apk keurmeester, mierenneuker of angsthaas?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 15:55 #55280 door
N.a.v. het recente forumonderwerp "afkeur op reflectoren" even iets over apk keurmeesters. Vaak worden ze uitgescholden voor mierenneukers en zo. Vind ik iets te ongenuanceerd. Bij elke apk keuring loopt de keurmeester kans een steekproef van het RDW te krijgen. Die steekproefkeurmeesters kunnen (overdreven?) streng zijn, en als de garagist iets over het hoofd heeft gezien kan hij, als dit vaker is gebeurd, tijdelijk zijn apk bevoegdheid kwijtraken. Het is dus niet zo dat jouw apk keurmeester jou wil "pakken", maar hij is doodgewoon bang om zijn bevoegdheid (lees handel) kwijt te raken. Vraag bij twijfel ook altijd of hij in het apk boek kan laten zien op grond van welk artikel hij e.e.a. afkeurt. Ben je het er niet mee eens, dan moet je meteen op het formulier aangeven dat je een herkeuring wilt door de RDW. Ik heb al eens eerder gezegd dat het niet verkeerd is om zelf zo'n apk boek aan te schaffen (met update) zodat je weet waar je aan toe bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 17:02 #66467 door
op je Fulvia? Daar zitten ze toch al standaard op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 17:11 #66466 door
nee, geen Fulvia, maar een Appia Coupé uit '58; Pininfarina had de reflectortjes heel slim in de achterlichtunits verstopt, maar er is eentje verdwenen, vandaar....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 18:47 #66465 door
Wat doe jij dan bij de lancia fff forums ;-)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 19:20 #66464 door
apk meester zijn over meestal een stelletje veredelde parkeerwachtersik heb er teminste geen hoge pet van hem op zelf heb ik een keer een apk meester geslagen nadad hij een band van mij expres had lek geprikd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 20:28 #66463 door
Wat nou als een APK-keurmeester iets onterecht afkeurt, en de RDW-keurmeester ziet dat bij de steekproef?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 21:49 #66462 door
Marco, Ik denk dat je niet weet waar je over praat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 23:16 #66461 door
Als er iets onterecht afgekeurt word, komt er geen steekproef ;-)maar er zijn genoeg goede garagehouders op deze aardbol. En ja er zijn er ook die niet deugen.Is het niet aan jezelf om een betrouwbaar adres te vinden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 23:29 #66460 door
Ik weet wel dat de praktijk is dat je bij afkeur het probleem gaat oplossen zonder dat je iets meekrijgt en dat er pas na herkeuring afgemeld wordt. Maar officieel moet je het rapport vragen waaruit de afkeur blijkt, moet je auto dan niet afgemeld worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 23:38 #66459 door
Bij een afkeur word er niet afgemeld. Het zou een hoop onnodige administratie en kosten met zich mee brengen.Als je van mening bent dat je het oneens bent met de afkeur, kan je bezwaar maken bij de rdw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.