lage topsnelheid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 21:02 #54789 door
lage topsnelheid is gemaakt door
Ik heb een B18D in m'n Amazon met een normaal olieverbruik, maar die een top heeft van rond de 125 km. Nou heb ik die auto niet om er als een achterlijke mee te rijden, maar ik zou graag willen weten waar het aan ligt.Ik heb een compressietest laten doen en die was als volgt 1:9.3, 2:9.0, 3:9.3, 4:10 Bar. Er is geen verschil in rijden op benzine of gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 22:26 #68283 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
De compressiewaarden zijn naar mijn mening niet extreem hoog, en zoals je zegt: het is geen racewagen. Is de top die jij geeft trouwens op de teller of anders gemeten? <br>wat ik wel vreemd vind is dat de auto op benzine niet net wat harder gaat dan op gas, en tsja, de originele topsnelheid ligt op 140 km volgens het instructieboekje van de 121.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 22:51 #68282 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Als de auto op gas rijdt en de kop is niet aangepast, is de kans groot dat de kleppen ingeslagen zijn.De prestaties lopen dan dramatisch terug.Er rest niets dan een koprevisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 22:59 #68281 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Een Amazon B18D (geen combi) hoort een top te hebben van ± 150 km/h. Zo te horen kom je behoorlijk wat vermogen te kort. Is dit ineens opgetreden? Is het wel eens beter geweest? Of heb je de wagen zo kort dat je dat niet weet? Vanavond ben ik teruggekomen na een rally, terugreis 112 kilometer in 60 minuten, inclusief tankstop van 38 liter. Dat geeft een gemiddelde dat hoger ligt dan jouw top. Is jouw snelheidsmeter geijkt? Controleer het eens naast een andere auto of aan de hand van een electronische snelheidspaal die je af en toe tegenkomt. Racewagen is het niet, maar vlot moet kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 08:06 #68280 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Gaat je gasklep in de caburateur wel helemaal open? Ik rijd met mijn B18 ruim 150 op gas.(gecontroleerde teller)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 09:14 #68279 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
De kop is aangepast voor het rijden op gas. Als de kleppen ingeslagen zijn, dan zou ik toch niet zo´n hoge compressie waarde hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 12:18 #68278 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Soms weet je niet wat er allemaal met een auto gerommeld is, het zou kunnen, want alles kan, dat er een achteras van een combi onder zit,dan heb je veel lawaai en weinig snelheid vanwege de korte verhouding.Het is maar een idee.Vr.Gr. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 13:10 #68277 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Ik heb de auto ruim een jaar in mijn bezit en hij heeft in die tijd nooit harder gelopen, maar ik heb het idee dat hij de laatste tijd wel heel hard moet werken om op dit `top´ te komen. Kan het zijn dat de nokkenas is versleten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 22:18 #68276 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Kijk eens naar je gasstangen, misschien is er een verbogen of gewoon te kort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2004 08:50 #68275 door
Beantwoord door in topic lage topsnelheid
Misschien gewooon een kwestie van motor goed afstellen en nieuwe contactpuntjes?. Scheelde bij mij wel een km of 20 in topsnelheid en vooral in rijplezier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.