actie 'Help Wouter de winter door'. Slimme business case. Wie wil doneren moet dat zelf weten, maar daar moet zeker geen verenigingsgeld in worden gestoken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wat nu als je niet gaat procederen, maar met het opgehaalde geld een steunfonds maakt voor schrijnende gevallen? Dan compenseer je misschien minder mensen maar is de kans op succes wel 100%.
Met een rechtszaak is de enige die zeker weet dat hij wint de advocaat.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.