historie en origine

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2003 00:40 #63869 door
Beantwoord door in topic historie en origine
Hi allen, als officieel benoemde purist ben ik natuurlijk benieuwd wat de uitkomst zal zijn van het verdere onderzoek van Rogier. Het verder uitdiepen van de geschiedenis van de Amazon is (vind ik ) leuk, maar ik heb denk ik enige tijdsvoorsprong vanaf 1962 op 10-jarige leeftijd. Overigens ben ik van mening dat je met jouw auto mag en moet doen wat jou goeddunkt, JIJ moet er tenslotte met plezier in rijden. Fleur het straatbeeld op met mooie oudere Volvo's en hou rekenschap met de ander in zijn leasebak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2003 09:32 #63868 door
Jongens de 133GT is een goedkopere variant van de 123GT, geproduceert in 1969.Origineel had deze 122S op de zijkant en een strip met "GT" op de kofferbak.Veel van deze wagens zijn in de loop der jaren opgepoetst naar de specificaties van de 123GT, overdrive, slaapbeslag, mistlampen etc.Een aardige site is die van Jim Hekkers in Nieuw Zeeland, hij doet een (geslaagde poging alle Volvomodellen te beschrijven.Een aardige pagina is aan de 123GT gewijd.zie volvoadventures.com veel plezier

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2003 15:37 #63867 door
Nu wordt het interessant! Het GT register op die site( www.geocities.com/volvo123gt1968/Register.html ) meldt dat er twee soorten GT's gemaakt zijn, met B18 en B20 motor. Ik heb een GT met chassisnummer 133951.P274250 Mijn motornummer is 49680.5237, een originele GT motor met C-nokkenas dus. Op de site blijkt dat er nog veel vraagtekens zijn over de GT. Toch is de site erg goed! PS: spatbordspiegels niet origineel? (Dat staat op de site)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2003 15:46 #63866 door
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: volgens de site zijn er zowel M's als P's Volvo's die als GT bestempelt worden. De negen in het rijtje 133951 staat volgens de site van J. Blijleven voor een exportmodel, geassembleerd in Belgie of Afrika. Mijn vraag is dan: ik ben de enige in het register, zover ik kan zien, die een 9 in het nummer heeft. Verder ben ik samen met een Zwitser de enige die als motornummer 49680 heeft, en niet 49681.... Heel vreemd, heel eng.... Maar, de -S komt er dus in het geheel niet in voor. Je moet dus een 133 of 130 hebben. Succes met je zoektocht!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2003 09:43 #63865 door
Hoi Bart,Ik zag net teovallig dat ik net als jij en die Zwitser een motor met type-/onderdeelnummer 49680-2 in zijn auto heeft. Ik heb een Amazone uit '61, met behoorlijk jonge B-18. Het motornummer is 8787.Toch verwacht ik dat dit type motorblok veel vaker voorkomt. Als je in het onderdeelenboek voorin kijkt zijn er toch nog behoorlijk wat modellen waarbij de eerste 5 cijfers van het onderdeelnummer 49680 zijn... Of heb ik het mis?Misschien zijn er andere mensen die hier meer van weten?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD