taxateurs

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 12:00 #52034 door
taxateurs is gemaakt door
Beste allemaal,

Wij moeten onze auto laten taxeren. Wij weten dat dit bij de club kan maar zijn de taxateurs erkend? Nu is erkend is vaag begrip, maar er is vast een één of ander taxateurs gilde???

Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 13:20 #81669 door
Beantwoord door in topic taxateurs
Aan je verzekeraar vragen of deze clubtaxatie erkend, zo ja dan ben je een stuk goedkoper uit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 13:50 #81668 door
Wat gebeurt er eigenlijk precies tijdens zo'n taxatie? Hoe 'goed' wordt er gekeken? Zo kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat je op eerste gezicht aan een auto niet goed kan zien wat de staat van de bodem is, als er bergen matten op gelijmd zitten en tectyl aan de onderkant zit, en wordt er ook gereden in de auto? Ook kan ik me voorstellen dat de hoeveelheid roest bij de A-stijl lastig in te schatten is als hier een laag plamuur op zit, etc etc. <br>
Ik overweeg om mijn auto ook een keer te laten taxeren, voor de kosten hoef ik het als clublid natuurlijk niet te laten. De vraag is alleen of het nuttig is, mijn auto glimt als geen ander en rijdt prima, maar heeft wel veel roest die door begint te komen of al een gat is.. Als het nu al zeker is dat een taxatie bij mij zinloos zal zijn vind ik het zonde om mijn en vooral een TC-lid zijn of haar tijd ermee te verdoen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 16:18 #81667 door
Als je lid bent van de vereniging en je Volvo is minimaal 25 jaar oud dat kan je gebruik maken van de TC. Kosten zijn € 16,-.
Neem eerst contact op met je verzekeringsmaatschappij of zij de taxatie accepteren. Zie ook info bij onderdeel organisatie vervolgens TC.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 19:01 #81666 door
Mijn auto is All Risk verzekerd bij Gio in Almere en deze tussenpersoon accepteert de taxaties van TC leden. De All Risk verzekering eist ieder jaar een taxatie. De taxatie moet je dan ook puur zien als een noodzakelijk kwaad om je auto All Risk verzekerd te houden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 19:26 #81665 door
Vincent, taxatie is alleen een administratief gebeuren voor de verzekering, zegt niks over de werkelijke waarde van de auto of de staat van de auto

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 20:12 #81664 door
Er zijn ook maatschappijen waar je maar een keer in de drie hoeft laten te taxeren en een clubtaxatie geldig is: Polisdirect oa

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 00:29 #81663 door
Hallo Bas,
Mijn auto moet ieder jaar worden getaxeerd omdat ik een polis heb waarmee ik 20.000 km. per jaar mag rijden. Is ook wat duurder in premie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 09:01 #81662 door
Rinus, ik zit ook bij GIO, nu nog WA maar misschien in de toekomst ook All-risk. Weet jij toevallig wat bij all-risk bij GIO je eigen risico is, en mag je dan bij bijvoorbeeld vandalisme/braakschade gewoon claimen zonder dat je bonus-malus korting omlaag gaat?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 09:34 #81661 door
ANWB oldtimer verzekering vraagt geen taxatie. De waarde mag je zelf bepalen. De premie is afhankelijk van deze waarde, bij schade komt de werkelijke waarde middels een schade expertise toch wel boven water. Als je veel te laag hebt ingeschat heb je pech.... Hoe komt het toch dat mensen zo'n waarde hechten aan een taxatie?. Dit is en blijft een momentopname. Er is al meer over geschreven en ik blijf erbij: neem aub een goede rechtsbijstand verzekering erbij.