helicoil

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 15:05 #54054 door
helicoil is gemaakt door
Iemand in, bij voorkeur regio Oost, die beschikt over een helicoil set, en die me (tegen betaling) zou kunnen helpen met het herstellen van 3 m8 draad?
Het gaat me om de bevestiging van het luchtfilter op de enkele carburateur (B20a). Vorige eigenaar heeft daar waarschijnlijk met enig geweld m8 bouten ingedraaid met uitgelopen interne draad tot gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 15:10 #71521 door
Beantwoord door in topic helicoil
Ik heb niet zo'n setje, maar mijn vorige carburateur had dat ook. Ik heb jaren gewoon met die M8 bouten gereden. Ook nog vaak los en weer vast gehad overigens. Geen probleem. Tenzij het draad helemaal kapot zou ik het persoonlijk gewoon zo laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 15:19 #71520 door
Beantwoord door in topic helicoil
Draad helemaal weg. Hij zuigt nu valse lucht waardoor ik niet meer weg kan spuiten bij de stoplichten (geintje).
Truuk met ziverpapier en Locklite al geprobeerd zonder succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 15:43 #71519 door
Beantwoord door in topic helicoil
Kun je er ook geen moer achter leggen? Zo niet, dan moet je inderdaad aan de helicoil. Wie helpt?
<br>
Overigens zal je op benzine geen hinder ondervinden van je lekkage, maar je zult wel op gas rijden.
<br>
Trouwens wat is de 'truck' met zilverpapier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 16:06 #71518 door
Beantwoord door in topic helicoil
Truuk (goed spelling jongens? Ik durf bijna niet meer) zilverpapier is om een beetje zilverfolie om de bout te wikkelen voordat je deze aandraait. Wil wel eens helpen bij licht uitgesleten schroefdraad ... die van mij was echter al te ver voor deze pappen en nathouden methode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 18:23 #71517 door
Beantwoord door in topic helicoil
soms wil in zulke niet-belaste gevallen ook nog een stukje nylon visdraad helpen. Blijft natuurlijk een lapmiddel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 19:55 #71516 door
Beantwoord door in topic helicoil
is dat een stromberg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 21:46 #71515 door
Beantwoord door in topic helicoil
Stromberg, ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2004 22:22 #71514 door
Beantwoord door in topic helicoil
heb ook een stromberg (B18A) met gasmengstuk; na een paar keer luchtfilter demonteren was het interne draad van de stromberg naar z'n grootje, is kennelijk niet erg sterk, ik heb een beetje draad in de gaten laten tappen en drie draadeinden met loctite erin vastgezet, mengstuk, pakkingen en luchtfilter schuif ik nu over die draadeinden heen (gaat zo veel makkelijker dan met je bouten de gaten zoeken) en de zaak met drie (vleugel)moeren vastgezet; werkt perfect. Dat draad tappen hoeft niet zo nauwkeurig, de draadeinden hoeven toch nooit meer los. Heb het bij Slubo laten doen, was een snel en eenvoudig klusje; ze hebben er nu ervaring in........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 08:02 #71513 door
Beantwoord door in topic helicoil
Waarom niet zelf een nieuw draad tappen?
Dit is echt niet moeilijk. Zo'n tapsetje is niet zo duur en kan je bovendien altijd nog voor iets anders gebruiken. In drie fasen tappen met een beetje olie erbij en klaar is kees.
Ervaring rijker, je gereedschapsarsenaal uitgebreid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.