123-ignition

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2003 13:11 #65837 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
De opnemer werkt met vier magneetjes en een (magnetische) opnemer.Rob Peereboom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2003 21:19 #65836 door
Rob,is er voor de B20E ook een unit leverbaar?groet Ruud

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2003 21:58 #65835 door
Hallo Ruud,Ik dacht dat de injectie uitvoeringen al electronische ontsteking hebben? Maar als de vervroegingscurve van de "e" overeenkomt met de "a" of "b" is het mogenlijk anders alleen op speciale bestelling, maar dit kan je beter rechtstreeks bij Albert informeren op albert@albertronic.comGroeten, Rob Peereboom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2003 16:12 #65834 door
ben eigenaar van een 123gt b18b en geinteresseerd in de voordelen/mogelijkheden van deze ontsteking.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2003 16:19 #65833 door
Hallo John,Ik geloof dat de voordelen van lager gebruik,mooiere loop ,"levenslang" onderhoudsvrij en geen mechanische slijtagedelen ik de voorgaande berichten al genoemd zijn, maar voor nadere info moet je bij de bedenker/maker van de 123ignition zijn, Albert de Gier, albert@albertronic.com voor direct contact, of de site www.123ignition.nlRob Peereboom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2003 18:42 #65832 door
Goedenavond Rob,Ik ben zeer geinteresseerd in de 123-ignition ontsteking (goede verhalen uit de DS wereld), maar weet nog onvoldoende om de discussie technisch te kunnen volgen. Ik heb zelf een 222S met B18D motor uit 1966. Enig idee of een van de 123-ignition units hierin werkt, of moeten ze daar een specifieke unit voor maken?Groet, Philippe

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2003 21:50 #65831 door
Hallo Philip, Ik ken de B18 uitvoeringen niet goed genoeg voor een 100% zeker antwoord. Het gaat om de volgende zaken: de vervroegings curve, en wel of geen vacuum aansluiting. Is jouw "D" curve gelijk aan een "B" kun je die gebruiken. scandcar verkoopt gereviseerde "originele" ontstekingen, en in hun prijslijst komt een type voor "voor B18b/B18D motoren" Klaarblijkelijk gebruiken zij dus voor beide typen motoren dezelfde ontsteking. Als je achter de exacte vervroegings gegevens van jouw ontsteking kan komen kan Albert de Gier je 100% zekerheid geven (albert@albertronic.com)Groeten, Rob Peereboom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2003 22:13 #65830 door
Ik ben zeer geintresseerd maar toch nog even een vraag:er staat:"123B18a ( is unit zonder vacuum-vervroeging voor B18a-motoren ) - 123B18b ( is unit met vacuum-vervroeging voor B18b-motoren )"Dit moet toch andersom zijn. De B motoren hebben een dubbele carb. en geen Vacuumvervroeging en de A motoren toch juist wel ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2003 17:35 #65829 door
Hallo Eric,Wolgens mijn "Kluwers" moet je inderdaad voor afstelling van de ontsteking van een B18a de vacuumleiding los nemen, en bij een B18b niet. Dus hoewel ik zelf geen B18 heb ga ik er vanuit dat je gelijk hebt. Ik zal het voor de zekerheid naar Albert mailen.Rob Peereboom.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD