APK Amazon en Gebroken arm
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Misschien "off topic", maar ik lees dat je nog 5 weken moet gaan. Ellepijpfracturen genezen met gips meestal in 4 weken, waarna je kan gaan oefenen en als het geopereerd is krijg je geen gips en zou je nu al kunnen sleutelen. Ik hoop dat je geen 5 weken gips meer nodig hebt, anders even vragen waarom.
Groet,
Teun
(uit Vlissingen, dus wat lastig op deze afstand om je te helpen, maar sterkte met arm en auto!!)
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Als je auto niet op de openbare weg staat mag je wettelijk 2 maand te laat zijn met de APK-keuring.
In principe heb je dan zonder schorsing tijd tot 26 juni om de auto te laten keuren.
Renny
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Weet je zeker dat er dan "door het systeem" geen automatische bekeuringen worden uitgestuurd (tgv de datum)?
Arno
In het wetboek Besluit voertuigen vond ik in hoofdstuk 3, afdeling 1, artikel 11, paragraaf 2 het volgende:
Wist ik ook niet, maar mag dus blijkbaar. Je mag er dan alleen niet mee rijden.Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop de geldigheidsduur van een voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen afgegeven keuringsbewijs verstrijkt, op de weg staan zonder dat voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.
Wat het verhaal echter niet vermeld is of je hem dan moet schorsen of niet. Ik neem dan aan van niet, want dan mag de auto weer niet op de openbare weg komen.
Voortbordurend op dit artikel zou je zeggen dat je dus geen boete uit de administratie krijgt binnen twee maanden na het vervallen van je APK.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Geldt ook voor 2 maanden voor het verlopen van de apk datum.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-