Belazerd - VK Magazine 32
- Michel Worseling
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-05-2013 11:08 #127712
door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic Belazerd - VK Magazine 32
Dat een APK niet alles zegt was ik allang achter, alleen hier bij mij in de buurt weet ik al 2 adressen waar je je auto kan laten keuren zonder dat ze hem gezien hebben.... En dat zal in de rest van Nederland ook wel zo zijn.
Ik begrijp alleen niet waarom mensen naar zulke "garage's" gaan voor een APK, ik wil toch wel zeker weten dat alles in orde is met mijn auto's ook al staan ze eventueel in de verkoop. Stel je voor dat je je auto verkoopt met zo'n APK en de koper rijdt zijn eigen het ziekenhuis in of nog erger dat wil je toch niet meemaken......
GRTZ Michel
Ik begrijp alleen niet waarom mensen naar zulke "garage's" gaan voor een APK, ik wil toch wel zeker weten dat alles in orde is met mijn auto's ook al staan ze eventueel in de verkoop. Stel je voor dat je je auto verkoopt met zo'n APK en de koper rijdt zijn eigen het ziekenhuis in of nog erger dat wil je toch niet meemaken......
GRTZ Michel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-05-2013 21:00 #127749
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Belazerd - VK Magazine 32
It's all about the money , en zo zou je dit berichtje kunnen koppelen met het MBR topicje (en nog vele andere)..
Trouwens als autokoper heb je (vaak helaas) ook verplichtingen :
4. Onderzoeksplicht
Een verkoper moet u de mankementen en gebreken over de auto melden. Vraag daar expliciet naar! Aan de andere kant heeft u als koper ook de plicht de staat van de auto te onderzoeken, bijvoorbeeld door middel van een proefrit en een aankoopkeuring. Een aankoopkeuring kunt u het beste uit laten voeren door een onafhankelijke partij, zoals een andere garage of de ANWB. Dan weet je wat je koopt!
Meer informatie bij de ANWB : Aankoopkeuring
Trouwens als autokoper heb je (vaak helaas) ook verplichtingen :
4. Onderzoeksplicht
Een verkoper moet u de mankementen en gebreken over de auto melden. Vraag daar expliciet naar! Aan de andere kant heeft u als koper ook de plicht de staat van de auto te onderzoeken, bijvoorbeeld door middel van een proefrit en een aankoopkeuring. Een aankoopkeuring kunt u het beste uit laten voeren door een onafhankelijke partij, zoals een andere garage of de ANWB. Dan weet je wat je koopt!
Meer informatie bij de ANWB : Aankoopkeuring
- Petra Welbers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2013 09:42 #128861
door Petra Welbers
Beantwoord door Petra Welbers in topic Belazerd - VK Magazine 32
ik heb ook een ervaring die verdacht te noemen is ik heb een pv 544. die kocht ik met apk twee jaar geleden ik heb heel veel vervangen voor hem apk waardig te maken maar nu komt het hij is 1996 geimporteerd uit amerika toen hebben alle instanties het verkeerde chassisnr overgenomen een 1 vergeten. ik had de auto klaar wil hem laten keuren auto kwa techniek in orde zegt de keurmeester maar het chassisnr komt niet overeen met de papieren hij was de eerste die het opmerkte sinds 1996.dus toen moest de auto naar de rdw daar werd gekeken geschiedenis opgevraagd enz enz.conclusie er hadden veel instanties gefaald.en mijn apk man was in dit geval de eerste die zijn werk wel goed heeft gedaan zij de rdw man.toen is er met spoed werk van gemaakt en had ik binnen 3 dagen papieren en heeft nu apk en kan mijn zoon hem voor zijn bruiloft .