taxateurs

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 11:24 #81660 door
Beantwoord door in topic taxateurs
Marcel: is het niet zo dat bij een taxatie door een beeedigt taxateur de waarde wordt vastgesteld, en dat wanneer er dan schade is deze waarde vast staat en NIET meer ter discussie gesteld mag worden (conform artikel nogwat)?<br><br>
Verzekeraar GIO zegt bijvoorbeeld: "Het beste bent u bij schade af met een waardebepaling volgens artikel 275 van het Wetboek van Koophandel: indien echter het verzekerd voorwerp vooraf is gewaardeerd door deskundigen, bij partijen daartoe benoemd en, des gevorderd, door den rechter beëdigd kan de verzekeraar niet daartegen opkomen, ten zij in geval van bedrog; alles behoudens de bijzondere uitzonderingen bij de wet gemaakt. Met andere woorden, indien de waarde van uw voertuig door een door de verzekeraar geaccepteerde deskundige is vastgesteld, is hij gehouden aan deze taxatie. Hij moet u te allen tijde het overeengekomen schadebedrag zonder discussie uitbetalen, tenzij hij bedrog uwerzijds kan aantonen. Zo'n deskundige hoeft dus niet perse beëdigd te zijn, maar dat is natuurlijk wel wenselijk."
<br><br>
Voor het hele verhaal: www.gio-adviesgroep.nl/site/klassiek/index.htm
<br><br>
Ervanuitgaande dat het bovenste klopt zou dat toch betekenen dat de waarde sowieso vast staat, en de verzekeraar van een schuldige partij bij een totalloss ongeluk hier niet over in discussie kan gaan? Dat lijkt mij zeer handig, zeker als je auto wat meer waard is.. <br><br> Maar misschien heb ik het wel mis natuurlijk.<br><br>
Rechtsbijstand is natuurlijk altijd makkelijk, en kost niet veel.<br><br>
En ongevallen inzittenden verzekeringen, vinden jullie dat dat bijna verplicht zou moeten zijn als je vaak passagiers mee hebt, of neemt bijna niemand dit? (even los van of het om je klassieker gaat).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2006 18:23 #81659 door
Vincent, het eigen risico bij Gio (AXA schade N.V.) is Euro 225,00. Heb een keer schade gehad waarbij beide partijen schuldig waren. (Beiden achteruit rijdend uit parkeerplaatsen) Hoefde slechts de helft van het eigen risico te dragen en had geen effect op het bonus/malus percentage.
Mijn ervaringen met Gio zijn uitstekend. Vanwege mijn werk veel contact met assurantietussenpersonen, maar geen kon aanbieden wat Gio doet. Veel maatschappijen eisen een zgn. dagelijkse auto.Gio is de enige die deze eis niet heeft. Ik rijd al jaren met twee oltimers rond.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2006 10:58 #81658 door
Vincent, ik heb bij een schadegeval meegemaakt (ik werkte toen zelf bij een schadebedrijf) dat een expert van de tegenpartij gewoon over een waardetaxatie heenwalste. Doordat ik samen met de klant flink voet bij stuk hield én de rechtsbijstand in aktie liet komen is het pas eindelijk tot een bevredigend resultaat gekomen. Ga maar eens een goeie achterklep van een combi regelen......met alle bijkomende kosten.