ik ga op vakantie en neem mee (2)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2006 18:22 #81192
door
Beantwoord door in topic ik ga op vakantie en neem mee (2)
Nou ja, het is nu eenmaal een oude auto en er gaan nu eenmaal dingen (sneller) kapot. Tel daarbij op dat je niet meer op elke straathoek onderdelen kunt krijgen en dan is het toch niet raar om onderdelen mee te nemen, toch? Ik ben ook wel erg benieuwd hoe de Ama zich in de heuvels van de Ardennen gaat gedragen, maar ik heb daar wel vertrouwen in!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2006 20:24 #81191
door
beetje vertrouwen in de auto hebben hoor, anders blijf je bezig; krik, reserve-reserve band (je weet maar nooit), dynamo, accu etc.
Lang leve het avontuur
Lang leve het avontuur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2006 21:43 #81190
door
Inderdaad, ik ben het met vorige reacties eens. Nu rijd je, neem ik aan ook geregeld met je Ama, en dan zouden de Ardennen opeens te ver zijn? Gewooon gaan en genieten. Ama's gaan niet zo maar kapot, en geven storingen in 99% van de gevallen ruimschoots van te voren aan. Dit in tegenstelling tot moderne auto's. Mocht het toch fout gaan, dan is de onderdelenvoorziening geen probleem, ook niet in het buitenland; bedrijven zoals Scandcar levert ook snel in het buitenland!
Nogmaals: prettige vakantie!
Nogmaals: prettige vakantie!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 01:04 #81189
door
ik rij (sporadisch) 5/6/700 km op een dag in de Amazon. Binnen NL heb ik het door mij genoemde kleingrut standaard in de auto liggen en nooit nodig gehad dankzij goed preventief onderhoud, maar als ik een volgende keer in Noord-Afrika ben, neem ik echt wel schokbrekers en binnenbanden mee.
Ardennen en Noord-Duitsland geeft naar mijn mening bij een goed onderhouden Volvo evenveel risico op mankementen als een ritje naar de supermarkt.
Ardennen en Noord-Duitsland geeft naar mijn mening bij een goed onderhouden Volvo evenveel risico op mankementen als een ritje naar de supermarkt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 09:12 #81188
door
Mocht je nog een hydraulische koppeling hebben ,neem dan een flesje remvloeistof mee .
Als je dan door je koppelig heen trapt , dan kan je tenminste nog de volgende pomp halen .
prettige vakantie
Als je dan door je koppelig heen trapt , dan kan je tenminste nog de volgende pomp halen .
prettige vakantie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 13:34 #81187
door
Het klinkt gek maar ik had altijd een kleppenstel-boutje bij me, door het veelvuldig los en vast draaien kan het spontaan afbreken, en dan zit je echt in de problemen want een nieuw boutje is echt nergens te verkrijgen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 20:36 #81186
door
Condensator voor de ontsteking meenemen.
Prettige vakantie!
Prettige vakantie!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 22:25 #81185
door
Iemand noemde net het reservewiel. Nu vroeg ik mij af: is het bij wet verplicht deze bij je te hebben (even los van het feit dat het gewoon niet zo slim is om hem achter te laten) of mag je dat zelf weten? En zou de ANWB nog even gewillig zijn op het moment dat je er geen bij je hebt (en zij je dus naar een garage moeten slepen?)??
Zelf heb ik hem gewoon in zijn (overigens nog zeer fraaie) reservewielbak staan, maar ik kan me ook voorstellen dat er een hoop mensen zijn die hem bij vakantie graag zouden inruilen voor wat extra tassen ...
Zelf heb ik hem gewoon in zijn (overigens nog zeer fraaie) reservewielbak staan, maar ik kan me ook voorstellen dat er een hoop mensen zijn die hem bij vakantie graag zouden inruilen voor wat extra tassen ...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2006 10:03 #81184
door
Wettelijk gezien is het niet verplicht een reservewiel in de auto te hebben, daar een lek gedicht kan worden met een spuitbus. Ik weet niet of het verplicht is die spuitbus bij te hebben als het wiel niet aanwezig is. Wat betreft de extra bagage: Wij hebben goede ervaringen met spullen op het dak binden, eventueel met fietsen/boldelkar eroverheen voor extra protectie. Gebruik wel een paar kussens/dekens om te zorgen dat de fietsen de lak niet beschadigen).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2006 10:54 #81183
door
als ik zie wat mensen allemaal meenemen, dan kan ik me voorstellen dat er geen plek is voor het reservewiel; zelf was ik vroeger ook zo, maar alles wat je meenam ging natuurlijk niet kapot; het belangrijkste is dat je de auto gewoon in goede konditie hebt of brengt voordat je op vakantie gaat; als ik nu een rally ergens in de alpen moet rijden krijgt de Amazon een standaard grote beurt en verder gaat er alleen wat handgereedschap mee; heb tot nu toe ooit twee keer stilgestaan, maar dat duurde met hulp van de ANWB nooit langer dan anderhalf uur; wel creditcards en dat soort dingen, maar dat geldt voor elke vorm van vakantie. Oja, zou ik bijna vergeten, wat ik ALTIJD meeneem is mijn echtgenote, en niet in de laatste plaats omdat ze zo subliem kan kaartlezen!