kenteken deel 3 / lpg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 19:08 #52955 door
kenteken deel 3 / lpg is gemaakt door
hallo
morgen, vrijdag, wordt er een LPG-installatie ingebouwd in mn katterug. de man van het inbouwstation zei toendertijd dat ik mn papieren moest meenemen voor de aanpassing. ik moest ook mn deel 3 niet vergeten. ik heb het hele huis al 5x afgestroopt naar dat deel 3. Bestaat dat eigenlijk nog wel?????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 19:19 #76904 door
Beantwoord door in topic kenteken deel 3 / lpg
Ja deel 3 bestaat nog, als het een ingevoerde auto betreft staat er overschrijvings bewijs
en op de andere kant op een veilige plaats bewaren. Bij een auto met een origineel NL kenteken staat op het papiertje deel 3. Je bent in de war met deel 3 die je vroeger in de auto op het raam moest plakken, alleen daar staat NIET op dat je die op een veilige plek moet bewaren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 19:29 #76903 door
<p>
Het kentekenbewijs deel 3 bestaat niet meer. Toen het nog bestond, moest je het achter de voorruit plakken. Het zou wel kunnen zijn dat je nog een kopie deel 3 hebt c.q. zou moeten hebben, maar dat hangt er vanaf wanneer de auto op jouw naam is overgeschreven. Als de delen 1 en 2 van de thans in gebruik zijnde lichtgroene uitvoering zijn, heb je geen kopie deel 3.
Zijn het nog de gele formuliertjes, dan zou je ook een kopie deel 3 moeten hebben.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 20:11 #76902 door
de auto is ingevoerd in juni 2003, ik heb inderdaad lichtgroene uitvoering dus je weet zeker dat ik dan geen deel 3 heb??? en ik maar zoeken en zoeken :-((

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 20:19 #76901 door
Bij het nieuwe kentekenbewijs is er nog maar sprake van deel 1 en deel 2.
Omdat Nederland toch 3 delen wilde handhaven heeft men de oplossing gevonden in verdeling in deel 1a, 1b en deel 2, dus toch 3 delen maar eigenlijk volgens Europesche wetgeving maar 2 delen.
deel 1a is het voertuigbewijs
deel 1b is het tenaamstellingsbewijs en
deel 2 is het overschrijvingsbewijs en dat laatste moet je dus ook niet vergeten mee te nemen bij de gasinbouw.
Heel duidelijk toch, die Nederlandse regelingen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 20:32 #76900 door
<p>
Tja, zoeken naar een kopie deel 3 dat er niet is, je kan er aardig van in paniek raken. Het is mij ook overkomen toen ik enkele maanden geleden mijn PV444 heb verkocht die in 2002 was ingevoerd. Maar wees gerust, je hoeft niet langer te zoeken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 20:48 #76899 door
gert stelt me gerust en jacques laat me weer panikeren!!! deel 1a en 1b??? ik heb alleen deel 1 + 2

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 21:12 #76898 door
Onlangs dezelfde paniek in huize Misdom bij gasinbouw; 's avonds tevoren moesten de papieren nog bij elkaar gezocht worden.
Als voertuigbezitter dien je te beschikken over OF kopie deel III (oude situatie / gele papieren) OF deel II (nieuwe situatie / groene papieren).

In de oude situatie diende je deel I en II bij je te hebben en kopie deel III thuis op een veilige plaats te bewaren. Tegenwoordig met de nieuwe groene papieren dien je deel 1A & deel 1B bij je te hebben en deel II (Het overschrijvingsbewijs) thuis op een veilige plaats te bewaren.

Conclusie: als je gas laat inbouwen dan moet je (als je gele papieren hebt) Kopie deel III meenemen; als je groen papieren hebt dien je het overschijivingsbewijs deel II mee te nemen.

Het zelfde verhaal geldt overigens ook bij verkoop van de auto.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 21:13 #76897 door
Kijk maar eens goed op de achterkant van je kentekenbewijs. je hoeft inderdaad niet te panikeren.
Als je nu nog twijfelt, neem dan gewoon alles mee wat je hebt cq vinden kunt en dan komt het wel goed.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 21:53 #76896 door
Even een oproep aan Han Misdom.
Als ik mij niet vergis ben je goed thuis in de electro van onze auto's en heb je zelf ook een combi.
Ik heb een probleem met mijn alarmknipperlichtinstallatie.
Op eerdere hulpvraag van mij kreeg ik geen reaktie.
Zou je eens contact met mij willen opnamen via volvo@jchm-smeets.speedlinq.nl
let goed op de Q (geen G)in mijn mailadres!!
vast bedankt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD