"Het nieuwe rijden" voor oldtimers?

• Frank Smulders
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2006 18:59 #82243 door Frank Smulders
Beantwoord door Frank Smulders in topic "Het nieuwe rijden" voor oldtimers?
Sinds 480.000km , dus uit preventie wel harde klepzittingen. nu 550.000 km Daarnaast na elke gas tankbeurt, 300km, rijden wij 10 km op benzine en tot nu toe geen carbarateur problemen. Carbarateur is wel bij 320.000km gereviseerd.. Ben 2e eigenaar van auto. Groeten Frank Smulders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2006 19:16 #82242 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic "Het nieuwe rijden" voor oldtimers?
@Willy: de motor in mijn auto is geloof ik sowieso niet meer de originele motor. Uit het ID-plaatje blijkt dat er een B20 ingezeten heeft (misschien zelfs B20b), er zit nu een B18a in. "Naar zeggen" gaat het om een gereviseerde motor, zo'n 15.000 km geleden. Echter hier is geen papierwerk of historie meer van, dus onmogelijk te zeggen of dat echt zo is. De motor loopt echter perfect, gebruikt alleen wel redelijk wat olie maar heb het idee dat het meer 'lekt' dan echt 'verbuikt' (gisteren gemeten: net geen 0,5 liter op 1000 km). Qua onderhoud maak ik me dan ook meer zorgen om beginnende tot erge (vooral ook slecht bijgewerkte/gelaste) roestplekken (dorpels, achterspatborden, ribbel-stukken, plekken links en rechts naast voorruit) dan om de technische staat... Voorlopig ga ik er vooral voor de auto rijdende te houden.

@Smulders: die 10km benzine na elke gasbeurt hou ik in principe ook gewoon aan. Helaas heeft mijn voorganger dit waarschijnlijk minder enthousiast gedaan, aangezien bij mij de carburateur al snel begon te lekken op benzine, als gevolg van uitgedroogde pakkingen. (inmiddels uiteraard vervangen).

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2006 22:19 #82241 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic "Het nieuwe rijden" voor oldtimers?
<p>@Vincent:</p><p>bij je vroeger onderwerp "even voorstellen: mijn nieuwe amazon en ik" (zie dus aldaar) maak ik een korte analyse van het typenr op je identificatieplaatje; zoiets hoort niet thuis bij "Het nieuwe rijden...", vandaar...</p>

• Thomas Groeneveld (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2006 10:01 #82240 door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic "Het nieuwe rijden" voor oldtimers?
<p>Afremmen op de motor slecht voor de auto? Afremmen op de remmen is weer slecht voor je remmen. Nu is een beetje benzine/lpg goedkoper en sneller bijgevuld dan remmen vervangen. </p><p>Persoonlijk weet ik dus zo net nog niet of dat afremmen op de motor zo slecht is al geschetst wordt door bovenstaanden.</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-08-2006 12:30 #82239 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic "Het nieuwe rijden" voor oldtimers?
<p><strong>Hier even een reactie van Sander, de broer van Bas (sorry Bas, op jouw account ;) )</strong></p><p>Ik denk dat je gewoon moet rijden zoals je zelf het lekkerst vindt. Ik vind zelf het 'nieuwe rijden' een beetje traag en sloom. Ja, ik rijd graag wat sportiever met mn 140... en ja, misschien slijt het dan allemaal wat sneller. Maar ja, dan vervang je het toch?? De hobby kost toch al geld...</p><p>Misschien speelt ook wel mee dat ik op gas rijd, scheelt natuurlijk wel in de kosten.</p><p>En het milieu? Wij doen het nog gezond aan als je kijkt wat ze in China en Afrika allemaal in de grond stoppen ;)</p><p>groeten,</p><p>Sander</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-08-2006 13:26 #82238 door 11236-dummy
Wil je niet meer van die onzin verkopen via mijn account? ;-) Haha! En wordt gewoon eens lid man!

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-11-2006 09:03 #82237 door 11236-dummy
<p>Mijn Ama rijdt het zuinigst als ik zo'n 60 km/u rijd in z'n vierde versnelling. Het gaat het volgens mij om dat je het toerental laag houdt. Niet te laag natuurlijk, maar zo tussen de 1500 en 2000 rpm. </p><p> </p><p>Een tank tot op de laatste druppel leegrijden is zowel voor benzinetank als gastank nooit goed, maar je installatie overleeft het zeker wel hoor, die paar keer dat het voorkomt. ;-)</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD