mislopen van potentiële leden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 10:49 #52550
door
mislopen van potentiële leden is gemaakt door
Hier een aantal citaten van een ander Volvoforum. De citaten zijn van mensen die twijfelen lid te worden van de V44.
<br><br>
"En dat forum is inderdaad erg karig...en als de leden dat nou ook zijn"
<br><br>
"En dat weinig toegankelijke en ook wat sumier ontworpen forum bij de V44 nodigt inderdaad niet echt uit om lid te worden."
<br><br>
"...en dan is het jammer dat het forum niet echt uitnodigt om er rond te snuffelen."
<br><br>
"Wanneer denk jij dat er een nieuw forum is, zodat ik wat meer inzicht in die club kan krijgen??
Voor iemand met een beetje computer-kennis lijkt mij dat toch niet heel erg moeilijk om op te zetten??"
<br><br>
En dit zijn dus zomaar wat citaten van potentiële leden die we mislopen door de slechte site. Heel erg jammer!! Oproep aan het bestuur: TIJD VOOR ACTIE!
<br><br>
"En dat forum is inderdaad erg karig...en als de leden dat nou ook zijn"
<br><br>
"En dat weinig toegankelijke en ook wat sumier ontworpen forum bij de V44 nodigt inderdaad niet echt uit om lid te worden."
<br><br>
"...en dan is het jammer dat het forum niet echt uitnodigt om er rond te snuffelen."
<br><br>
"Wanneer denk jij dat er een nieuw forum is, zodat ik wat meer inzicht in die club kan krijgen??
Voor iemand met een beetje computer-kennis lijkt mij dat toch niet heel erg moeilijk om op te zetten??"
<br><br>
En dit zijn dus zomaar wat citaten van potentiële leden die we mislopen door de slechte site. Heel erg jammer!! Oproep aan het bestuur: TIJD VOOR ACTIE!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 11:11 #78960
door
Beantwoord door in topic mislopen van potentiële leden
Wat ook niet echt helpt is de toch wel erg hoge contributie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 11:45 #78959
door
En laat ik die commotie die wordt aangewakkerd over het bestaande forum, nou helemaal niet delen. De verrekijker voldoet prima en brengt je (meestal) snel waar je wilt wezen en zo niet, dan 'snuffel'(om in termen te blijven) je gewoon wat verder.Inmiddels ruim 5000 items, dan heeft onderverdelen bv.,echt niet zo veel zin meer. Natuurlijk( alhoewel),het kan altijd beter/anders. In clubverband blijft de ICT echter oud papier-liefde werk. Uitbesteden is m.i.niet verantwoord uit kostenoverweging. Het gaat om ledengeld en ik denk dat verreweg het merendeel van de leden liever een andere besteding ziet dan de bodemloze ICT. Zijn er onder degenen die klagen (niet klagers mag natuurlijk ook), ICT-ers die in staat zijn iets beters te bouwen of af te bouwen, meld je dan vooral bij het bestuur.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 12:13 #78958
door
volledig eens met Henry's mening/standpunt, en mits wat inventiviteit en
enige zelf-organisatie is huidig forum (voor mij, en vele anderen, dus
ruim) voldoende. En wat Toon's "...toch wel erg hoge contributie..."
betreft, zal ik vanavond eens een simpel "regeltje van 3" toepassen om een
vergelijking te maken. Groeten en tot straks.
enige zelf-organisatie is huidig forum (voor mij, en vele anderen, dus
ruim) voldoende. En wat Toon's "...toch wel erg hoge contributie..."
