aan gert vegter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 00:25 #54356 door
aan gert vegter is gemaakt door
Beste Gert, 'k heb net je rubriek in K&T gelezen.Laat je ambitie om een "customized" Volvo te bouwen niet vergallen door iemand die daar anders over denkt. Binnen de club ben ik een van velen die redelijk wat kennis hebben over de originele toestand, maar om nou te zeggen dat mijn Amazon 100% origineel is, nou neen. JIJ moet in jouw auto rijden en dat leuk vinden, is toch het streven. Het rijden in oudere auto's heeft zo op z'n tijd wat ongemakken, zo zijn bij mijn auto afgelopen zondag ineens 30% van de nokken van mijn nokkenastandwiel verdwenen, en dat is knap lastig kan ik je vertellen.Hou de moed erin, 'k ben benieuwd of je toch uiteindelijk aan de blower van V-performance gaat. Blijf wat mij betreft doorgaan, ook met schrijven, het geeft in ieder geval wat om over van gedachten te wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 09:27 #70150 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
Inderdaad Gert, ik kreeg gisteren de nieuwe K&T binnen en heb je stukje ook gelezen. Zeker de blower is een uitdaging, daarbij zag ik dat je toch twijfelt aan het injectiespruitstuk.Ik zou zeggen: keep on going, en misschien tot volgende week op de beurs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 09:41 #70149 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
Zo, is de nieuwe K&T al uit? Dan ga ik hem snel kopen. En Gert, laat je niet gek maken. Ik vind origineel ook heel leuk. Ik heb twee BMW motorfietsen waar ik lekker zoveel mogelijk origineel maak. Maar m'n '60 Duett krijgt een B18, 12 Volt, overdrive, schijfremmen, misschien zelfs betere stoelen. En niemand is verplicht om dat goed te vinden, als ik er zelf maar tevreden over ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 19:40 #70148 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
<p>Heren, hartelijk dank voor deze bemoedigende woorden, echter ik krijg de indruk dat mijn boodschap niet helemaal goed is overgekomen.... <p><i>Laat je ambitie om een "customized" Volvo te bouwen niet vergallen door iemand die daar anders over denkt. </i> <p>Daar is geen sprake van, dat zal niemand lukken. Zelfs de Katterugclub niet, waarvan een bestuurslid van mening was dat ik uit de club gezet moest worden, omdat ik op dit forum heb opgeroepen iets te posten op hun forum. Maar dat even terzijde. <br> De PV444 is ook niet de eerste klassieker die ik "gecustomized" heb. Wat mij tegenvalt zijn de rijkwaliteiten van de auto en voor een deel heeft dat te maken met het feit dat ik mijzelf de laatste anderhalf jaar heb "verwend" met een twintig jaar jongere vertegenwoordiger van dat andere Zweedse merk. Alleen dat is de reden dat de animo is bekoeld om nog meer sloten geld (als ik die al had) in de PV444 te investeren. Naar mijn idee heb ik dat in het bewuste artikel niet anders gesteld. Om dezelfde reden had ik de wagen zelfs al even op marktplaats.nl gezet, maar dat heb ik inmiddels weer ongedaan gemaakt. Dus wie weet, misschien is er nog hoop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 20:37 #70147 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
blower ? ,customizen ?Daar wil ik meer van weten ! Waar staat "K & T"voor ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 22:18 #70146 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
@@Gert, Hmmm, ik heb de afgelopen (20) jaren naast de Amazon respectiefelijk een Saab 900, Opel Omega en nu een Volvo 900 gehad, edoch niet echt het gevoel dat ik door die modernere machines te verwend ben geraakt om de Amazon niet op de waarde te schatten. Natuurlijk, als je in één dag van hier naar de Côte d'Azur wilt rijden, dan is de (elke) moderne auto een stuk sneller, stiller, comfortabeler dan de Amazon, en ja, een 444 is nog rumoeriger dan een Amazon. Maar met een lange achteras, 5-bak of overdrive en ruim geluidsisolatie lijkt me jouw auto prima uitgerust om vlot en ontspannen langs A, B en C weggetjes te toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-09-2004 23:52 #70145 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
<p><i>ik heb de afgelopen (20) jaren naast de Amazon respectiefelijk een Saab 900, Opel Omega en nu een Volvo 900 gehad, edoch niet echt het gevoel dat ik door die modernere machines te verwend ben geraakt om de Amazon niet op de waarde te schatten. </i><p>Siang, dat is een heel andere insteek. De laatste 29 jaren heb ik uitsluitend en dagelijks in klassiekers gereden. Mogelijk is dat iets teveel van het goede geweest. En misschien dat de leeftijd ook een rol begint te spelen... Een moderne auto zou ik echter ook nu absoluut nog steeds niet willen hebben, eigenlijk vind ik mijn Saab 99 al veel te modern. <br>Overigens is een Amazon ook al een veel modernere auto dan een PV444, met vooral een verbeterde wegligging en minder zijwindgevoeligheid. "Sneller, stiller en comfortabeler" heb ik mijn PV444 al gemaakt, dat zijn de pijnpunten niet (meer). In tegenstelling tot de meeste andere liefhebbers bestaat de hobby voor mij niet uit het af en toe maken van een toerritje, maar uit het dagelijks inzetten van zo'n auto onder alle omstandigheden, op alle wegen en in alle jaargetijden. Lange autoreizen (en zeker buitenlandse) maak ik al heel lang niet meer, omdat de steeds maar toenemende drukte mij een gruwel is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2004 18:35 #70144 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
K&T staat voor Klassiek & Techniek een blad over, je raad het al, klassiek & techniek. Kijk hier maar eens.<br>Info over de blower kun je hier vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 18:24 #70143 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
hoop dat iemand die "customized" 444 wil kopen? Ik weet wel een koper!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 20:12 #70142 door
Beantwoord door in topic aan gert vegter
bedankt voor de info Ben .Gelukkig zijn er dus nog mensen die iets durven te doen met hun klassieker .Of dat nou origineel is of niet .Jammer dat er vanuit die doelgroep zo weinig info komt in het clubblad . Dat zijn toch de onderwerpen waar we op zitten te wachten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.