verzekeringsperikelen
- Bezoeker
Nou zijn wij met onze Combi in september door iemand op een parkeerplaats aangereden. Niet moeilijk zou je zo zeggen. Wij rijden op een parkeerplaats, iemand anders rijdt achteruit, boem, kras, deuk, reflector kapot en bumper gekrast.....
Schadeformulier invullen en afwachten op de oproep voor de taxatie. We hebben een rapport, dus wij hebben niets te vrezen........ denk je dan.
De taxateur is bij ons aan huis geweest, heeft even om de auto heen gelopen en is uiteindelijk akkoord gegaan met een schadebedrag van ruim 900 euro.
Inmiddels hebben wij begin november de auto kunnen laten maken en zijn maar eens gaan bellen met de GIO of wij nog dit jaar ons geld tegemoet konden zien. Van de GIO kregen wij te horen dat we daarvoor niet bij hun moesten zijn, "zij waren slechts de tussenpersoon" Vervolgens gebeld met de verzekeringsmaatschappij, die wist ons te melden dat zij pas 22 november de melding binnen hadden en helemaal niet wisten of wij wel uitgekeerd zouden worden.
Wat scherts onze verbazing vandaag? Krijgen wij een brief van GIO dat ze verheugd zijn ons te kunnen mededelen dat wij het geclaimde bedrag MINUS ONS EIGEN-RISICO op onze rekening zullen overschrijven. Met andere woorden: we moeten u wel uitkeren omdat u casco verzekerd bent, maar het eigen risico houden wij nog even vast, want je weet maar nooit.
Ik ben hier toch wel een heel beetje pissig over. Wij zijn aantoonbaar niet schuldig, zijn all-risk verzekerd en krijgen waarschijnlijk onze centen wel een keer, maar lopen zelf alle risico's.
Hoe zijn de ervaringen van jullie mede-forumgangers bij schades bij andere maatschappijen.
Misschien is dit wel de normale gang van zaken, ik weet het niet, want ik heb nog nooit eerder een schade gehad. Ik heb er nu eenmaal een naar gevoel van over gehouden.
Zo, het ei is gelegd.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Ik heb dus vanaf nu nog een spaarpotje bij de GIO...... Leggen we lekker apart, en gaan we in de USA volgend jaar mooi opmaken.
Bedankt voor je reactie!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Ik ben een keer in de fout gegaan door mijn auto met vergelijkbare schade bij een "goedkoop" bedrijf te zetten. De garagist vond het niet nodig om om 9.00 's ochtends uit zijn bed te komen en liet me staan met de verzekeringsman. Deze maakte prompt een opmerking over de uitstraling van het bedrijf en dus de hoogte van de rekening.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Heeel lang geleden reed ik schade met mijn Amazon en was bij GIO verzekerd (All Risk) Een dronken Belg in Brussel die van links (!) kwam, eenvoudige schuldvraag zou je denken.
Was ook nog eens anafalbeet en probeerde mij voor de schade op te laten draaien.
Heeft 2 jaar geduurd maar GIO heeft het wel voor elkaar gekregen, uiteindelijk werd de schade helemaal uitbetaald door de tegenpartij.
Dat dit niet zonder slag of stoot gaat is helaas eerder regel dan uitzondering.
Mijn motto is; lees de polis goed door en werk uitsluitend met Volvo dealers voor taxatie, hier komen vaste schade experts en worden geen halve maatregelen genomen.
Mocht er een total-loss zijn zorg dan dat je het wrak mag terugkopen.
Dient allemaal in de polis geregeld te zijn.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met Garage Buitenweg
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.