Belazerd - VK Magazine 32
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 14:23 - 18-05-2013 14:16 #127486
door Rob Vijgenboom
Belazerd - VK Magazine 32 is gemaakt door Rob Vijgenboom
Las net het artikel 'Belazerd' van Alfred van Buuren in het VK Magazine 32 van Mei.
Intriest verhaal - schandalig natuurlijk, maar het zal moeilijk zijn verhaal te halen bij de vorige eigenaar/garagehouder.
Wat ik mij wel afvroeg : waarom werd/wordt er geen klacht ingediend over het "bekend landelijk banden-, uitlaat- en APK keuringsfiliaal" bij de RDW, zo nodig met hulp van de vereniging ? (inmiddels wel een beetje laat natuurlijk, maar als de vereniging iets aan dit soort wanpraktijken wil doen, had het wel gemoeten .....)
In het artikel is tenslotte sprake van een hele riedel punten die tot APK afkeur hadden moeten leiden, en die onmogelijk in korte tijd en 900 km daarna ontstaan kunnen zijn .....
Intriest verhaal - schandalig natuurlijk, maar het zal moeilijk zijn verhaal te halen bij de vorige eigenaar/garagehouder.
Wat ik mij wel afvroeg : waarom werd/wordt er geen klacht ingediend over het "bekend landelijk banden-, uitlaat- en APK keuringsfiliaal" bij de RDW, zo nodig met hulp van de vereniging ? (inmiddels wel een beetje laat natuurlijk, maar als de vereniging iets aan dit soort wanpraktijken wil doen, had het wel gemoeten .....)
In het artikel is tenslotte sprake van een hele riedel punten die tot APK afkeur hadden moeten leiden, en die onmogelijk in korte tijd en 900 km daarna ontstaan kunnen zijn .....
Laatst bewerkt 18-05-2013 14:16 door Rob Vijgenboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 22:02 #127507
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Belazerd - VK Magazine 32
begrijp ik hieruit dat de laatste VKV magazine verstuurd is??
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 22:23 #127512
door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Belazerd - VK Magazine 32
René, het blad is inderdaad onderweg, ik heb hem ook nog niet maar weet inmiddels dat hetverstuurd is. Helaas wel fors later dan gebruikelijk.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 22:34 #127514
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Belazerd - VK Magazine 32
Oke zal dan morgen wel met de post komen. Een klein berichtje op de website plaatsen dat er vertraging is of heb ik die voorbij zien komen, dacht iets van een andere sluitingsdatum te hebben gezien.
17-05-2013 23:18 #127517
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Belazerd - VK Magazine 32
We hebben dit jaar besloten om de
deadlines
wat te verschuiven, in verband met vakantie en VKB. Los daarvan had ik het blad ook eerder verwacht.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2013 13:04 #127529
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Belazerd - VK Magazine 32
Je kan alsnog door de rdw een keuring laten uitvoeren, ik weet niet hoe dat verder gaat maar zij zien ook wel dat dat niet in 900km gebeurt.
Ik denk dat de apk afkeurpunten alsnog verplicht vervangen dienen te worden en ze een flinke berisping krijgen of niet meer mogen keuren.
Ik denk dat de apk afkeurpunten alsnog verplicht vervangen dienen te worden en ze een flinke berisping krijgen of niet meer mogen keuren.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2013 13:54 #127534
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Belazerd - VK Magazine 32
Interessant om te zien dat als je in het buitenland zit, je het VK Magazine eerder krijgt dan in NL. 
Ik had altijd aangenomen dat het andersom was, en daarom aangenomen dat iedereen het bewuste artikel al gezien had ......

Ik had altijd aangenomen dat het andersom was, en daarom aangenomen dat iedereen het bewuste artikel al gezien had ......
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-05-2013 13:17 #127578
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Belazerd - VK Magazine 32
Ik heb het blad ook nog niet ontvangen, maar zag hem wel al digitaal bij de documentatie staan! Dus ik heb hem al uit. 
Documentatie -> VKV -> VKM -> 2011-2020 -> 2013 -> VKM32
Ontzettend lullig wat hier gebeurd is. Ik had zeker het bedrijf aansprakelijk gesteld, desnoods via de RDW.

