aankoop volvo amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 09:04 #64790 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Mee eens, maar als het echt hard (mis) gaat dan verwacht ik toch wel wat kreukels in mijn amacombi motorkap (wel jammer dat ik die ongedeelde stuurstang ook gelijk in mijn maag krijg).<br>Het blijft allemaal schijnveiligheid natuurlijk, maar die kreukelzones zijn er inderdaad niet voor niets gekomen. Gelukkig hebben onze wagens wel de veiligheidskooi. En dan heb ik liever een flink eind (onkreukbare?) motorkap vóór me: in de eerste advertenties voor de Smart stonden destijds alle veiligheidsvoorzieningen van deze opgevoerde brommobielen opgesomd. Eén daarvan was: 'Bij een aanrijding activeert de stijve kooiconstructie van de Smart de kreukelzone van de andere auto'. En nu maar hopen dat er nooit twee Smart's tegen elkaar knallen...<br>Net zo goed als ik natuurlijk hoop nooit tegen een andere Volvo, laat staan een Amazon, aan te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2003 23:13 #64789 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Redelijk straf tankje op wielen, maar veilig?!? Tja, ligt er een beetje aan hoe je zelf rijdt. Mocht daar niks op aan te merken zijn dan kan het hoogstens een verkeerstechnische randdebiel, ruwweg 40% van alle automobilisten, zijn de op jou inrijdt.gelukkig is het plaatwerk wat dikker en het gewicht wat groter. Daarmee zul je het merendeel van de gewone huis-tuin-en-keuken-binnen-de-bebouwde-kom-botsinkjes wel overleven. Verwacht echter niet al teveel van een Amazon bij botsingen met hoge snelheid. Dan blijkt de wijze van construeren toch echt achter te liggen op de huidige normen. Moet zeggen dat die Smart-roadster me meer aanspreekt, toekomstige klassieker??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2003 15:20 #64788 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Hallo Marleen,Wij Antoon(40), Jolande(40), Steven(-4), Emmy(-3) en Fleur(1) zijn tevens sinds kort in het bezitvan een Volvo Amazon van 1968 en het is op dit moment onze enige auto. Ik gebruik volvo George het dagelijks woon werkverkeer (160 km per dag) en sinds we hem hebben heeft hij al dik 10 duizend km op zitten. Maar we gaan ook met z'n vijven de hort op en dat is te doen alleen is het achterin met twee kinderzitjes en een volwassene in het midden wel wat aan de krappe kant. Een vakantie naar zonnig italie op deze manier zie ik gelukkig niet zitten.Maar je went er erg snel aan en het is super in die auto.En af en toe heb ik ook nog wat aan m'n anwb pas. maar dat is nu verleden tijd en een ander verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2003 13:54 #64787 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Marleen,Heb je er al een op het oog? Ik heb namelijk mijn Amazon combi met overdrive en LPG in de aanbieding, maar wel met B20 en dubbele carburateur. Interesse? Bel of meel even: 0343-576710, robert.iris@hetnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2003 16:35 #64786 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Hoi Marleen, een paar jaar geleden wou ik een "oude auto" om dagelijks te rijden met hele familie erbij: vrouw en 3 kinderen. Een hoop merken en modellen komen in aanmerking, maar vlug steekt de volvo boven de anderen uit. Dus werd het een amazon 65. Wel heb ik er drie veiligheidsgordels in gemonteerd (van een model 1970 voor unifomiteit), een mistlicht en warnings van een 140: nu ideaal om dagelijks te toeren, wetende dat een hedendaagse wel nog heel wat veiliger is, maar o zo saaier: doen dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2003 20:04 #64785 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Hoi Dennis,Bedankt voor je reactie. Ik ben er nog steeds niet over uit of we het wel moeten doen. We gaan misschien volgende week nog een proefritje maken. Ik zou er inderdaad ook 3 veiligheidsgordels op de achterbank in willen hebben. Weet jij ook of je hoofdsteunen op de voorstoelen kunt monteren of moeten er dan compleet nieuwe stoelen in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 07:19 #64784 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Marleen,Er kunnen hoofdsteunen op de bestaande stoelen gemonteerd worden (wel even wat zoekwerk, maar nog wel verkrijgbaar). Een andere optie is andere stoelen monteren (heb ik gedaan, want stof zit wel heeeel wat lekkerder dan skai).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 13:53 #64783 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Hoi Marleen,Zoals Robert zegt, is het haalbaar om hoofdsteunen uit een model 1970 te plaatsen in een ouder type: alle voorzieningen zijn reeds in de originele stoelen gemaakt; enkel aan de bovenkant van de ruggesteun twee mooie ronde gaatjes snijden.... en weet je waarvan je ook kan genieten? de gelaatsuitdrukkingen en het commentaar van de kinderen op de achterbank, want uiteraard zal je wel wat hoofden doen omdraaien in het verkeer.Ik laat in ieder geval zoveel mogelijk mijn Opel Zafira thuis, want ja die rijdt veel beter, veel zachter, meer confort, meer ditjes en datjes, ...maar ik heb geen plezier om van punt a naar punt b te rijden met het ding: daaraantegen met de amazon ...!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:06 #64782 door
Beantwoord door in topic aankoop volvo amazon
Het is leuk om zoveel reacties te krijgen van enthousiaste Amazon-rijders. Ik heb nog wel een paar vragen. In de omschrijving van de Amazon die wij op het oog hebben, hebben ze het over Power Brakes, Matching Numbers en LHD. Wie weet waar deze termen voor staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.