verzekeringsperikelen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2004 11:58 #71952 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
da's heel simpel: als ik aangeef waarom de polis die ik tot dan toe had niet aan mijn gebruik voldoet en om andere mogelijkheden vraag en als antwoord krijg dat die niet bestaan, en als clubritjes waarbij de auto niet gedekt is door de gesprekspartner omschreven worden als snelheidsevenementen, als boodschappen doen of zelfs incidenteel woon-werkverkeer ook buiten de dekking valt, dan ben ik weg en neem als consequentie ook mijn andere auto's mee. Simpel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2004 14:32 #71951 door
Ok. Ik ga er vanuit dat als ik bij GIO een 20.000 KM woonwerk verkeer polis afsluit, en ik krijg een ongeluk tijdens het rijden voor mijn werk, dat ik dan gedekt ben.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2004 21:01 #71950 door
Ik heb bij GIO te maken gehad met grote ondeskundigheid.Ik zeg dit niet zomaar!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2004 15:04 #71949 door
Beste Dries,

Verzekeringen zijn een noodzakelijk kwaad.
De enige zekerheid die namelijk hebt is dat je niet aan de bedelstaf raakt. Verder hoef je niet zo veel te verwachten. Het zijn boeven die je met mooie verhalen proberen zoveel mogelijk premie af te troggelen. Wanneer je bij ze aanklopt voor een schade waarvan je dacht dat die gedekt was beginnen ze zich echter in allerlei bochten te draaien om de portemonnee gesloten te kunnen houden. Vaak lukt ze dit ook nog omdat die jongens zich aan alle kanten hebben ingedekt. Tot zover is het verhaal weinig positief. Het wordt er helaas niet beter op. Het schuim bedient zich namelijk bovendien van een politiek van rekken en afschuiven.
Je had het ondertussen waarschijnlijk al begrepen; Jouw ervaring is niet uitzonderlijk. Gelukkig is de situatie niet hopeloos. Terecht merkt jouw verzekering op dat zij slechts tussenpersoon zijn. In feite geldt dit ook voor de maatschappij van de tegenpartij. De oplossing is dus zelf actie ondernemen.
De kern van het verhaal is dat er in dit conflict twee partijen zijn. Dit zijn jij en degene die jou geraakt heeft. De verzekering heeft slechts een bemiddelende taak en is geen partij en heeft daarom geen enkel gezag. Dit betekent dat als de bemiddeling niet naar je zin verloopt je zelf de bemiddeling ter hand kunt nemen. Neem zelf dus kontakt op met de andere partij en vraag die bijvoorbeeld of hij/zij weet hoe de stand van zaken is bij zijn/haar maatschappij. Houd altijd voor ogen dat de andere partij de enige is die aansprakelijk gesteld kan worden en dat uitspraken van derden, zoals een verzekeringsmaatschappij hier niets aan kunnen veranderen. Als bemiddeling van jezelf of de maatschappij niet het gewenste resultaat oplevert, doordat de andere partij bijvoorbeeld de aansprakelijkheid niet aanvaardt blijft alleen mogelijkheid van gerechtelijke stappen over. Een rechtsbijstandverzekering kan hier goed van pas komen. In eerste instantie zal deze maatschappij weer gaan bemiddelen, echter nu met de een stok achter de deur, namelijk een rechtszaak. Je zult begrijpen dat dit je onderhandelingspositie aanmerkelijk verbetert.
Een aantal jaren geleden heb ik aanrijding gehad die veel op die van jou lijkt. In mijn geval was het een collega die tegen mij aan reed. We hebben ter plaatse de parpieren ingevuld en ik heb mijn gedeelte, vergezeld van de aansprakelijkheidsstelling naar mijn agent gestuurd. Via mijn agent heb ik mij regelmatig op de hoogte gesteld van de stand van zaken. Deze had helaas iedere keer dezelfde boodschap; Van de maatschappij van de tegenpartij kwam ondanks herhaalde vragen geen enkel teken van leven. De maatschappij van de tegenpartij was Centraal Beheer. De ervaringen van mijn agent met deze maatschappij waren zeer slecht. Gelukkig betrof het alleen de afhandeling en niet het uiteindelijke resultaat. Het verschil met jouw agent is dat mijn agent zich wel voor mij inzet. Deze was het dan ook met mij eens dat ik zelf een brief schreef naar de tegenpartij, mijn collega dus, om te vragen of hij voor mij wat meer informatie had. Na twee weken had ik echter nog geen reactie. Vlak voordat ik besloot weer een brief te schrijven of hem hierover aan te spreken stond opeens het schadebedrag vermeerderd met wettelijke rente op mijn rekening; Drie maanden na de aanrijding!!!
Het zal niemand verbazen dat ik veel zin had om met pek en veren naar Apeldoorn af te reizen.
Gelukkig heb ik zelden een schadegeval dus heb ik hier zelf in de praktijk weinig mee te maken. Omdat ik mij af en toe verdiep in juridische zaken heb ik toch enig inzicht wat me in dat opzicht weerbaarder maakt.

Succes met het verdere verloop van de zaak.

Frans Brouwers

P.S. Ik ben geen lid van de maar geïnteresseerd in auto's en wetgeving en zou het leuk vinden te vernemen, via bijvoorbeeld het forum hoe dit verhaal afloopt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2004 20:42 #71948 door
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ga er maar snel achteraan, want de tegenpartij is ook de jongste niet meer....... de beste man is al 87, en hoe het allemaal gaat als de tegenpartij niet meer in leven is wil ik helemaal niet aan denken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD