amazon gaan rijden?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2005 22:20 #73294
door
Beantwoord door in topic amazon gaan rijden?
Mijn buurman heeft met z'n XC90 in drie maanden meer (elctrische)panne gehad dan ik met al mijn oldtimers in 25 jaar bijelkaar.
Bovendien hij neemt niet eens de moeite onder de kap te kijken, heeft toch geen zin.
Zelfs de dealer kreeg er genoeg van en gaf hem een compleet nieuwe!!.
Maar deze discussie is niet zo zinvol.
Klassiek rijden in een stevige oude zweed is naast een fijn gevoel, veilig en goedkoop. Joh, met zo'n open dak heb je toch helemaal geen behoefte meer aan een airco, LPG dan, volle tank 23 euri....da's puur genieten, zekre als je geen wegenbelasting betaald.
Bovendien hij neemt niet eens de moeite onder de kap te kijken, heeft toch geen zin.
Zelfs de dealer kreeg er genoeg van en gaf hem een compleet nieuwe!!.
Maar deze discussie is niet zo zinvol.
Klassiek rijden in een stevige oude zweed is naast een fijn gevoel, veilig en goedkoop. Joh, met zo'n open dak heb je toch helemaal geen behoefte meer aan een airco, LPG dan, volle tank 23 euri....da's puur genieten, zekre als je geen wegenbelasting betaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2005 12:50 #73293
door
ben het met koert eens, 50 heen en 50 terug elke dag en in de 8 maanden dan ik amazon rij al behoorlijke kosten gehad, distibutie/cilinderkop/uitlaat/keerring diff/en diverse beurtjes maar elke keer dat ik de motor start..... a big ass smile on the face ! ! !
Het is gewoon heerlijk rijden, en als je zoals ik jong bent is de aandacht die je er mee krijgt ook leuk, de dames vinden hem charmant, laten we het daar op houden.
Toch merk ik als ik in de V40 van mn ouders rij dat wel een HEEL stuk comfortabeler rijdt hoor, 140 in de amazon is gewoon niet lekker rijden en voelt als 200 in de V40, een gangetje van 110 120 in de amazon is heerlijk en rijdt meesterlijk
Het is gewoon heerlijk rijden, en als je zoals ik jong bent is de aandacht die je er mee krijgt ook leuk, de dames vinden hem charmant, laten we het daar op houden.
Toch merk ik als ik in de V40 van mn ouders rij dat wel een HEEL stuk comfortabeler rijdt hoor, 140 in de amazon is gewoon niet lekker rijden en voelt als 200 in de V40, een gangetje van 110 120 in de amazon is heerlijk en rijdt meesterlijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 22:18 #73292
door
Doen, vanaf nu zal je jezelf altijd blijven verbijten als je een amazone ziet rijden. Maar accepteer ook het feit dat de auto inderdaad een jaar of veertig oud is en naar de normen van die tijd is gebouwd anders erger je jezelf ook vanaf nu bij het zien van iedere amazone.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 12:38 #73291
door
Ik rij gem. 30.000 km per jaar met mijn amazon uit '66. Elk jaar wel flinke kosten (gem 3000 euro) om hem roestvrij te houden en te blijven rijden maar dat weegt niet op tegen lease of afschrijving van een nieuwe volvo. Ik zou dus zeggen doen en geniet ervan!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2005 15:24 #73290
door
heb zo langzamerhand wel met alle soorten auto's gereden van zeer uiteenlopende bouwjaren; als het puur om de exploitatie gaat (dus goedkoop rijden) moet je een paar jaar oud turbodieseltje kopen die 1 op 20 rijdt; vooral de grijskentekenauto's zijn aantrekkelijk, niet meer voor de wegenbelasting, die is niet meer interessant, maar wel omdat die nu voor rotprijzen op de markt gedumpt worden, en als je altijd met een of twee personen rijdt is het prima; een klassieker heeft meer onkostenrisico en is onveiliger (kreukelzones, airbag, remmen etc)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2005 21:10 #73289
door
Beste Arjen
ik heb begin 2004 mijn peugeot 406 2001 verruild voor een zeer goede B20 amazon uit 1969 op lpg. Zweedse import en nooit aan gelast. Rij ca 8.000 km pj prive en zakelijk. Eerlijk gezegd is het dik genieten in en rond de stad tot 80km p/u. Weinig problemen en inderdaad allrisk verzekerd voor 130 pj. Maar als ik er elke dag de snelweg mee op zou moeten, begint gebrom en gefluit me op den duur wel op te breken. Overdrive, isolatie en nieuwe raam en deurreubbers kunnen dit verbeteren. Op een I-pod. Verder: kies voor 1969 of 70. zwaarder motor, gescheiden en bekrachtigd remsysteem. En let op comfortverhoging zoals kopsteunen, achterruitverwarming. Zelf heb ik rond 6500 euro betaald maar dan heb je ook wat. Advies; koop een goeie en dus duurdere en hou die netjes bij. All risk verzekeren. Dan is je investering redelijk waarde vast en heb je er veel plezier van.
ik heb begin 2004 mijn peugeot 406 2001 verruild voor een zeer goede B20 amazon uit 1969 op lpg. Zweedse import en nooit aan gelast. Rij ca 8.000 km pj prive en zakelijk. Eerlijk gezegd is het dik genieten in en rond de stad tot 80km p/u. Weinig problemen en inderdaad allrisk verzekerd voor 130 pj. Maar als ik er elke dag de snelweg mee op zou moeten, begint gebrom en gefluit me op den duur wel op te breken. Overdrive, isolatie en nieuwe raam en deurreubbers kunnen dit verbeteren. Op een I-pod. Verder: kies voor 1969 of 70. zwaarder motor, gescheiden en bekrachtigd remsysteem. En let op comfortverhoging zoals kopsteunen, achterruitverwarming. Zelf heb ik rond 6500 euro betaald maar dan heb je ook wat. Advies; koop een goeie en dus duurdere en hou die netjes bij. All risk verzekeren. Dan is je investering redelijk waarde vast en heb je er veel plezier van.