boete voor niet verzekerd bij restauratie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 22:07 #78913
door
Beantwoord door in topic boete voor niet verzekerd bij restauratie
De RDW heeft mij afgelopen twee jaar steeds keurig een briefje gestuurd als de schorsing afliep. Eerste keer kreeg ik zelfs een herinnering toen ik hem niet zo direct had verlengd, met waarschuwing voor boete. Eerste brief kwam twee weken voor aflopen schorsing. Ik heb niets te klagen over de service van die kant.
Overigens vind ik ook dat onverzekerd rijden hard mag worden aangepakt,
Overigens vind ik ook dat onverzekerd rijden hard mag worden aangepakt,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2006 09:55 #78912
door
En dat is nou net het probleem ,ze kontroleren bestanden ,maar niet echt meer op de weg.
Ben ook heel benieuwd wat er gebeurd als je met een geschorste auto gaat rijden die WEL verzekerd en ook apk gekeurd is....
Ben ook heel benieuwd wat er gebeurd als je met een geschorste auto gaat rijden die WEL verzekerd en ook apk gekeurd is....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2006 13:57 #78911
door
een APK keuring betekent dat je je auto aanmeldt bij de RDW, is ie dan niet automatisch uit de schorsing? Als je auto ook nog verzekerd is lijkt me daar weinig strafbaars aan. Schorsing loopt hoe dan ook vanzelf af, ook als je niets doet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2006 20:26 #78910
door
Je kunt een geschorste auto gewoon apk keuren en verzekeren en dan rijden.De schorsing doet er dan niet meer toe en loopt gewoon later af.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 14:20 #78909
door
Bij mijn weten moet je een schorsing eerst weer opheffen (kan kostenloos) bij het postkantoor omdat je anders geen actief kentekenbewijs deel 1a (tenaamstellingsbewijs) hebt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2006 19:59 #78908
door
dat is alleen als je de auto tijdens de schorsing verkoopt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2006 14:50 #78907
door
Schorsen moet altijd!
Ik ben het vorig jaar een keer vergeten. 8 dagen later heb ik het alsnog gedaan.
Daarna kreeg ik een boete ad 320,-- euro omdat mijn auto niet verzekerd was, in die periode van 8 dagen.
Ik ga hiertegen in beroep omdat dit een absurd tarief is voor mijn situatie. Dit tarief is bedoeld voor al degenen die onverzekerd rondrijden, terwijl mijn auto al jaren binnenstaat en ik kan aantonen, dat ik hem al diverse malen heb geschorst.
Ik adviseer jou hetzelfde te doen!!
Ik ben het vorig jaar een keer vergeten. 8 dagen later heb ik het alsnog gedaan.
Daarna kreeg ik een boete ad 320,-- euro omdat mijn auto niet verzekerd was, in die periode van 8 dagen.
Ik ga hiertegen in beroep omdat dit een absurd tarief is voor mijn situatie. Dit tarief is bedoeld voor al degenen die onverzekerd rondrijden, terwijl mijn auto al jaren binnenstaat en ik kan aantonen, dat ik hem al diverse malen heb geschorst.
Ik adviseer jou hetzelfde te doen!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2006 13:59 #78906
door
Ik heb een paar weken geleden een amazon gekocht, kenteken over laten schrijven gelijk een "voorlopige" verzekering (was aan het wachten op mijn v44 lidmaatschapsnr.)Krijg ik van de RDW een brief binnen dat ik niet verzekerd was, dit was elkaar net misgelopen, dus niks aan de hand. Krijg ik vandaag een brief binnen van de RDW dat hij niet APK gekeurd is. Ben nog bezig enkele laatste APK puntjes op te lossen, maar hij is idd nog niet gekeurd. Dus waarschijnlijk ben ik dan alsnog de klos.....snif.
Maar ja... vlug mn APK puntjes oplossen en dan keuren.
Maar ja... vlug mn APK puntjes oplossen en dan keuren.