starten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 17:13 #69558 door
Beantwoord door in topic starten
mijn volgorde van op gas starten is ,kontakt aan,een seconde volgas geven, gas los, shoke uittrekken, dan starten en hij doet het altijd , ook bij vriezend weer,succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 17:28 #69557 door
Beantwoord door in topic starten
Waarom is het moeilijk het gas "Horen" lopen? Het moet toch ergens door heen. Zolang je motor niet aanstaat, hoor ik duidelijk even gas stromen. Ik hoor trouwens ook gas lopen als ik thuis mijn gasfornuis opendraai. Of maak ik nu een hele domme opmerking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 22:33 #69556 door
Beantwoord door in topic starten
Op het moment dat de startmotor loopt heb je geen spanning op de zekering, dus loopt er geen gas naar de motor. Je moet dan via een hulprelais spanning halen van het startrelais van je startmotor. Op gas starten moet je de motor een aantal omwentelingen laten maken voordat de motor aanslaat. Tevens moet je een elektriche voorziening treffen als de motor afslaat ook de gastoevoer wordt geblokkeerd. Bij de meeste gasinstallaties moet je eerst op contact zetten. Je hoort de gasafsluiters open tikken. Dit duurt circa 3 seconden. Dit is te vergelijken met het choken. Na de 3 seconden de motor starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 23:10 #69555 door
Beantwoord door in topic starten
Stefan, de discussie is al weer wat verder maar nog even een antwoord op een eerder bericht van je: Nee, een gaschoke zelf bouwen is niet gevaarlijk als je een schakelaar gebruikt met maar één ruststand, de uitstand. Kun je ook niet per ongeluk aan laten staan. Gas kun je inderdaad horen lopen, je hoort het gas uit de uitstroomopening blazen van je mengstuk. Wat trouwens ook uitmaakt is de lengte van de gasslang, hoe langer die is hoe langer het gas erover doet om de slang gevuld te krijgen en voldoende rijk te zijn in het mengstuk om te ontbranden in de cylinders. Ook het vol gas geven voor het starten is een fenomeen waar je niks aan hebt. Dit sluipt er in als een soort startritueel dat thuishoort in de categorie 'drie maal achterstevoren rond de auto lopen en hij start in één keer'. Het komt uit de tijd dat mensen nog op benzine reden :-). Sommige typen carburateurs (o.a. webers) hebben een pompje dat extra benzine sproeit als je het gaspedaal stevig indrukt. Op deze manier verrijk je het mengsel even en kun je beter acceleren. Als je al een tijd op gas hebt gereden is het benzinereservoir echter echt leeg en pomp je helemaal *niks*. Dat je gasafsluiter weer discht gaat na een paar seconden komt door een beveiliging, het gasrelais. Dit relais houdt alle kleppen open als er op één van z'n pootjes een pulssignaal binnenkomt. Dit kan komen van je contactpuntjes of van een inductieve opnemer die om een bougiekabel gewikkeld zit. Op deze manier sluit het systeem af als de motor niet meer draait. Dat is ook de reden waarom de gasafsluitkleppen regelmatig open gaan als ik mijn contacttijdstip aan het stellen ben :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2004 10:36 #69554 door
Beantwoord door in topic starten
Om het verhaal af te maken: Het starten gaat prima in één keer als ik eerst het gaspedaal indrukt, dan contact maak. Vervolgens contact uit, gas pedaal volledig in en starten maar. <br>Ben nog niet 100% gelukkig met deze oplossing, dus wellicht ga ik alsnog een gas-choke inbouwen zoals Wietse voorsteld.<br><br>Bedank voor alle tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2004 12:36 #69553 door
Beantwoord door in topic starten
En weer een ritueel geboren :-) ;-)Maar de mijne start altijd pas de 2e keer...doe er zelf 's-ochtends langer over HA HA....zie het probleem niet eigenlijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2004 21:03 #69552 door
Beantwoord door in topic starten
Er is ok niet echt een probleem hoor. Maar het is fijn als je mooie amazone het altijd meteen doet. Daar wordt ik wel gelukkig van ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 14:45 #69551 door
Beantwoord door in topic starten
Wat ook meespeelt is het afgebroken-sleuteltje-syndroom. Stefan heeft er met z'n post 1970 Amazon geen last van maar voor die tijd heb je een fikse kans dat je sleuteltje afbreekt. Je wil dus zo weinig mogelijk draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.