gaan de kosten voor de baat uit?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 09:00 #56867 door
Wat is een perfecte 122s uit 1966 nou ongeveer waard? Als ik alles van de restauratie bij elkaar optel kom ik op wel 10000,- Nou is gisteren de spuiter langsgeweest en deze schat dat het strakmaken/spuiten ook nog eens zo'n 3500 euro gaat kosten. Ik begin me zo onderhand af te vragen of ik nou een beetje gestoord ben of het dat allemaal wel waard is,want ik moet ook nog bumpers hebben! Wie praat me moed in en zegt dat ik niet gek ben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 11:10 #60758 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Sorry Gerard, ik denk dat de meesten onder ons de restauratiekosten niet bij elkaar optellen....het antwoord willen we niet weten.Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 12:30 #60757 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Beste Ik heb een kleine 34000 € uitgegeven voor de rest van een P1800 S en zeker ook iets van een 30.000 € voor een 18OO ES; daarbij mag ik nog niet denken aan de honderden uren werk. tevens rijd ik dan nog dagelijks met een 122S van 67 en heb nog een 123 GT van 67, die hebben ook geld gekostMAAR !!!!!! onze wagens blijven een zekere waarde houden, we zijn onze centen niet kwijt, en koop eens een nieuwe wagen van ong 35000 €, binnen 10 jaar mag je hem naar de sloop voeren.( ale als het geen volvo is toch) Nee Gerard je bent niet gestoord, maar je staat ook 100 % voor je hobby, en mischien rijd je ook zoals ik, dagelijks met een OT. ALS JE JE ER MAAR GOED BIJ VOELT. VEEL SUCSES;.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 12:48 #60756 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Ik hoop dat je in ieder geval wel gek bent...volvo-gek wel teverstaan. Zijn we namelijk allemaal...Ik ben nu aan het wachten op de verse nummerplaten na 4 jaar restoratie. Alle kosten zijn opgeschreven om ze op een sterk moment bij elkaar op te tellen. Ik ben blij als de kosten niet boven het taxatiebedrag uitkomen, maar mij onderbewustzijn vreest het ergste. Geeft niets, lekker karren in mijn mooie bak....wie denkt er dan nog aan geld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 14:55 #60755 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Ach, geld is zo tijdelijk. Gewoon zo snel mogelijk proberen te vergeten. Behalve m'n Duett heb ik ook een BMW motor uit '58. Ik heb gemerkt dat je beter direct flink geld uit kunnen geven en niet proberen teveel te bezuinigen tijdens de restauratie. Dat wreekt zich later toch. Ik zit er nu weer aan te denken om het motorblok opnieuw uit elkaar te halen, omdat ik er niet tevreden over ben. Trouwens, ik ben niet rijk, ik spreid het gewoon zoveel mogelijk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 17:20 #60754 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Hoi Gerard,Zoals je al gelezen hebt ben ik niet de enige die het kostenaspect "tijdelijk" laat voor wat het is maar ik wil er eigenlijk nog wel wat aan toevoegen.Als je gaat restaureren begin dan met een solide basis, je gaat zóveel geld uitgeven dat je echt serieus naar een keiharde body moet zoeken. Ik weet wel, alles is te lassen, maar als je na alle moeite en geld uiteindelijk een mooie auto hebt is íe waardevoller als er niet of nauwelijks aan gelast is.Als je eigen auto eigenlijk niet hard genoeg is moet je die gewoon koesteren en lekker in blijven rijden (pappen en nathouden) en er geen grote bedragen in gaan stoppen.Als het restaureren zelf niet je grootste hobby is en je dus veel moet uitbesteden zou ik overwegen om een mooie gerestaureerde te kopen, bespaard tijd, geld en frustratie (en is dan ook beter voor je relatie)Ook bij zo'n aanschaf moet je goed uit je doppen kijken want er is veel kaf onder het koren, zelfs bij gerenommeerde bedrijven.Veel volvo plezier! Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 20:19 #60753 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
als ik de nieuwprijs neem van mijn 945 uit 1997 dwz ± ƒ 60.000 en de huidige marktwaarde bekijk ± ƒ 15.000, dan is de afschrijving aanzienlijk. Natuurlijk is die 945 met 50.000 km nog zgan, maar toch....restaureer jouw ouwetje svp zo goed mogelijk, dan blijft het wegbeeld in NL nog lang mooi genoeg.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 22:06 #60752 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Nou Gerard, je hebt met deze vraag nogal wat los gemaakt! Het heeft voor mij een aantal waardevolle tips opgeleverd. Samenvattend als volgt: 1) Repareer naar je portemonee. Is deze ruim genoeg, dan wordt het vanzelf een restauratie. 2) Restaureren is leuk als het om hobby gaat maar niet als het om economische motieven gaat (hou het dan bij "matsen is verpatsen". 3) Neem een z.g.a.n. basis. Hoe minder (echte) reparatie, zoals laswerk, hoe beter. 4) Hou de kosten van de werkzaamheden nauwgezet bij, vermijd de som (en hou ze vooral uit het zicht van je partner). 5) Prutsen en klussen is net zo leuk als rijden. Kortom: het repareren, restaureren en rijden van een Volvo is gelijk aan nuttig tijd verdrijven, ambitieus tijd verdrijven en bovenal plezierig tijd verdrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 22:15 #60751 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Ik wil hier toch ook nog wel wat over zeggen. Ik denk dat je je een gelukkig man mag prijzen wanneer je na de taxatie van je vers gerestaureerde Volvo kunt zeggen dat de taxatiewaarde ongeveer de kosten zijn die je gemaakt hebt. Daarbij laat je natuurlijk je eigen uren buiten beschouwing. jammergenoeg kan denk ik niet iedereen zeggen dat zijn auto getaxeerd is op de waarde die erin is gestoken, maar wat maakt dat uit?? Het is toch onze grote hobby, en een hobby mag......Voor jou geldt Gerard, dat je denk ik zeker niet moet gaan bezuinigen op de spuiter, want als je straks je auto door een beuntje in verlaten boerenschuur laat spuiten krijg je spijt als haren op je hoofd. Investeer hier maar goed in, want als straks je Volvootje glimmend in de zon op de oprit staat ben jij die 3500 eurootjes al lang weer vergeten. En wat betreft die bumpers, zet er eerst een een paar gave gebruikte op en spaar weer even. Dan laat je die toch volgend jaar mooi verchromen, dat is zelfs beter dan nieuw.Veel plezier met geld uitgeven aan je grote passie.... doe ik ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2002 22:15 #60750 door
Beantwoord door in topic gaan de kosten voor de baat uit?
Bedankt jongens,de auto gaat binnenkort naar de spuiter! Ik zie het weer helemaal zitten. Als hij(zij?) klaar is dan zien jullie hem vanzelf een keer op een clubdag o.i.d. Geld maakt toch niet gelukkig,volvo rijden wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.