123-ignition

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 13:44 #65846 door
123-ignition is gemaakt door
Rob,Wat is dit voor apparaat. Is dit vergelijkbaar met een normale electronische ontsteking? Ik heb dit weekend net een velleman kitje geïnstaleerd; werkt prima.Of is dit een volledige electronische onsteking die ook de contactpuntjes vervangt?De site die je opgeeft geeft niet veel informatie.Klaas Jan Engelsma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 13:49 #55436 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Hallo Allemaal,Het heeft even geduurd, maar de 123-ignition van Albert de Gier gaat in productie! Het onderstaande mailtje ontving ik net:Hallo Rob,We hebben besloten een fieldtest uit te gaan voeren met Volvo's!De type's die we daarvoor beschikbaar zullen hebben zijn :- 123B18a ( is unit zonder vacuum-vervroeging voor B18a-motoren )- 123B18b ( is unit met vacuum-vervroeging voor B18b-motoren )- 123B20 ( is unit met vacuum-vervroeging voor B20a- en B20b-motoren )De zeer speciale, eenmalige aktie-prijzen zijn :123B18a....Euro 160,- excl. BTW123B18b....Euro 182,- excl. BTW123B20.....Euro 182,- excl. BTWWe moeten wel even tijd hebben om e.e.a. voor te bereiden en in tekopen, dus is het misschien handig om dit ook met andere clubledente bespreken?m.vr.gr.,AlbertWie dus mee wil doen voor deze prijzen moet contact op nemen met Albert op: albert@albertronic.comVoor inlichtingen over de ontsteking zelf zie:http://www.123ignition.nlGroeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 13:58 #65845 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Klaas,Deze ontsteking is computergestuurd. Hij is contactpuntloos, en berekent 24000 keer per minuut het juiste ontsteektijdstip voor elke cilinder apart. Eenmaal gemonteerd is het onderhoudsvrij. De toegenomen souplesse in het lage toerengebied is enorm. En als bonus rijd ik nu zo'n 15 á 20 % zuiniger. De eenmalige afstelling gebeurt met een in de ontsteking ingebouwd led'je. Alle electronica zit in de distributiebehuizing,zodat het aanzien van de motor volstrekt origineel blijft.Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 17:15 #65844 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Hoe moeilijk is het monteren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 17:22 #65843 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
motor zo draaien dat de eerste cilinder in het bdp. staat (streepje op V-snaar pouli) oude stroomverdeler losnemen, 123-stroomverdeler monteren, tegen de klok draaien tot led'je uit gaat en terug tot 'ie net weer aan gaat. Nieuwe (bijgeleverde) kap er weer op en klaar is kees. En hierna dus NOOIT meer onderhoud aan de ontsteking.Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 18:51 #65842 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Kost dat ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 18:55 #65841 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
stond in de originele posting! maar nog maar even:De zeer speciale, eenmalige aktie-prijzen zijn :123B18a....Euro 160,- excl. BTW123B18b....Euro 182,- excl. BTW123B20.....Euro 182,- excl. BTWRob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 23:37 #65840 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Rob, hoe is de centrifugaal en vacuum vervroeging geregeld? Wordt die ook berekend of wordt dat nog gewoon mechanisch gedaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2003 08:42 #65839 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
Hallo Wietse,De centrifugaalvervroeging wordt berekend aan de hand van een ingeprogrameerde vervroegingscurve (vanaf 1000 toeren voor elke 50 toeren een aparte waarde).Deze curve maakt een erg nauwkeurige vervroeging mogenlijk. Het vacuum wordt door een sensor gemeten en in de totale vervroeging verwerkt. Behalve het al genoemde afstel led'tje zitten er nog een paar aardigheidjes in. De vervroeging wordt bij koude start aangepast en als de motor niet draait terwijl het contact aanstaat wordt de bobine stroomloos gemaakt om doorbranden te voorkomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2003 12:24 #65838 door
Beantwoord door in topic 123-ignition
werkt de opnemer optisch of met een magnetische opnemer ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.