site amsterdam-beijing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2006 12:38 #81624
door
Beantwoord door in topic site amsterdam-beijing
Tja, de beelden van RTL-7 zijn leuk, jammer dat er items/intervieuws etc. tot vervelens toe herhaald worden. Die 55.000 euro is inderdaad niet normaal. Was eerst 35.000 euro, maar is met 20.000 euro verhoogd toen 1 van de hoofdsponsors (wie-oh-wie???) zich terugtrok. Een flink aantal deelnemers is toen afgevallen hetgeen een flinke kostenstrop betekenst: 35.000 inschrijfgeld, auto, preparatie, voorbereiding, vliegtickets (bij wisselende bijrijders)etc. De organisatie betaalt overigens wel even 1,2 miljoen aan RTL-7 voor het dagelijkse halfuurtje; hoe bedoel je omgekeerde sponsoring?!? Wel interessant om te zien dat de één complete rolbeugels monteert terwijl de ander in een Mustang Cabrio rijdt. Een fout die veel deelnemers weer maken is om de auto te laat te (laten) prepareren waardoor er weinig proefkilometers gereden zijn. Ik denk dat je met een dagelijks-gebruik-auto meer kans maakt de eindstreep zonder problemen te bereiken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2006 12:57 #81623
door
Aardig inderdaad om de overdaad Volvo's te zien. Ik vraag me wel af of iedereen nu wel zo goed is voorbereid, als er al op dag 2 (waar ze alleen nog maar over standaard-goede Europese wegen gereden hebben) al zo'n stel teams met problemen zitten: temperatuur, distributie, startmotor. Als dat nu al gebeurt moet je je echt afvragen of je wel geprepareerd bent om over zandweggetjes in Azerbeidjan te rijden. Ik ben trouwens erg benieuwd hoe die Amerikaanse hoerensloep (merk/type ben ik even kwijt) het daar gaat doen, zulke wegen is zo'n ding echt niet geschikt voor.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2006 13:11 #81622
door
Er rijd een Rolls Royce mee, een Dodge, veeeeel Mustangs.. Maar inderdaad, het verbaaste me ook hoeveel start-problemen er al waren (soms letterlijk, auto's die op de dam al moeite met starten hadden!). Ik zou toch eerst even zorgen dat ik een paar duizend gereden had. Veel van de problemen waren dan meteen geconstateerd geweest (zoals auto's die te heet worden omdat de lucht niet meer onder motor vandaan kon door aangebracht beschermingsplaatwerk, versnellingsbakken die moeilijk doen, startmotoren die haperen, temperatuurproblemen).
<br><br>
Maarja, van de zijlijn is het makkelijk praten natuurlijk.<br><br>
Die Dodge heeft trouwens ook een probleem: de auto rijd 1 op 5,5 (7,4 liter motor), leuk met dit soort afstanden, vraag me af hoe ze dat aanpakken (of hebben die service-teams die erachteraan rijden nog enorme tanks mee?)
<br><br>
Maarja, van de zijlijn is het makkelijk praten natuurlijk.<br><br>
Die Dodge heeft trouwens ook een probleem: de auto rijd 1 op 5,5 (7,4 liter motor), leuk met dit soort afstanden, vraag me af hoe ze dat aanpakken (of hebben die service-teams die erachteraan rijden nog enorme tanks mee?)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2006 18:44 #81621
door
Als je het allemaal zo ziet op tv en leest hier op het forum, krijg ik toch een beetje een amateuristich gevoel bij die hele rally... Geef mij maar een ouderwetse puzzelrit van de V44!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2006 03:05 #81620
door
Ach ja, waar is die goede ouwe tijd van de zuinigheids ritten...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2006 05:56 #81619
door
Ik kijk elke avond ook met stomme verbazing naar deze geldverslindende rally, vooral het amateurisme wat er bij sommige equipes uitstraalt verbaast mij. Ik ben geen techneut, maar om zo een rally van 17.500 km te rijden is, zoals sommigen van jullie schreven: laten zien dat je geld hebt, maar eigenlijk geen "echte" rallyrijder zijn. Alleen al het geklungel van sommigen met het routeboek. Ik vermaak mij bij het zien van dit alles.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2006 08:24 #81618
door
Wel weer leuk, voor ons Volvo-fans, is dat er in de top 10 van het klassement nu na de eerste proef een stuk of 5 Volvo's staan (van de 85 auto's), het ging erom om een gemiddelde van 66 km/uur te rijden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2006 09:05 #81617
door
Ook ik geniet ervan om de Volvo's hoog genoteerd te zien staan in het klassement. Volvo's doen het toch immers altijd??
Ik vind het echter wel erg overdreven zoals de wagens voor die 17.500 kilometer zijn geprepareerd...... Toen wij vorig jaar de route 66 "ralley" van de V44 vereniging reden hebben we dat immers ook allemaal met standaard auto's gedaan, en ook wij hadden regelmatig dagen erbij dat wij 6 a 700 kilomter moesten rijden. Wij hebben uiteindelijk ook 11.000 kilometer gereden in 20 rijdbare dagen.....
Ik vind het echter wel erg overdreven zoals de wagens voor die 17.500 kilometer zijn geprepareerd...... Toen wij vorig jaar de route 66 "ralley" van de V44 vereniging reden hebben we dat immers ook allemaal met standaard auto's gedaan, en ook wij hadden regelmatig dagen erbij dat wij 6 a 700 kilomter moesten rijden. Wij hebben uiteindelijk ook 11.000 kilometer gereden in 20 rijdbare dagen.....