doorgaan of niet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2003 23:06 #66656 door
Beantwoord door in topic doorgaan of niet
Ik kom niet verder dan het intro. Maar misschien ben je niet verder gekomen. Sluit mij aan bij de vorige reacties over het weglaten, dan wel kunnen skippen van die intro. Het feit dat je er veel tijd in hebt gestopt betekent dat je veel geleerd hebt. Ga vooral door, anders is het zonde van al je harde werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2003 23:35 #66655 door
Beantwoord door in topic doorgaan of niet
Hoi Wiet,mooi hoor, die animatie (al zou ik het omdraaien: eerst Volvo amazon 1963, en dan: welkom en veel plezier). Ik vind dat het intro niet zo heel lang duurt, maar heb dan ook premium kabelinternet. Hoe dan ook, het kost gewoon even tijd (en eventueel telefoontikken) om een flash-movie binnen te halen. Je kunt je dus sowieso afvragen of het toepassen van flashmovies voor jouw site een optie (mensen kiezen als ze op de site binnen zijn gekomen) of een must (standaard-informatie, zoals een intro) moet zijn. Als volvo-hobbyist en iemand die op internet vooral voor zijn lol naar oude volvo's zoekt, vind ik dat je best zo'n intro als standaard voor je site kunt hanteren (net zoals bij Huib Wassink het intro met de drie amazones en de muziek). Maar als webmeester en ontwerper vind ik dat je - bij een medium als het internet, wat zich duidelijk kenmerkt als een medium waarvan de kwaliteit voor de klant voor een groot deel wordt bepaalt door de snelheid - een gast op je website meteen moet kunnen laten zien wat je te bieden hebt, en dat moet niet al te ingewikkeld zijn (lees: moet makkelijk zijn.) Je zou het kunnen vergelijken met hoe een boek zich presenteert. Het liefst zou de schrijver/uitgever 10 pagina's dik omschrijven wat de inhoud van het boek is, maar op de achterkant is maar plaats voor 2 alinea's en op de voorkant voor 1 titel en een illustratie, niet vanwege ruimtegebrek, maar omdat de koper geen zin heeft om ter orientatie meer te lezen.Het gaat er dus om dat jij bepaalt wat het karakter van je site wordt (een persoonlijk verhaal over je grijze combi, onderdelenverkoop, discussieplatform, promotie van activiteiten of informatief-volvo-klasiek algemeen (zoals mijn site: home.planet.nl/~niels.jongeling) en dat je vervolgens bepaalt hoe een gast op je site binnen moet komen en wat er dan vervolgens te vinden is. Jij kunt daarna dan zelf wel bepalen hoe je dit intro gaat inzetten ter opbouw van je nieuwe site. Waarnaar ik overigens erg uitkijk. Die grijze combi is immers een erg mooie wagen! (Wist je dat ik mijn lichtgroene amazon-coach uit 1967 heb voorzien van voorschermspiegels op basis van de foto van je combie op de site van regio-midden?). Foto's hiervan kun je vinden op home.planet.nl/~niels.jongeling/AE-40-82 . Uit metingen van Nedstat blijkt dat van de bezoekers van mijn website er niet of nauwelijks geneigd zijn om naar de foto's van mijn auto te kijken, hetgeen een indicatie is voor een tendens zich meer te richten op algemene volv-klassieker-zaken. Nou, je moet maar zien waar je in dit verhaal wilt staan. Hou je taai, en niet teveel achter het beeldscherm zitten! Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.