verzekeringsperikelen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 21:53 #53975 door
verzekeringsperikelen is gemaakt door
Ik moet even mijn ei kwijt.......

Nou zijn wij met onze Combi in september door iemand op een parkeerplaats aangereden. Niet moeilijk zou je zo zeggen. Wij rijden op een parkeerplaats, iemand anders rijdt achteruit, boem, kras, deuk, reflector kapot en bumper gekrast.....
Schadeformulier invullen en afwachten op de oproep voor de taxatie. We hebben een rapport, dus wij hebben niets te vrezen........ denk je dan.
De taxateur is bij ons aan huis geweest, heeft even om de auto heen gelopen en is uiteindelijk akkoord gegaan met een schadebedrag van ruim 900 euro.
Inmiddels hebben wij begin november de auto kunnen laten maken en zijn maar eens gaan bellen met de GIO of wij nog dit jaar ons geld tegemoet konden zien. Van de GIO kregen wij te horen dat we daarvoor niet bij hun moesten zijn, "zij waren slechts de tussenpersoon" Vervolgens gebeld met de verzekeringsmaatschappij, die wist ons te melden dat zij pas 22 november de melding binnen hadden en helemaal niet wisten of wij wel uitgekeerd zouden worden.
Wat scherts onze verbazing vandaag? Krijgen wij een brief van GIO dat ze verheugd zijn ons te kunnen mededelen dat wij het geclaimde bedrag MINUS ONS EIGEN-RISICO op onze rekening zullen overschrijven. Met andere woorden: we moeten u wel uitkeren omdat u casco verzekerd bent, maar het eigen risico houden wij nog even vast, want je weet maar nooit.
Ik ben hier toch wel een heel beetje pissig over. Wij zijn aantoonbaar niet schuldig, zijn all-risk verzekerd en krijgen waarschijnlijk onze centen wel een keer, maar lopen zelf alle risico's.
Hoe zijn de ervaringen van jullie mede-forumgangers bij schades bij andere maatschappijen.
Misschien is dit wel de normale gang van zaken, ik weet het niet, want ik heb nog nooit eerder een schade gehad. Ik heb er nu eenmaal een naar gevoel van over gehouden.

Zo, het ei is gelegd.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 22:14 #71961 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Als je casco bent verzekerd en de schuld ligt bij de tegenpartij dan keert jou casco verzekering de schade uit minus eigen risico. Na verloop van tijd (6 maanden) wordt vervolgens ook het eigen risico vergoed. Tenzij de tegenpartij niet akkoord gaat. Heb dit 2 maal bij de GIO meegemaakt. En beide keren eigen risico vergoed gekregen. Dat eigen risico staat overigens ook in de polisvoorwaarden. Tja Dries daar ben je wel mee accoord gegaan. De afhandeling van schade (ongeacht wie schuldig is)bij casco verzekeringen regel je altijd rechtstreeks met jou eigen verzekering. Bij eigen schuld betaal je alleen je eigen risico. Indien de tegenpartij schuldig is gaat jou verzekering de schade verhalen bij de tegenpartij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 22:49 #71960 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Ha die Rob,
Ik heb dus vanaf nu nog een spaarpotje bij de GIO...... Leggen we lekker apart, en gaan we in de USA volgend jaar mooi opmaken.
Bedankt voor je reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 09:58 #71959 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Aanrader in het algemeen is je schade in bijzijn van een ervaren schadeherstelbedrijf te laten taxeren. Taxateurs denken vanuit de verzekering en zijn er derhalve opuit zo laag mogelijk de schade te schatten.
Ik ben een keer in de fout gegaan door mijn auto met vergelijkbare schade bij een "goedkoop" bedrijf te zetten. De garagist vond het niet nodig om om 9.00 's ochtends uit zijn bed te komen en liet me staan met de verzekeringsman. Deze maakte prompt een opmerking over de uitstraling van het bedrijf en dus de hoogte van de rekening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 11:01 #71958 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Ha die Dries, ik ben zelf eens aangereden in mijn P1800S.(All-risk verzekerd) De schuld werd eerst bij mij gelegd, maar daar is mijn verzekeringsmaatschappij tegenin gegaan, daar het duidelijk was dat ik helemaal geen schuld kon hebben. De schuldvraag heeft zo'n 6 maanden geduurd. Al die tijd heeft mijn maatschappij alles voorgeschoten. Ik ben er dan ook uitermate tevreden over. Deze maatschappij is overigens niet de GIO.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 12:04 #71957 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Hi Janko, Aangezien ik momenteel ook met verzekeringen bezig ben voor mijn Amazon, ben ik erg benieuwd naar de naam van jou verzekeringsmaatschappij. Groet, Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 18:15 #71956 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Tja, je merkt pas écht wat voor verzekering je hebt als er schade wordt gereden.
Heeel lang geleden reed ik schade met mijn Amazon en was bij GIO verzekerd (All Risk) Een dronken Belg in Brussel die van links (!) kwam, eenvoudige schuldvraag zou je denken.
Was ook nog eens anafalbeet en probeerde mij voor de schade op te laten draaien.
Heeft 2 jaar geduurd maar GIO heeft het wel voor elkaar gekregen, uiteindelijk werd de schade helemaal uitbetaald door de tegenpartij.
Dat dit niet zonder slag of stoot gaat is helaas eerder regel dan uitzondering.
Mijn motto is; lees de polis goed door en werk uitsluitend met Volvo dealers voor taxatie, hier komen vaste schade experts en worden geen halve maatregelen genomen.
Mocht er een total-loss zijn zorg dan dat je het wrak mag terugkopen.
Dient allemaal in de polis geregeld te zijn.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met Garage Buitenweg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 20:29 #71955 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Ik heb slechte ervaringen met GIO !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 23:57 #71954 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
ook al ben ik weg bij GIO na een relatie van ± 28 jaar, kan ik over de schade afwikkeling alleen maar lovend spreken. De reden dat ik weg ben heeft te maken met het restrictieve kilometrage en de clausule van uitsluitend hobbygebruik van een gewone gebruikswagen. Dan heb ik het nog niet eens over de dekking tijdens clubritjes, nul dus, laat staan tijdens rallies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 11:47 #71953 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Gio heeft een pakket waarbij je de auto zakelijk mag gebruiken en je 20.000 km per jaar mag rijden. Ik ben van plan deze te nemen, dus Siang, vraag ik me af waarom je weg bent gegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.