Winterbanden Amazon huren/lenen
- 12795-dummy
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
21-10-2013 14:40 #133186
door 12795-dummy
Winterbanden Amazon huren/lenen is gemaakt door 12795-dummy
Hallo iedereen,
Ik ga naar Zwitserland op wintersport en het lijkt me super om met mijn Volvo Amazon te gaan. Maar nou begrijp ik dat ik winterbanden moet hebben,kan ik die van iemand lenen. Of zijn die voordelig te huren ergens?
Ik hoor het graag als je goeie tips hebt,
Groeten Micky
Ik ga naar Zwitserland op wintersport en het lijkt me super om met mijn Volvo Amazon te gaan. Maar nou begrijp ik dat ik winterbanden moet hebben,kan ik die van iemand lenen. Of zijn die voordelig te huren ergens?
Ik hoor het graag als je goeie tips hebt,
Groeten Micky
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-10-2013 15:18 #133187
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Banden voor een Amazon kosten de wereld toch niet??
- 12795-dummy
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
21-10-2013 16:51 #133190
door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Om 1 keer met de Volvo op wintersport te gaan is het nogal een dure investering ja...

- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-10-2013 17:29 #133191
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
M+S banden kopen dan? Kan je heel het jaar door mee rijden, ben je ook mee verzekerd als je in Duitsland rijdt in de winter en ik vind ze (of de mijne toch) super rijden (beter dan eender welke soort banden die ik ooit gehad heb ! )
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2013 19:05 #133198
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Een toyota rav heeft dezelfde steek, weet niet of ze eronder passen. Het vergroot in ieder geval al je zoek mogelijkheden. En misschien wel een paar lichtmetalen velgen.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2013 19:17 #133199
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
rij permanent met winterbanden, ook rally's in de zomer, gaat perfekt, erg goed op natte wegen, het hele jaar door;
punt is alleen dat als je de moderne bandentechniek wilt gebruiken je wel 5,5 inch wielen moet hebben want in 165R15 is er weinig te koop aan goede winterbanden, 195/65R15 is op bredere velgen een ideale maat
punt is alleen dat als je de moderne bandentechniek wilt gebruiken je wel 5,5 inch wielen moet hebben want in 165R15 is er weinig te koop aan goede winterbanden, 195/65R15 is op bredere velgen een ideale maat
22-10-2013 20:55 - 31-10-2013 15:51 #133243
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Op nat wegdek is de winterband altijd beter, gelukkig is er in 185/65/15 wel een goede keuzemogelijkheid én betaalbaar.
Wij gebruiken de Continental SR 850 en deze kwam als beste uit de ANWB keuring, of de Vredesteijn Wintrac, leverbaar tussen 55 en 61 euro. Zeg maar 250 euro met monteren, balanceren, dat is een investering voor zeker drie á vier jaar.
Pieter heeft gelijk dat je ten minste 5 inch nodig hebt, dat is voor de Amazon-andere steek- lastiger dan voor 140/164 en.1800.voor de laatste kun je 5,5 inch makkelijk vinden en passen ev. ook 850/70 velgen.
Argument om in de winterbanden één maatje kleiner te rijden is meer druk = grip per cm2.
Woon zelf in Arnhem en rij van oktober tot gemiddeld mei met winterbanden, is vaak nuttig en zo doe je dus ook veel,langer met je zomerbanden.
Wij gebruiken de Continental SR 850 en deze kwam als beste uit de ANWB keuring, of de Vredesteijn Wintrac, leverbaar tussen 55 en 61 euro. Zeg maar 250 euro met monteren, balanceren, dat is een investering voor zeker drie á vier jaar.
Pieter heeft gelijk dat je ten minste 5 inch nodig hebt, dat is voor de Amazon-andere steek- lastiger dan voor 140/164 en.1800.voor de laatste kun je 5,5 inch makkelijk vinden en passen ev. ook 850/70 velgen.
Argument om in de winterbanden één maatje kleiner te rijden is meer druk = grip per cm2.
