Welk lasapparaat?

Lees meer
03-05-2012 13:35 #113352 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welk lasapparaat?
Interessant!
Ik ben benieuwd hoe het proeflassen mij gaat bevallen. Toevallig heb ik ook een Esab 180.
Misschien kan ik die dan wel beter op (laten) knappen.

De draadtoevoer wordt instabiel. Misschien teveel weerstand in het slangenpakket.
Van binnen schoonspoelen met remmenreiniger hielp niet.
Om de draad nu nog een beetje te laten aanvoeren, moet het aanvoerwiel zo strak staan dat de draad daar knikt zodra hij bij het tipje vastloopt.
Verder lijkt het motortje ook niet zo goed meer regelbaar en niet zo soepel te draaien al kan dit natuurlijk ook komen door de weerstand van het slangenpakket.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2012 21:45 #113357 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Welk lasapparaat?
Lars, heb je ook het korte stukje wat in je apparaat zit gecontroleerd? als je de slang demonteert, en je trekt er een losse draad doorheen, gaat hij dan wel licht? bij mij was het korte stukje, tussen de rol draad en de twee metalen wieltjes verstopt door 10 jr stof en viezigheid. ik kon de draad er met een tangetje bijna niet meer uittrekken. dat korte slangetje even schoongespoten en ik herkende mijn eigen apparaat niet meer. (of had ik je dat al verteld..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2012 21:54 #113358 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welk lasapparaat?
Ja, dat vertelde je tijdens de lascursus van Ed, dank! Is een goede tip.
Op basis daarvan heb ik hem toen met remmenreiniger doorgespoten.
Helaas dus niet het effect wat hij wel had al leek er wel wat troep uit te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 23:08 #113394 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Welk lasapparaat?
In het slangenpakket zit er een binnendraad waar de lasdraad in doorloopt, door het veelvoudig gebruik slijt de binnendraad waardoor de lasdraad begint te haperen, de binnendraad kan je apart vervangen voor nog geen €25 .Veel lasaparaten worden vervangen omdat men geen weet heeft van het vervangen van de binnendraad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2014 22:56 #138080 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welk lasapparaat?
Om dit draadje nog even af te maken. Ik heb destijds mijn Esab opgeknapt en ondermeer voorzien van een nieuw slangenpakket, maar nu was na enige tijd stilstand weer in gebruik nemen niet direct soepel dus heb ik besloten een nieuw apparaat aan te schaffen en ben uitgekomen bij een Cebora Mono Star 1620 M inverter (zie blogpost)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2014 09:20 #138089 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Welk lasapparaat?
Mooi apparaat en weer fijne begeleiding van Rustbusters! Ze waren er duidelijk weer niet op uit om stomweg de duurste te verkopen! Mag wel eens een pluim voor uitgedeeld! Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2014 11:37 #138093 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Welk lasapparaat?
Mijn Cebora werkt ook nog steeds voortreffelijk en Rustbusters krijgt van mij ook een pluim…topbedrijf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • PV544_240GLT Hendriks (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-02-2017 16:47 #166410 door PV544_240GLT Hendriks (GAST)
Beantwoord door PV544_240GLT Hendriks (GAST) in topic Welk lasapparaat?
Ik heb al jaren een lasapparaat van Quality Job (150) en voldoet prima. Wil binnenkort eens gaan beginnen met aluminium en RVS dan moet de binnenspiraal wel aangepast. Misschien zet ik er dan ook wel meteen een Euro kontakt op met losse toortsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.