ik ga op vakantie en neem mee (2)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 20:04 #52123 door
Binnenkort op vakantie richting Ardennen met de Amazon. Maar wat neem je mee? Wie vult de lijst aan:
<br>
- V-snaar <br>
- Contactpunten <br>
- Rotor<br>
- Gereedschapsetje<br>
- Tiewraps <br>
- ... <br>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 20:16 #81201 door
Beantwoord door in topic ik ga op vakantie en neem mee (2)
creditcard, reis/kredietbrief. Daarnaast (gebruikte) bougies + kabels, revisiesetje rem- en koppelingscylinder, binnenband, motorophangrubber, uitlaatophangrubbers. Kan je om lachen maar je zal het maar nodig hebben - ervaringsfeit. Bij reizen verder weg ook nog schokbrekers. Bij gelijkstroomdynamo ook nog koolborstels.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 20:19 #81200 door
Ijzerdraad, Ducktape, reservemembraan carburateur (Zenit), wegenwachtkaart (grapje, ben zelf met Ama van Noordkaap tot Sahara gereden zonder ANWB lidmaatschap).
Prettige vakantie!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 20:28 #81199 door
Ik ga binnenkort naar Noord-Duitsland met mijn Ama, zo'n 650 km, dan een week later weer terug. Ik heb de afgelopen 2000 km geen problemen gehad met mijn Ama, maar nooit meer dan 2 uur (200 km) achter elkaar gereden... Zijn er nog typische problemen die zich voordoen bij lange afstanden rijden?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 21:35 #81198 door
zekeringen, lampen, reflectrend hesje, NL sticker achterklep, gevarendriehoek.
Ardennen is niet zo ver...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 21:52 #81197 door
Ik ben een stuk of 10x met mijn ES naar Frankrijk gereden een rit van heen en terug 2000km. Een keer door ANWB naar huis gebracht, ik in een opel zafira, sneeuwwitje volgde een dag later achterop een auto ambulance. Bleek dat de starterkrans losgekomen was van het vliegwiel. Is een automaat met een "blikken" vliegwiel, daar zit de starterkrans op gepopnagelt. Dan heb je aan je reparatiesetje ook geen moer! Maar wel aan je reis en kredietbrief... Neem iig je Hayenes manual mee en een spanningszoekertje plus een stuk el.draad. En leg een goeie zaklamp in de auto, kan goed van pas komen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 22:31 #81196 door
Vergeet geen geld mee te nemen...........
Alle gekheid op een stokje. Ik heb wel eens het idee dat we een beetje erg dramatisch doen als we in 1 keer "met de Volvo op vakantie" moeten. Onze Volvo's zijn gemaakt om te rijden en dat houden ze het hele jaar vol, waarom zou je dan zoveel problemen gaan verwachten bij een vakantierit van een paar honderd kilometer??? Vorig jaar in de USA was het bij de meeste ook 11000 kilometer zonder problemen!!! Ik zou adviseren om de wagen netjes een beurt te geven voor de vakantie en natuurlijk is het nooit weg om een paar voor de hand liggende zaken zoals bougies, c-puntjes, bougiekabels ed mee te nemen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet kapot gaat. Voor mensen die extreme hitte opzoeken en nog een gelijkstroomdynamo hebben kan ik adviseren om een reservedynamo mee te nemen. Fijne vakantie, en maak je niet te veel zorgen, dat bederft de pret!!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 22:43 #81195 door
Ik ben het helemaal met Dries eens Als de auto goed onderhouden is, is wat gereedschap voldoende. Vorig jaar met caravan naar Tjechie, ongeveer 3000 km gereden, wat koelvloeistof bij moeten vullen.(zie VCM4 2005) Over twee weken vertrek ik naar Engeland met de caravan
Wat engelse sleutels, olie en koelvloeistof is het enige dat meegaat

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 12:51 #81194 door
Bedankt voor alle tips! Ik geef de wagen deze week nog een grote check en ga dan genieten!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 16:25 #81193 door
Wat een vertrouwen hebben jullie in de auto zeg!