reparatieprijzen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 12:52 #57030 door
reparatieprijzen is gemaakt door
Bij een APK-beurt en een koppakkinglekkage moest er nogal wat vervangen worden aan mijn Amazon. Bij een klassieker bedrijf laten doen. Dit ie zo ongeveer de lijst:-Kop vlakken en nieuwe klepzittingen en nieuwe uitlaatkleppen-koppelingcilinders vervangen('als een lek is moet je die ander ook vervangen' luidde het devies)-wat lampjes en een achterlicht vervangen-koplamp stellen (was wat lam)-Lager van de cardanas vervangen-remleiding voor vernieuwdKosten ruim E1.500,- incl. --slik-- nou is mijn vraag: is dat een normale prijs? En moet ik elk jaar rekening houden met dergelijke uitgaven of is jullie ervaring anders?(goede Amazon verder, nog geen laswerk, motor 2 jaar geleden gereviseerd)Bedankt,Jack

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 15:39 #60221 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Klinkt mij bekend in de oren.Laatste grote beurt was Eur 1700,-Ook goede Amazon verder, geen laswerk, ook 2 jr geleden gereviseerd, maar regelmatig hoge kosten aan "algemeen" onderhoud zoals uitlaatje(s), remmen, pakkingen, etc, etc.Laat ook alles bij een gerenommeerd klassieker bedrijf doen, en ja, die lui schrijven met een vork !Heb jammergenoed nog niet een "leuk" adresje gevonden, die dezelfde kwaliteit levert.Maar ja, ik hou mezelf altijd voor dat 36 jaar toch een hele leeftijd is voor een auto(zie ik een astraatje nog niet halen :-) en dan horen er wat piepjes, kraakjes en extra kosten bij.Vooralsnog is het een dure hobby(Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van mede volvo-rijders, of de kosten nu echt altijd de pan uitreizen; of heb ik (en Jack) gewoon een zeperd gekocht (of worden we allebei een poot uitgedraaid :-)Thanx, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 15:48 #60220 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Ik doe om deze redenen ook altijd ZELF de reparaties en onderhoud. Dit is met wat hulp, het V44 boek toch over het algemeen goed zelf te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 16:23 #60219 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
als de motor 2 jaar geleden is gereviseerd ,heb je of de laatste 2 jaar ,niet gekeken naar ,koelvloeistof,olie enz en een helehoop kilometers gereden.of mogelijkheid 2 .Die reviesie hield niet veel meer in dan het ontkolen van je kleppen ;-)Voor de werkzaamheden die je noemt (kop vlakken ,kleppen vervangen, + zittingen (hopelijk direkt steliet) dat is op zich onderhand al het reviseren van de gehele kop.is de prijs redelijk te noemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 16:51 #60218 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Ja, het blijft een hoop geld, maar als ik naar mijn voortdurend laatste restauratie uitgaven kijk (ja zelfs enkele weken nu voor de grote rdw keuring) kost het handen vol geld. Nu is mijn amazon nagenoeg binnenste buiten gekeerd en heb ik het geluk dat de motor nog in goede staat verkeerd, maar als ik de lijst aan onkosten zie (die ik bewust nog niet bij elkaar geteld heb), dan kan ik mij voorstellen dat bij een auto waar minder aan gebeurd is er best een paar ribben af en toe uit je lijf kunnen verdwijnen. Bovenal zou ik nooit naar een garage gaan voor een zogenaamde grote beurt, de volvo's zijn nog vanj dien aard dat het met een aantal manuals, verdiepen en handen in het vet goed zelf te doen is, en zeker als je gebruikt maakt van contacten/sleuteldagen binnen de V44.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 20:02 #60217 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Werk uitbesteden kost veel geld want je moet niet alleen voor de werknemer zijn loon betalen die het werk aan je auto verricht, er zit ook een stukje winst en kosten zoals huur van het pand bij.Als je de meeste werkzaamheden zelf kunt doen bespaar je je daarmee een heleboel geld. Maar in kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet kunnen en/of willen sleutelen aan hun klassieker.Een klassieke Volvo is een vrij ongecompliceerde auto en onderhoud en de meeste reparaties zijn goed zelf te doen. Een vraagbaak en goed gereedschap zijn wel vereisten. Je zult geregeld sleutels in Engelse maten nodig hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 22:21 #60216 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Tja, mijn ervaring: oude wagens kosten (hopen met) geld. En Volvo's zijn geen Opel Kadettjes dus kost het toch weer wat meer. Maar je krijgt er ook veel voor terug. De mensen die een "oldy" kopen om er lekker goedkoop mee te gaan rijden omdat er geen houderschapsbelasting over wordt geheven en de verzekering laag is denken volgens mij òf niet goed na (want de onderhoudskosten zijn toch redelijk hoger), òf ze doen niks aan de auto, rijden de wagen dus helemaal op en voldoen dus ook niet aan de doelstelling van deze vereniging. Nl. het in stand houden van de respectievelijke bejaarde Volvo's. Rijst mij dan de vraag; zijn dit de (echte) liefhebbers??Maargoed, ik draaf misschien ietsje door. Ik zou toch eens inderdaad een werkplaatshandboekje bestellen bij het VOD en eens iemand opzoeken die ervaring heeft en je kan helpen met de kleine reparaties. (De grotere kun je dan altijd nog laten doen door eventuele kennissen van je nieuwe hobby-vrienden!) Zorg wel dat je goed gereedschap hebt. Kijk daarbij niet op een paar tientjes, want dat gaat je met een oude wagen altijd spijten. En dan doel ik op de roestige bouten en moeren die al bijna 40 jaar de tijd hebben gehad zich te verenigen met de rest van je auto. Daar is geen goedkoop setje sleutels en doppen tegen bestand.Dus....handen uit de mouwen! En als je vragen hebt hier posten en aan andere Volvo-kennissen om je heen vragen! Groeten,Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2002 00:30 #60215 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Ik heb een paar Amazones gehad. Ik goede Amazones te vinden. Dat wil zeggen, Amazones die zijn onderhouden, die qua carosserie, motorisch en verdere techniek verbeterd zijn. Dat houdt in een hogere aanschafprijs, maar voorkomt veel ellende achteraf.Klein onderhoud doe ik zelf.Grote klussen en laswek besteed ik uit. Ik heb gelukkig een "adresje" die het goed doet voor ongeveer de helft. Heeft diverse Amazones gerestaureerd en kan "alles". Dat scheelt dus wel. Die kan trouwens nog wel klanten gebruiken (omgeving Alphen aan den Rijn)Onderdelen zijn duur, maar het is zinvol om niet bij de eerste de beste sloop of dealer te kijken, maar wat rond te shoppen.Ik rijd op LPG, wat ik daarmee bespaar, schrijf ik weg naar onderhoud.Maar goed, soms schrik ik nog van sommige kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2002 12:01 #60214 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Je moet dingen wel relativeren. Onderdelen voor moderne auto's kunnen ook behoorlijk prijzig zijn. Weliswaar heb je daar - als je geregeld inruilt - weinig mee te maken, maar toch. Koop als potentieel klassieker-rijder altijd zo goed mogelijk. Daarmee bedoel ik dat je bij aankoop zoveel mogelijk moet uitegeven als je budget toelaat. Ga wel op zoek naar het beste dat je voor dat budget kunt krijgen want vraagprijzen verschillen.Het grote voordeel als je bij aankoop wat meer uitgeeft is dat je later hoogstwaarschijnlijk met veel minder kosten komt te zitten. Het is ook belangrijk dat je een complete auto koopt, want als er bijv. wat sierstrips missen (of vervangen moeten worden) zul je schrikken van wat dat spul moet kosten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2002 07:38 #60213 door
Beantwoord door in topic reparatieprijzen
Om even naar het begin van de discussie terug te gaan. Ik vind het bijzonder vreemd dat men door een lekke koppakking kleppen en klepzetels wil gaan vervangen!!!!!! De kop vlakken is vaak ook niet eens nodig, deze is van gietijzer en hierdoor niet zo erg gevoelig voor kromtrekken als de hedendaagse lichtmetalen koppen. Een revisiekop van het VOD is vaak goedkoper en sneller dan een bstaande kop laten reviseren.Succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.