Documentatie -> VKV -> VKM -> 2011-2020 -> 2013 -> VKM32
Ontzettend lullig wat hier gebeurd is. Ik had zeker het bedrijf aansprakelijk gesteld, desnoods via de RDW.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-05-2013 14:41 #127586
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Belazerd - VK Magazine 32
Ik denk dat er goed onderscheid gemaakt moet worden tussen de vorige eigenaar/verkoper, en het APK station.
De verkoper zou kunnen beweren dat hij 'te goeder trouw' handelde, immers hij verkocht de auto met een geldige APK. Hij moet natuurlijk geweten hebben dat de auto niet in orde was, en liegt dus, maar zie dat maar eens te bewijzen ....... lijkt me juridisch moeilijk.
Heel anders wordt het bij het APK station : blijkens de bevindingen van Alfred van Buuren waren er een hele serie afkeurpunten en had dus nooit een APK goedkeuring afgegeven mogen worden. Daar is - neem ik aan - wel wat aan te doen. Zo'n APK station staat immers onder toezicht van de RDW en die kunnen sancties opleggen aan het APK station.
Wat ik mij dus afvroeg is in hoeverre het zinvol is dat de vereniging hier optreed als contactpersoon voor de RDW. Dat zou ook zinvol kunnen zijn voor de RDW : immers binnen de vereniging moeten mensen te vinden zijn die in detail op de hoogte zijn met alle APK eisen en keuringsvoorschriften, en op die manier kan de klacht zeer concreet aangeleverd worden. Een particulier die zich belazerd voelt zal, in emotie, er vaak allerlei dingen bijslepen die niet van belang zijn voor de APK, en juist de APK aspecten niet altijd goed kunnen benoemen, waardoor het dan voor de RDW lastiger wordt om heel concreet wat te ondernemen.
De verkoper zou kunnen beweren dat hij 'te goeder trouw' handelde, immers hij verkocht de auto met een geldige APK. Hij moet natuurlijk geweten hebben dat de auto niet in orde was, en liegt dus, maar zie dat maar eens te bewijzen ....... lijkt me juridisch moeilijk.
Heel anders wordt het bij het APK station : blijkens de bevindingen van Alfred van Buuren waren er een hele serie afkeurpunten en had dus nooit een APK goedkeuring afgegeven mogen worden. Daar is - neem ik aan - wel wat aan te doen. Zo'n APK station staat immers onder toezicht van de RDW en die kunnen sancties opleggen aan het APK station.
Wat ik mij dus afvroeg is in hoeverre het zinvol is dat de vereniging hier optreed als contactpersoon voor de RDW. Dat zou ook zinvol kunnen zijn voor de RDW : immers binnen de vereniging moeten mensen te vinden zijn die in detail op de hoogte zijn met alle APK eisen en keuringsvoorschriften, en op die manier kan de klacht zeer concreet aangeleverd worden. Een particulier die zich belazerd voelt zal, in emotie, er vaak allerlei dingen bijslepen die niet van belang zijn voor de APK, en juist de APK aspecten niet altijd goed kunnen benoemen, waardoor het dan voor de RDW lastiger wordt om heel concreet wat te ondernemen.
21-05-2013 09:11 #127709
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Belazerd - VK Magazine 32
Heb recent een soortgelijke actie meegemaakt. De auto waar ik het over heb (Duett) was 2 dagen ervoor APK goedgekeurd. Wij hebben de volgende dingen aan de auto gedaan om hem veilig te krijgen: Rechter onderste draagarm vervangen, was doorgerot, alle onderste draagarmrubbers vervangen, 4 wielremcilinders vervangen die lekten allemaal, hoofdremcilinder vervangen, hier zat tegen het lekken een spons in de rubberen manchet, remvoering voorzijde vervangen en uiteindelijk ook nog de achterste schokdempers. Heb in mijn boosheid het APK station gebeld waar de auto was afgemeld, maar dit bracht weinig soulaas, wat te verwachten was. Ik ben ervan overtuigd dat als deze auto in de steekproef gevallen was het APK station de eerste 5 jaar niet meer mag keuren...... Triest dat dit gebeurt...... Leert ons wel weer dat een auto met APK niet altijd zoveel zegt.