boete voor niet verzekerd bij restauratie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2006 20:22 #52555 door
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hun auto niet iedere keer weer meteen schorsen...
(Ik in elk geval niet, omdat ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen met kentekens die al tijden niet actief zijn en auto's die binnen staan.)

Toch heeft m'n vader vanuit de administratie van de RDW voor een niet (meer) geschorste auto een aankondiging gekregen voor een schikkingsvoorstel (=gewoon een boete) voor het niet verzekerd zijn.

Dus wees gewaarschuwd, want die boetes zijn vast niet mals.

Ik ga morgen in elk geval meteen weer naar het postkantoor om m'n schorsingen bij te werken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2006 23:14 #78922 door
reken maar op bijna 250 euri , ze zijn bijzonder actief ,ook met de apk data.(90 euro)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 00:37 #78921 door
onverzekerd rijden kost € 320, of
niet-rijden maar onverzekerd zijn minder kost weet ik niet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 08:53 #78920 door
En als je nou de zaak voor zou laten komen, en je gaat er met foto's en een getuige naar toe, zou je dan niet wat van die boete af kunnen knabbelen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 08:58 #78919 door
zeer onwaarschijnlijk, en mocht er wat afgaan dan zal dat niet opwegen tegen tijd en reiskosten om naar de rechtbank te gaan.........

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 09:56 #78918 door
Nee dat lukt niet ,je hept een zogenaamde apk en verzekeringsplicht ,daar krijg je de prent voor .Al heb je de auto onder 10meter betongestort met een notaris er bij ,dan moet je nogsteeds aan die plicht voldoen is de redenatie.
Pieter je zal wel gelijk hebben over die 320 euro ,250 was het 7jaar geleden ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 10:14 #78917 door
Soms kun je met voor laten komen mazzel hebben, lees het volgend forumbericht maar eens:
www.spitfire.nl/discussion.asp?page=107&show=4755&cat=2#text

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 13:01 #78916 door
En nu maar hopen dat ik ook geluk heb........ Ik heb ook nog een "zaak" lopen die ik voor wil laten komen. Bij mij ook een kwestie van vergeten de schorsing te verlengen. Het gaat bij mij ook om een sloper die met de beste wil van de wereld niet de weg op zou kunnen maar goed..... Ik heb nog steeds goede hoop dat het een verschil is wanneer de schorsing is vergeten te verlengen. Lijkt mij tenminste aannemelijker dat je er dan niet mee hebt gereden, dan wanneer een auto "gewoon" onverzekerd is. laten we hopen op een Klassiekerfreak als rechter, en anders....... gewoon betalen, er zal niets anders op zitten..... zucht.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 15:40 #78915 door
Kan je de oldtimerverzekering (niet zo duur) niet gewoon beter door laten lopen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 19:48 #78914 door
Onverzekerd rijden wordt terecht bestraft.De strafmaat zou wat mij betreft wel hoger mogen.Immers als je wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is,kun je in grote problemen komen.Het is wel sneu als je een niet rijdbare sloper hebt staan.Maar de overheid kan nu eenmaal niet alles controleren en trekt een lijn.Wel zou ik het aardig vinden als je op de hoogte wordt gesteld dat je schorsing bijna afloopt.Ik heb het altijd erg stipt bijgehouden.(ok kalender en in agenda)