storm over de katterug

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 20:51 #72635 door
Beantwoord door in topic storm over de katterug
Ik heb een amazon en ik heb ongeveer een tijdje terug 5,5J velgen gekocht. Die heb uik gekocht omdat ik dat mooier vind.<br>
Het eerste wat mij opviel was dat de auto een stuk stabieler op de weg ligt. Omdat ik ook gehoord had dat de auto er zwaarder van zou gaan sturen en dat hij meer toeren zou gaan maken.<br>
Dat zwaarder sturen merk ik eigenlijk niet echt. Ook van het extra toeren maken merk ik niet veel, maar dat kan ook komen doordat ik een overdrive heb en dus al het geluk heb dat de auto wat lager in de toeren loopt.<br>
Kortom naast de rede waarom ik de velgen kocht (ik vind het mooi staan) zat er voor mij een zeer groot voordeel aan dat de auto veel stabieler op de weg licht. Oh ja, ik heb banden maat 195/65-15. Deze komen qua omtrek al vrij dicht in de buurt van de standaard velgen+banden. Toen ik mijn banden ging vervangen zei de garage dat ook de banden maat 205 zou passen. Daardoor wordt de omtrek van de band dus nog wat groter.<br>
PS. Nieuwe banden sturen ook soepeler dan oude banden, omdat door het dikkere profiel het rubber makkelijker kan bewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2005 19:37 #72634 door
Beantwoord door in topic storm over de katterug
.Ik heb afgelopen zaterdag ook in de storm zo"n 150 km snelweg gereden met amazon op minilites ,195-65-15 Tyfoon connection banden(waar ik zeer tevreden over ben ).verlaagde veren ,Pu silentblocs,Instelbare koni's.De auto lag prima op de weg.geen last van zijwind gehad.Ik heb ook een amazon met gt velgen en vredestein 185 70 15 classic banden.Ik ben over deze banden minder te spreken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.