problemen herstart

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 14:45 #68219 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
het is maar een idee om uit te proberen. Ook wíj hadden moeite met starten bij warme motor, b.v. na het tanken e.d. We moesten wel erg lang doorstarten. Proberen kan geen kwaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 15:18 #68218 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
De bobine is ook een potentiele veroorzaker van dit soort problemen.Een bobine die warm is geeft minder hoogdpanningsenergie af als een koud exemplaar, dus dat start per definitie moeilijker. Als de bobine echt gammel is kan die intern doorslaan en heb je dus geen (of weinig) energy in je vonk zitten.Conclusie; Houd je bougiekabel tijdens het starten op 7 - 10 mm afstand van het blok en kijk of je dan nog een vonk hebt. Zo ja dan zit het probleem naar alle waarschijnlijkheid niet in je ontsteking.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 17:05 #68217 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
Bij mijn kever kreeg ik van de kevergarage de tip om bij warm starten juist volgas te starten dit werkte dan ook. Misschien is luchtgekoeld wel anders dan watergekoeld, maar je kan het proberen. Toch zpu ik wel zo snel mogelijk de oorzaak achterhalen voordat je helemaal stil komt te staan. succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 19:08 #68216 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
Het instructieboekje van de Amazon zegt dat je koud en warm zonder gas in te drukken start. Blijkt dat een warme motor dan niet aanslaat wordt geadviseerd met gaspedaal ingetrapt te starten.<p>Ik start overigens altijd met het gaspedaal ingetrapt (LPG) en dat werkt prima, warm en koud, zomer en winter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 19:22 #68215 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Ik ben erachter gekomen dat het niet ligt aan de kodensator, aangezien deze er enkele maanden geleden is vervangen. ik denk steeds meer aan het verzuipprobleem, maar de oorzaak ??????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 19:29 #68214 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
Als het probleem zich alleen met heet weer zou voordoen zou ik denken aan vapour lock. Maar wie weet...<p>Controleer de ligging van de benzineleiding eens. Die moet niet te dicht bij hete onderdelen liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2004 15:58 #68213 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
Het lijkt inderdaad op vapour lock. Een andere mogelijkheid is dat je vlotterniveau van de benzinekamers niet goed (te hoog) is afgesteld. Bij warm starten is je mengsel dan te rijk, bij koud starten heb je juist een te rijk mengsel nodig en merk je er niet zoveel van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2004 18:28 #68212 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
scheurtje in het inlaatspruitstuk, maar dan moet ie ook slecht lopen als ie eenmaal loopt. Meet eens je compressie, mischien is die warm zo laag dat daarom de ontbranding moeilijk op gang komt. Ik denk toch dat het de carb is: verkeerd type, verkeerde sproeierbezetting, prutswerk met revisie kan van alles zijn. Ook je ontsteking kan fout staan (als je het fout doet bv en dus denkt dat het goed staat. maar meestal start ie met de meest rare afstellingen nog perfect (de mijne stond 20 graden verkeerd toen ik hem kocht maar liep goed) Omdat je het hebt over regelmatig afstellen denk ik daar aan. Normaal stel je iets af en als alles klopt dan gaat dat heel snel en makkelijk en blijft het tot de volgende beurt normaal goed. Kijk eens in de boeken of alles klopt, vlotternivo enz goed is. Een carb heeft verschillende systemen en die voor stationair klopt blijkbaar niet. Waarschijnlijk te rijk. Mischien blijft de choke hangen, staat de lucht schroef fout (hoewel die dan meestal gewoon start)Bobine denk ik niet en condensator ook niet dan knalt ie meestal, luchtfilter dicht ? (muizennestje erin?)Een vonk in de open lucht die sterk lijkt kan toch te zwak zijn om de boel te starten onder druk dus kijk alles van de ontsteking na (vooral aarde). Colortune is ook een goede manier om de ontsteking te volgen. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 15:21 #68211 door
Beantwoord door in topic problemen herstart
dank voor de reacties. Ik ben er nu achter dat wanneer ik mijn gaspedaal vol inhoudt, hij een stuk eerder start bij een warme motor (nog lang niet snel, maar toch). Duidt dit nu nu op een verzopen motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.