Welk lasapparaat?
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Welk lasapparaat hebben jullie en welke zou je aanraden?
Ik heb nu helaas alleen nog 220V, maar wil op (middellange / lange termijn) wel 380V aan laten leggen, maar dus niet nu al.
Voor mij is een hobbymachine prima.
Daarmee kwam ik op de volgende opties uit.
CO2 apparaat voor zowel 220 als 380
qualityjob.nl/CO2Lasapparaten.html
Draad 0,6 of 0,8 traploos regelbaar of automatisch
Vermogen 150 tot 250 ampère
Slangenpakket met euro aansluiting mogelijk
Kost 510 euro, zie link.marktplaats.nl/551620467
Spark MIG-180 COMO
Lasdraadcapaciteit 0,8-1,0 mm.
Lasvermogen 30-170 A.
Slangenpakket met euro aansluiting
Kost 450 euro, zie bouw.tweedehands.net/lasapparate ... ands1.html
Cebora Evo 160 M
Draad 0,6 of 0,8 mm continu variabel
Stroom: 28 - 160 Ampère in 7 stappen
Geen slangenpakket met euro aansluiting
Kost 599 euro, zie www.rustbuster.nl/Lasapparaten/C ... vo_160.htm
Die eerste lijkt me aan de zware kant als 150 de onderkant van het stroombereik is, maar heeft wel automatische draadsnelheid als optie. Verder zou die in de toekomst op 380 kunnen.
Die tweede lijkt me goede prijs en toch alles wat je nodig hebt.
Die derde ziet er goed uit, alleen geen euro aansluiting voor slangen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 538
Ben een beginner, heb er dus niet heel veel verstand van, maar het ding last voor mij erg prettig. Belangrijker: een vriend van mij die een stuk meer laservaring heeft, is zeer te spreken over het apparaat.
Tja, de slang is niet af te koppelen, maar of je dat gaat missen vraag ik me sterk af.
Tenslotte heb ik prettig contact gehad met Rustbuster, en heb ik het vermoeden dat ze het belangrijk vinden goede producten te verkopen. Wellicht niet het sterkste argument, maar in mijn ogen een sterke indicator van een degelijk product. Wat mij betreft in dit segment de beste keuze, waarover ik zeer veel positieve reacties heb gevonden en geen enkele negatieve!
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Als ik dan uit de 2 apparaten die overblijven moet kiezen tussen de 'no-name' ('Quality Job') en de Cebora, dan heb ik die 15% extra er wel voor over om voor een bekend apparaat te gaan.
Ik begrijp dat je voor een nieuw lasapparaat wilt gaan, want een veel gebruikte 2e-hands apparaat heb je al, maar ik zou toch ook zeker marktplaats in de gaten houden voor een gebruikt exemplaar. Dat scheelt je makkelijk de helft in de prijs, en er is toch maar erg weinig wat er aan een lasapparaat kan slijten.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Maar wellicht belangrijkere vraag: Hoe last je apparaat?
De opmerking dat 0,6 ook wel fijn is, lijkt me een belangrijke.
Daarmee blijft de Cebora of de Quality Job over.
Ik zag dat Quality Job ook nog een kleiner apparaat heeft.
werkt op 220vdraad 0.6/0.8mm traploos regelbaar of automatisch regelbaar model
Kost 295 euro Zie link.marktplaats.nl/554238702
Stroom
QJ = 30 tot 150
Cebora = 28 tot 160
Nullastspanning
QJ = 17,5 tot 28
Cebora = 16,7 tot 20
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Is inderdaad met CO2, zie qualityjob.nl/CO2Lasapparaten.html
Zal dan even extra op de draadgeleiding letten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Laveyne
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 82
Dan heb ik mijn oude esab laten herstellen en las ik weer met plezier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.