veel toeren op snelweg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 19:52 #74188
door
Beantwoord door in topic veel toeren op snelweg
<p>
<i>Een amazon heeft maar 4 versnellingen, als je geen overdrive hebt tenminste, je hebt dan op de snelweg bij zo`n 118 km/u zo`n 4000 toeren p/min. </i><p>
Dat is alleen het geval als je een 4,1:1 eindoverbrenging hebt. Met een 4,56:1 eindoverbrenging rij je slechts zo'n 107 km/u bij 4000 rpm en 120 km/u op de snelweg betekent dan 4500 rpm, hetgeen een hoop herrie veroorzaakt, zelfs met goede isolatie. In beide gevallen overigens ervan uitgaande dat er 165-15 banden onder de auto zitten.
<i>Een amazon heeft maar 4 versnellingen, als je geen overdrive hebt tenminste, je hebt dan op de snelweg bij zo`n 118 km/u zo`n 4000 toeren p/min. </i><p>
Dat is alleen het geval als je een 4,1:1 eindoverbrenging hebt. Met een 4,56:1 eindoverbrenging rij je slechts zo'n 107 km/u bij 4000 rpm en 120 km/u op de snelweg betekent dan 4500 rpm, hetgeen een hoop herrie veroorzaakt, zelfs met goede isolatie. In beide gevallen overigens ervan uitgaande dat er 165-15 banden onder de auto zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 23:49 #74187
door
In de roadtest van het Amerikaanse autoblad Road & Track uit juni 1961 wordt al vermeld dat de Amazon geen stille auto is. Maar wel één met een heerlijk lichte besturing! Niek heeft gelijk: rij mee met meerdere exemplaren zodat je kunt vergelijken. Mijn auto vind ik redelijk stil, nou ja...., maar ik heb wel meegereden in exemplaren die stiller waren. Verschillen bv 2- of 4 deurs, enkele of dubbele carburateurs, algehele staat van de isolatie van de wagen etc. Siang Phoa te Bussum. ksphoa@interestate.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2005 00:51 #74186
door
Bij mij mag je ook komen luisteren,
Amazone combi dubbele carburateur,
nabij Hilversum.
groet Yvan
Amazone combi dubbele carburateur,
nabij Hilversum.
groet Yvan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2005 12:58 #74185
door
Ik ga zaterdag eerst eens bij Ron luisteren. Ben benieuwd!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2005 21:30 #74184
door
Heb een 1:56 achteras en een B16B met overdrive toegevoegd, wereld van verschil.
Rij nu 140 en nog onder de 4000 toeren waar ik vroeger net 120 mee haalde.
Als je lid bent van de club kijk dan even waar je voor een afsteldag terecht kunt, deze zijn allemaal in de komende tijd.
Kan er echt een diagnose worden gesteld
Rij nu 140 en nog onder de 4000 toeren waar ik vroeger net 120 mee haalde.
Als je lid bent van de club kijk dan even waar je voor een afsteldag terecht kunt, deze zijn allemaal in de komende tijd.
Kan er echt een diagnose worden gesteld