betreft, zal ik vanavond eens een simpel "regeltje van 3" toepassen om een
vergelijking te maken. Groeten en tot straks.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 12:29 #78957
door
Ik heb meer auto's en een camper en snuffel daardoor ook op andere fora rond. In vergelijk is dit forum welsiswaar een beetje ouderwets (en ik kan me voorstellen dat dat een nieuwe bezoeker/aspirant lid in eerste instantie afschrikt) maar de zoekfunctie is dan weer vele malen beter.<br><br>Elk nadeel heb ze voordeel heet dat dan toch...<br><br>
In vergelijking met bv de vereniging van mijn camper (15 Euro/jaar) is de v44 duur. Maar ja dan heb je ook wat. Zéér lage taxatiekosten om maar eens wat te noemen. Een onderdelenvoorziening (zelf nog niet gebruikt voor m'n Volvo maar probeer maar eens aan onderdelen voor een oude VW-camper te komen en je weet hoe goed dat dat bij de v44 voor elkaar is).<br><br>Maar hoe dan ook, het forum van de v44 is geweldig door alle kennis die er voorhanden is en GRATIS gebruikt kan worden.<br><br>Groetjes,<br>Jan
In vergelijking met bv de vereniging van mijn camper (15 Euro/jaar) is de v44 duur. Maar ja dan heb je ook wat. Zéér lage taxatiekosten om maar eens wat te noemen. Een onderdelenvoorziening (zelf nog niet gebruikt voor m'n Volvo maar probeer maar eens aan onderdelen voor een oude VW-camper te komen en je weet hoe goed dat dat bij de v44 voor elkaar is).<br><br>Maar hoe dan ook, het forum van de v44 is geweldig door alle kennis die er voorhanden is en GRATIS gebruikt kan worden.<br><br>Groetjes,<br>Jan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 13:16 #78956
door
<p>Ik ben geen V44 lid; ik vind het lidmaatschap prijzig voor wat het bied.</p>
<p>-Het bedrag van het lidmaatschap komt op mij een beetje over van: taxeren +
gratis clubblad. Het word pas interessant als je naar clubdagen / ritten ed.
wilt gaan.<br>
-Voor het onderdelen magazijn zou ik het niet doen; met de onderdelen is de V44
club niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste.<br>
-Dit forum is gedateerd; er hoeft zeker geen dure ICT'er ingehuurd te worden om
een modern forum te maken.<br>
gewoon software downloaden en
starten met die handel. <br>
-Grootnadeel van dit forum is dat je niet in de topics kan zoeken / op posters,
alleen in de topic titels. Verder vind ik de opmaak slecht van de berichten,
voor de HTML leek is moeilijk linken en foto's te plaatsen.<br>
-Enige nadeel is wel dat je een onschatbare hoeveelheid info van het oude forum
kwijt raakt. Of er moet een handige pipo zijn die dat alles handmatig gaat
overzetten.<br>
-Nu is het wel zo dat de benodigde data verkeer betaald word dor de leden, maar
de inhoud van het forum word gemaakt door leden en niet leden!<br>
-Ik durf te wedden, dat er hier genoeg mensen zijn die bij een nieuw forum
willen moderaten.</p>
<p> </p>
<p>Overigens deel ik niet de mening dat het lidmaatschap af hangt van een wel of
niet goed forum.</p>
<p>-Het bedrag van het lidmaatschap komt op mij een beetje over van: taxeren +
gratis clubblad. Het word pas interessant als je naar clubdagen / ritten ed.
wilt gaan.<br>
-Voor het onderdelen magazijn zou ik het niet doen; met de onderdelen is de V44
club niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste.<br>
-Dit forum is gedateerd; er hoeft zeker geen dure ICT'er ingehuurd te worden om
een modern forum te maken.<br>
gewoon software downloaden en
starten met die handel. <br>
-Grootnadeel van dit forum is dat je niet in de topics kan zoeken / op posters,
alleen in de topic titels. Verder vind ik de opmaak slecht van de berichten,
voor de HTML leek is moeilijk linken en foto's te plaatsen.<br>
-Enige nadeel is wel dat je een onschatbare hoeveelheid info van het oude forum
kwijt raakt. Of er moet een handige pipo zijn die dat alles handmatig gaat
overzetten.<br>
-Nu is het wel zo dat de benodigde data verkeer betaald word dor de leden, maar
de inhoud van het forum word gemaakt door leden en niet leden!<br>
-Ik durf te wedden, dat er hier genoeg mensen zijn die bij een nieuw forum
willen moderaten.</p>
<p> </p>
<p>Overigens deel ik niet de mening dat het lidmaatschap af hangt van een wel of
niet goed forum.</p>
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 14:04 #78955
door
De kritiek van Bas is weer doorgestuurd naar het bestuur. Men is echt er hard mee bezig, alleen men wil de hele ledenadministratie koppelen aan het systeem en dat schijnt nog steeds enorme problemen op te leveren. Ik kijk op vele forums, maar dit forum is al jaren het levendigst en dat is ook wat waard.
Aan verlaging van de contributie wordt gewerkt Groeten, Ronald Menges staflid evenementen
Aan verlaging van de contributie wordt gewerkt Groeten, Ronald Menges staflid evenementen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 14:58 #78954
door
Bedankt Ronald! Ik kijk ook al uit naar de ALV!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 15:44 #78953
door
De positieve opmerkingen vallen zeker "niet" terug te vinden ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 15:50 #78952
door
En weer begint het gezeur over de contributie. Die 45 euro per jaar lijkt me op de totale kosten van een het klassiekerbezit toch niet onoverkomelijk. Weer duikt het misverstand op dat je een klassieker kan rijden omdat het goedkoop is. Als dat je drijfveer is neem dan een Suzuki Alto en wordt nergens lid van en zeg ook je internetaansluiting op (kost ook geld.
De V44 vereniging is toch een club van liefhebbers die activiteiten voor liefhebbers organiseert.
Daar hoort het blad bij (het mooiste dat ik ken van alle klassiekerclubs), de onderdelenvoorziening (die behoorlijk bijdraagt aan concurrentie in de markt en beschikbaarheid van onderdelen, veel van de andere leveranciers hebben in het verleden ook meegelift op herproductie-initiatieven van de V44-vereniging, activiteiten (taxaties, uitlenen speciaal gereedschap, kamperen, (lange en verre) ritten, afsteldagen, regio-activiteiten etc.) Voor wat deze club biedt is dat niet te veel geld. Wie daar geen behoefte aan heeft wordt toch gewoon geen lid.
De clubs die minder kosten, hebben deze voorzieningen niet en komen vaak niet verder dan een hippe internetsite en een rit afgesloten met samenscholing en bandenschoppen op het Kerkplein en inderdaad soms ook nog een zelfgepunnikt flodderig blaadje. Voor initiatieven op het gebied van onderdelen en techniek hoef je er niet te komen.
Ik geloof niet dat we erg veel leden mislopen omdat het lidmaatschap een tientje meer kost of omdat de website niet zo up-to-date is. Als het zo is, zal het me een zorg zijn. Met meer dan 3500 leden zijn we al één van de grootste klassiekerclubs van Nederland en veel groter hoeft van mij niet. Schrappen van voorzieningen om de contributie te verlagen lijdt dan eerder tot ledenverlies. Tot slot lijkt het me niet erg als de contributie een drempeltje is waardoor degenen die lid worden daar gemotiveerd voor kiezen. Het valt me trouwens op dat er nogal wat mensen die geen lid zijn dit forum nogal eens bezoeken om (gratis) gebruik te maken van de kennis binnen de vereniging. Deze plek dan ook nog gebruiken om te zeuren over de contributie is dan wel heel erg zuinig.
De V44 vereniging is toch een club van liefhebbers die activiteiten voor liefhebbers organiseert.
Daar hoort het blad bij (het mooiste dat ik ken van alle klassiekerclubs), de onderdelenvoorziening (die behoorlijk bijdraagt aan concurrentie in de markt en beschikbaarheid van onderdelen, veel van de andere leveranciers hebben in het verleden ook meegelift op herproductie-initiatieven van de V44-vereniging, activiteiten (taxaties, uitlenen speciaal gereedschap, kamperen, (lange en verre) ritten, afsteldagen, regio-activiteiten etc.) Voor wat deze club biedt is dat niet te veel geld. Wie daar geen behoefte aan heeft wordt toch gewoon geen lid.
De clubs die minder kosten, hebben deze voorzieningen niet en komen vaak niet verder dan een hippe internetsite en een rit afgesloten met samenscholing en bandenschoppen op het Kerkplein en inderdaad soms ook nog een zelfgepunnikt flodderig blaadje. Voor initiatieven op het gebied van onderdelen en techniek hoef je er niet te komen.
Ik geloof niet dat we erg veel leden mislopen omdat het lidmaatschap een tientje meer kost of omdat de website niet zo up-to-date is. Als het zo is, zal het me een zorg zijn. Met meer dan 3500 leden zijn we al één van de grootste klassiekerclubs van Nederland en veel groter hoeft van mij niet. Schrappen van voorzieningen om de contributie te verlagen lijdt dan eerder tot ledenverlies. Tot slot lijkt het me niet erg als de contributie een drempeltje is waardoor degenen die lid worden daar gemotiveerd voor kiezen. Het valt me trouwens op dat er nogal wat mensen die geen lid zijn dit forum nogal eens bezoeken om (gratis) gebruik te maken van de kennis binnen de vereniging. Deze plek dan ook nog gebruiken om te zeuren over de contributie is dan wel heel erg zuinig.