wat is (verzekering) de dagwaarde van oldtimer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2004 12:38 #67479 door
Hah Hah, een gouden 544....Nee, was dat maar waar!!!! Nee, we hebben (mijn schoonvader en ik) deze zelf gerestaureert. Body-off en alles is er nieuw opgegaan of is gereviseerd. Dus alle rubbers nieuw, alle bouten, moeren, schroeven nieuw, alle elektra nieuw, nieuwe dynamo, bobine, motor, startmotor, radiator, ruiten, strippen, trommels, ophanging, achteras (revisie) enz, enz. Gehele carrosserie kaal geweest, van binnen en buiten. Geen plamuur, met moderne lak in originele kleur gespoten (totaal 8 lagen) Carrosserie vloeibaar verzinkt, Nieuwe spatborden rondom........1.5 jaar en 1200 uur werk......Ben er zo trots op en schrok me inderdaad rot van de taxatiewaarde!!! Maar ben er zoals je begrijpt blij mee. Rijd als nieuw, zij is nieuw.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2004 18:17 #67478 door
Vandaag heb ik ook een vraag gesteld in dit forum over verzekeringen, niet wetende dat deze discussie er al was.Ik heb toch nog een paar vragen:-Bij welke taxateur heb je hem laten taxeren?Ik heb mijn Amazon op dezelfde manier gerestaureerd, maar heb er wel tien jaar over gedaan.-Wie kan mij een goede verzekeringsmaatschappij aanbevelen als ik ongeveer 5000 km per jaar zal rijden?-Wie taxteert binnen onze club?Hans Wonink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2004 12:40 #67477 door
Heb mijn auto laten taxeren bij Expertisepool Nederland (020) 647 51 71. Komen bij je thuis en kosten ca 70,- euro. Overleg zoveel mogelijk gegevens, had bijv na taxatie een bedrag van 13.000 euro maar toen ik alle documenten en foto's overhandigde waaruit bleek dat alles nieuw erop was gegaan en ook de rekeningen van de spuiterij met de gebruikte lakken enz, ging het bedrag ineens naar die 19.000,- Ging mij erom dat ie zo hoog mogelijk kwam, jammer voor de kosten van de all-risk verzekering (die wordt hoger) maar oh zo leuk als je eens wat hebt of een of andere idioot parkeert zijn auto met 120 km achterin......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 20:06 #67476 door
Lariekoek! Een taxatierapport geeft een waarde aan. Bij alleen een W.A. verzekering én een taxatierapport heeft een aansprakelijke derde (U had voorrang, hij niet)heeft u wel degelijk een wapen om iemand mee om de oren te slaan. In verzekeringsland geldt: wie eist, bewijst. Een geldig taxatierapport is in een dergelijk geval wel degelijk een waardebepaling die een maatstaf is. Hebt u uw auto conform artikel 275 wetboek van Koophandel verzekerd dan is het zelfs zo dat u gedurende de gehele, met de verzekeraar afgesproken geldigheidsduur van het taxatierapport (doorgaans 3 jaar)bij bijvoorbeeld total loss de GETAXEERDE waarde uitgekeerd krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.