Woon zelf in Arnhem en rij van oktober tot gemiddeld mei met winterbanden, is vaak nuttig en zo doe je dus ook veel,langer met je zomerbanden.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Laatst bewerkt 31-10-2013 15:51 door Ed van der Zee.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2013 21:53 #133248
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Ed wat jij zegt is onzin.
Grip van het type band hangt af van de temperatuur. Echte winterbanden zijn zelfs in de zomer oveiliger dan zomerbanden. Ook bij nat wegdek. In de zomer komt het sporadisch voor dat de waterafvoerende capaciteiten van een winterband nodig zijn.
Wel is dat winterbanden een grotere capaciteit hebben om water af te voeren.
Daarom heeft een nieuwe zomerband ook bij lange na niet het gripniveau van een versleten winterband. Simpelweg temperatuur.
www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/met...e-zomer-door-kan-dat
Grip van het type band hangt af van de temperatuur. Echte winterbanden zijn zelfs in de zomer oveiliger dan zomerbanden. Ook bij nat wegdek. In de zomer komt het sporadisch voor dat de waterafvoerende capaciteiten van een winterband nodig zijn.
Wel is dat winterbanden een grotere capaciteit hebben om water af te voeren.
Daarom heeft een nieuwe zomerband ook bij lange na niet het gripniveau van een versleten winterband. Simpelweg temperatuur.
www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/met...e-zomer-door-kan-dat
22-10-2013 22:15 #133250
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
Daarom zijn winterbanden dus altijd beter in de nattigheid én bij temperaturen onder de 10 graden.
Dit verhaal zuig ik niet uit mijn duim, moderne Volvo's worden altijd van winterbanden voorzien die één maat smaller zijn.
Winterbanden moeten ten minste 4 mm diepte hebben, daaronder vervangen !
Ben het eens dat versleten winterbanden minder zijn dan nieuwe zomerbanden, maar wat is er nu onzin ?
Graag argumenten welke mijn stelling wel/niet onderbouwen.
Dit verhaal zuig ik niet uit mijn duim, moderne Volvo's worden altijd van winterbanden voorzien die één maat smaller zijn.
Winterbanden moeten ten minste 4 mm diepte hebben, daaronder vervangen !
Ben het eens dat versleten winterbanden minder zijn dan nieuwe zomerbanden, maar wat is er nu onzin ?
Graag argumenten welke mijn stelling wel/niet onderbouwen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-10-2013 22:19 #133251
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden Amazon huren/lenen
tsja, was het allemaal maar zo simpel.....
wat er in artikelen geschreven wordt is aardig en soms ook wel redelijk in de buurt van de waarheid maar voor mij geldt maar één ding en dat is, zoals mijn vorige werkgever (Bibendum), altijd stelde: "allez aux faits". Oftewel kijk naar de feiten, hoe ervaar je het zelf. Banden hebben al jaren mijn interesse en ik ben altijd bezig om de grenzen op te zoeken en te kijken welke combinatie en welk compromis mij het beste past. Kan per auto (en gebruik) verschillen. Ik heb daar in het verleden al genoeg over geschreven en die discussie hoeft van mij niet meer.
Maar persoonlijk wil ik geen zg. zomerband meer onder mijn auto's. Zo ervaar ik dat nu eenmaal en als iemand dat anders ervaart heb ik daar alle respect voor.
maar of Micky daar nu mee geholpen is........
wat er in artikelen geschreven wordt is aardig en soms ook wel redelijk in de buurt van de waarheid maar voor mij geldt maar één ding en dat is, zoals mijn vorige werkgever (Bibendum), altijd stelde: "allez aux faits". Oftewel kijk naar de feiten, hoe ervaar je het zelf. Banden hebben al jaren mijn interesse en ik ben altijd bezig om de grenzen op te zoeken en te kijken welke combinatie en welk compromis mij het beste past. Kan per auto (en gebruik) verschillen. Ik heb daar in het verleden al genoeg over geschreven en die discussie hoeft van mij niet meer.
Maar persoonlijk wil ik geen zg. zomerband meer onder mijn auto's. Zo ervaar ik dat nu eenmaal en als iemand dat anders ervaart heb ik daar alle respect voor.
maar of Micky daar nu mee geholpen is........