veel toeren op snelweg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:06 #74197 door
veel toeren op snelweg is gemaakt door
Een amazon heeft maar 4 versnellingen, als je geen overdrive hebt tenminste, je hebt dan op de snelweg bij zo`n 118 km/u zo`n 4000 toeren p/min. <br> Compressie of dat soort dingen heeft er niks mee te maken, je moet gewoon rekening houden met het feit dat de amazon een oud stuk techniek is, wat je met enig beleid moet behandelen. Op de snelweg kan je je toch het best aan die 118-120 km/u houden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:08 #53566 door
Beantwoord door in topic veel toeren op snelweg
Ik zit toch nog even te denken hoe het nu komt dat mijn B20 zoveel lawaai maakt. Dat kan toch helemaal niet aan de compressie liggen? Hij wil namelijk wel gewoon harder en kan dat ook wel, maar hij maakt dan gewoon ontzettend veel toeren. Ik heb nog nooit in een andere Amazon gereden, dus ik weet niet wat “normaal” is en ik heb ook geen toerenteller, dus het blijft ook gokken. Iemand nog suggesties? Kleppen zijn pas gesteld.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:12 #74196 door
Tsja, maar ik heb dus het idee dat ik bij 90 km/u al ontzettend veel toeren maak. Alles begint te trillen (kan natuurlijk ook aan de ophanging liggen) en de motor maakt het een enorme herrie... Da's toch niet normaal? Ik behandel mijn auto zeker met respect (rustig optrekken etc.), maar ik zou toch ook wel lekker 100 willen rijden. :-( Ik heb trouwens geen overdrive.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:18 #74195 door
Laat je voorwielen eens uitlijnen dan. Van de ophanging gaat het niet trillen, ik kan gerust 140 rijden met een amazon combi, die nog meer toeren maakt. <br>Die toeren zijn verder bij alle amazon`s altijd gelijk, je kan natuurlijk wel wat aan geluidsdemping gaan doen (heb je de originele rubber matten er nog in?) Koop anders eens noppenplaat bij de bouwmarkt, om de motorkap enzo te isoleren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:23 #74194 door
Je zou ook je cardanas eens kunnen laten uitbalanceren. Verder is een inspecktie van motorrubbers en bakrubber ook snel gedaan. Ook het cardanaslager kan voor veel lawaai zorgen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:29 #74193 door
Bedankt voor de tips tot zover. Ik heb weer het nodige na te kijken voor tijdens de Paasdagen ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:34 #74192 door
Wat de herrie betreft, controleer of de rubberhoes die om de versn.bakpook zit nog wel goed op z,n plaats zit, anders krijg je veel mechanische geluiden in het interieur.
Wat betreft het trillen vanaf 90 km zou ik de kruiskoppelingen van de aandrijfas controleren en de as laten uitbalanceren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 14:49 #74191 door
Is het niet slimmer om een keer in iemand anders zijn amazon (mee) te rijden? Of iemand met je mee laten rijden, anders weet je nooit of het normaal is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 17:10 #74190 door
<I>Is het niet slimmer om een keer in iemand anders zijn amazon (mee) te rijden? Of iemand met je mee laten rijden, anders weet je nooit of het normaal is.</I>

<br><br>

Ja, dat wil ik sowieso eerst eens doen. Laat ik nu net lid zijn geworden van de club! ;-) Dus hopelijk kan ik snel eens iemand anders z'n Amazon bewonderen en beluisteren op een meeting oid. Of is er iemand anders die zich al aanbiedt in de omgeving van Utrecht?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 18:12 #74189 door
Ik woon in de buurt van Nieuwegein, als je zin hebt kom je maar eens langs om in mijn auto te luisteren! Stuur maar een mailtje (evt. met je tel.nr.) naar rvandijk.65@wanadoo.nl
Groet,
Ron

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD