bedrijfs-ama

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 10:56 #79109 door
Beantwoord door in topic bedrijfs-ama
Wat een gedoe over "op kosten van de gemeenschap". Het zijn gewoon heel legale constructies. Als je voor een ama als bedrijfsauto kiest heb je gewoon weinig bijtelling en bijbehorende betrouwbaarheid en onderhoudskosten. Wat betreft bedrijfsauto's in het weekeinde. Ik heb een V70 van de zaak, dat betekent een bijtelling van 22% van 45.000 euro!! dat is netto 500 in de maand! daar mag ik toch wel wat prive voor rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 20:36 #79108 door
Je moet een dergelijke auto eens prive aanschaffen en dan alle kosten voor eigen rekening nemen en dan nog eens de kosten per maand uitrekenen.Je zult dan begrijpen wat ik bedoel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 21:10 #79107 door
Ik vind het fantastisch dat je een amazon voor de zaak gebruikt, waarom niet.
Het is een prachtig herkenningsmiddel voor de zaak toch?
Alle klanten zullen praten over die vent met die oude Volvo. Zorg er wel voor dat ie er altijd netjes bij staat.
Plezier ermee!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 21:34 #79106 door
Niek, een auto vd zaak is onderdeel vd beloning van een werknemer (sommigen leveren daar zelfs salaris voor in). Jij hebt dan blijkbaar geen auto vd zaak maar ik neem aan dat jij je klassieke volvo onderhoudt op de brug van je baas waarbij je het gereedschap, (goedkopere) onderdelen en smeermiddelen van je baas gebruikt. Dat is ook onderdeel van jouw beloning en jij betaalt geen belasting of bijtelling over dat voordeel.
De pot verwijt de ketel...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 22:26 #79105 door
Jongens toch,<BR>
Al met al is een Ama nooit een koopje<BR>
Als ik mijn uurtarieven loslaat op de tijd die ik er mee bezig ben dan wordt het helemaal een feest qua kosten, maar alla, dat doet er allemaal niet toe. Ik vind het al jaren een fantastische hobby.<BR> Inderdaad, het toont prima, heb jaren bij de vorige baas de bouwhotemetoot lopen spelen in een Amazone, al die liesbakkers hebben het er nog steeds over als ik ze weer eens tegenkom....<BR> En ook inderdaad, de constructie qua belastingen is meer dan riant, je BTW terugkrijgen en alle tank en onderhoudskosten kunnen aftrekken van de IB, dan wordt een algehele restauratie laten uitvoeren al heel gauw interressant.<BR> De blauwe brief wordt nog eens fanmail voor me op deze manier.<BR>De discussie of ik er al dan niet recht op zou hebben doe ik graag af met de opmerking dat ik tov de gemiddelde loonslaaf voor eigen risico werk, lever ik klotewerk dan wordt ik niet betaald.<BR>Da`s in mijn ogen een voordeeltje waard.
<BR> groet<BR>Jasper

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2006 11:25 #79104 door
Prive zo'n auto rijden is natuurlijk duurder, maar nu rijd ik op kosten van de zaak, niet van de gemeenschap en daarbij betaal ik 6000 euro per jaar aan de belastingdienst (dus de gemeenschap) voor het prive gebruik

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2006 18:53 #79103 door
Wat denk je dat je baas met die autokosten doet?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD