toedredings fee nieuwe leden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 17:05 #53811 door
M.i. wordt het hoog tijd dat we afstappen van deze fee.We moeten er voor zorgen dat het lid worden zodoende makkelijker wordt en dat we meer (jonge) leden erbij krijgen. Door mijn bedrijfsmatige kontakten ken ik veel (m.n.jonge ) Volvo klassiekerliefhebbers die om de hoge toetredingsfee geen lid worden. Ik zou dan ook graag zien dat e.e.a. op de komende ALV ter discussie wordt gesteld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 18:04 #72915 door
Beantwoord door in topic toedredings fee nieuwe leden
Een goed punt! Het entreegeld is weliswaar zo hoog om kapitaal te verschaffen voor de reserves van het VOD, maar omdat??? het VOD inmiddels een min of meer zelfstandige financiele eenheid is - als ik het goed begrepen heb - zou het entreegeld wat mij betreft omlaag kunnen. Je zou ook kunnen overwegen om voor kinderen van leden een lager entreegeld te heffen, maar dan bouw je een soort positieve discriminatie in. En wie controleert alles? Dit is dus geen goed voorstel. Gelijke monniken, gelijke kappen. Het lijkt me goed om middels dit forum zoveel mogelijk meningen te horen/lezen en ik stel voor, dat Sjef dit punt bij het bestuur inbrengt als agendapunt op de ALV.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 19:03 #72914 door
Ik begrijp jullie, we moeten allemaal op de kleintjes letten maar dit is m.i.geen goed idee.
De reden dat we zo'n goede financiële positie als vereniging hebben is JUIST door het entreegeld.
Op deze wijze hebben we allen, evenredig, meegeholpen aan het VOD en andere zaken welke geld/investeringen kosten.
Zeker in een tijd dat herproducties spelen moet deze maatregel (30 jaar oud!!) blijven bestaan.
Over de hoogte kun je discussieren, zoals over de hoogte van de contributie
(beide dacht ik al heel lang hetzelfde).
Het VOD draait na jarenlange voorspoed een stuk minder goed, winst is er nauwelijks meer. Ik hoop dat 2004 weer wat beter is.....de penningmeester zal hier tijdens de ALV ongetwijfeld informeren.
Wel dient hij het signaal te ontvangen.
Een wellicht andere vraag is of we wel zo veel grotr willen worden (andere discussie)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 19:21 #72913 door
En zo doen we de enquete die onlangs over het VOD gehouden is, nog eens dunnetjes over. Immers, ook daar ging het over de behoefte aan herproducties. Vind je die minder nodig, zoals de meerderheid van de leden, dan is de fee ook minder relevant. Maar één ding weet ik in ieder geval zeker. Onze club, toch hoofdzakelijk bestaande uit 45+, kan heel goed nieuwe gezichten gebruiken. En dan het liefst erg jonge gezichten. Wil een club als de onze bruisend blijven heeft ze naar mijn stellig idee voortdurend nieuwe mensen nodig. En mocht het zo zijn dat de fee een drempel is, dan lijkt me het een heel goed idee om daar eens stevig over na te denken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 19:38 #72912 door
Om de pijn te verzachten zou elk nieuw lid 5jaar lang een iets hogere contributie (zeg maar een instap-contributie)kunnen betalen. En dan de intree geld laten vervallen. Want voor een nieuw lid is 109,00 euro een behoorlijke drempel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 20:01 #72911 door
De discussie over het fee begrijp ik wel, maar het is er niet voor niets gekomen. Het idee er achter is ook dat de al zittende leden jarenlang betaald hebben voor de faciliteiten van de vereniging en dat nieuwkomers daar enigszins in bijdrage. Het is bovendien een stimulans om langer te blijven. Dan profiteer je ook daadwerkelijk van wat je hebt betaald. Gezien de snelle doorstroom van leden, en het grote aantal dat we hebben, lijkt mij het ook geen onoverkomelijke drempel. Misschien helpt het de vereniging iets meer een club van liefhebbers te laten zijn en wat minder een vereniging voor mensen die voor weinig een oude auto alleen maar willen afrijden.
De winstgevendheid van het VOD lijkt me geen argument, de tekorten zijn vele jaren door de vereniging aangevuld. Als er nu winst is, zal die allen al om die reden moeten terugvloeien.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 20:42 #72910 door
Ik ben nu een jaar lid van de club en ik ben nu 22 jaar. Ik denk dat je mij dus tot de jongere leden kan rekenen. Ik vond de inschrijfkosten ook hoog, maar het brengt ook voordelen met zich mee (Alhoewel ik daar nog weinig gebruik van maak).<br>
Ik kan begrijpen dat mensen dit als rede zien om niet lid te worden, maar een oldtimer moet je ook niet nemen om goedkoop uit te zijn. Dus volgens mij zijn het kosten die je nu eenmaal moet maken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 21:49 #72909 door
Op de laatste bestuursvergadering van 9 jan.j.l. is het entreegeld al ter sprake gekomen. Vanuit het bestuur zijn we er mee bezig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2005 22:59 #72908 door
Ik ben met 19, (18 toen ik lid werdt) ook een van de allerjongste leden van de vereniging. <br>De fee is hoog, maar het is niet meer dan eerlijk om iedereen even mee te laten betalen aan alles wat de club biedt. En het is slechts eenmalig, gelijk voor je leven lang lid blijven dus. <br> Ga een keer met je auto naar de garage, of kom een keer langs op een sleuteldag. Kijk naderhand naar de kosten: het is het echt waard.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2005 00:18 #72907 door
Mooi! Een aantal argumenten voor en een aantal argumenten tegen. Goed ook om de mening van enkele jonge leden te horen; ik zowel als Ed waren ook nog student toen we lid werden en hebben ons lidmaatschap van de club niet laten tegenhouden door de hoogte van het entreebedrag. Autorijden is nu eenmaal duur en aanschaf van een oudere auto is een zeer bewuste keuze, ook al heeft dat sterke emotionele aspecten, maar ook zijn consequenties. Per kilometer is een clubauto denk ik duurder dan bij voorbeeld een Suzuli Alto.( volstrekt willekeurig )

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD