apk keurmeester, mierenneuker of angsthaas?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 01:42 #66458 door
Tja... APK. Laten we even wel wezen: het is een keuring die gericht is op de veiligheid van de auto (dus niet betrouwbaarheid, als je auto is goedgekeurd, kan hij er de volgende dag natuurlijk gewoon mee ophouden). Daarvoor zijn wettelijk normen vastgesteld, of wij die normen nou overdreven of juist wat magertjes vinden. Dat een keurmeester een auto anders inschat dan een eigenaar lijkt mij niet vreemd. De een denk (wellicht) meer verstand van zaken te hebben dan de ander (en vice versa). Dit probleem zal blijven. Maar laten we niet gaan keuvelen over of de APK sowieso noodzakelijk zou zijn. Als de keuring niet van belang zou zijn, dan zouden er nu duizenden verkeersgevaarlijke oude krotjes op de weg verkeren (en dat zou onze kwaliteitsVolvo's in discrediet brengen). Voor de apk is mijn truukje altijd geweest: breng de auto naar een bedrijf bekend met de klassieke volvo's wat je vertrouwd en laat dat bedrijf de auto bij een apk-keurder door de apk helpen. De apk-keurder moet dan van een ander bedrijf zijn, en dan hebben beide partijen kennis van zaken. Dan heb je in ieder geval geen last van keurders, die doen alsof jij 1 of andere halve zool bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 08:57 #66457 door
Mijn auto (Amazon Combi) is net probleemloos door de APK gekomen. Ik heb hem wel expres laten keuren door een garage die zelf in de weer is met klassiekers. Vaak zijn dit liefhebbers die het juist leuk vinden klassiekers (gekeurd en wel) op de weg te houden en ervaring hebben met de aangepaste APK voor klassiekers. Of de APK zo bevoordelijk is voor de verkeersveiligheid lijkt voor de hand te liggen maar ik zou wel eens willen weten of het percentage ongevallen (in het verleden dan)veroorzaakt door technische mankementen in verhouding staat tot de moeite en kosten van APK. Ik zou durven beweren dat de meeste ongelukken ontstaan door geheel andere oorzaken (snelheid, drank bijv.)en dat als het geld van de APK daar in geinvesteerd werd dat heel wat meer "veiligheidsrendement" op zou leveren. Gebleken is ook uit onderzoek dat hoe veiliger de auto des te sneller men durft te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 10:48 #66456 door
Kan iemand mij dan een lijstje van "betrouwbare" garagisten verschaffen?Ik hou me aanbevolen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 11:28 #66455 door
Bij een afkeur word er niet afgemeld. Het zou een hoop onnodige administratie en kosten met zich mee brengen. Als je van mening bent dat je het oneens bent met de afkeur, kan je bezwaar maken bij de rdwDat klopte voor heen ,maar als je garagist zich echt aan de regels houdt zou hij hem wel af moeten melden(als zijnde afkeur).Maar de meester garages willen hun klanten inderdaad niet nodeloos op kosten jagen (bovendien staan de kosten voor't afmelden eigenlijk vast dus daar verdient ie niet op)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.