Hoe veilig is de Amazon

• Hendri Verveda (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2006 15:45 #82368 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic Hoe veilig is de Amazon
Tja.... ik heb de hoofdsteunen klaarliggen (smalle uitvoering), maar zie er nog een beetje tegenop om de bekleding van de stoelen los te halen.
Zul je altijd zien dat je een aanrijding krijgt en er een mooie whiplash aan overhoudt..... afkloppen maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2006 15:57 #82367 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Hoe veilig is de Amazon
@Hendri: Tsja.. je weet maar nooit inderdaad. Maar klaar hebben liggen is in ieder geval de eerste stap naar veiligheid he ;)

Hoe ga je die smalle steunen eigenlijk bevestigen? Moet je die vastlassen aan het frame?

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-09-2006 16:38 #82366 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Hoe veilig is de Amazon
<p>Hendri,</p><p>De bekleding van de rugleuning is er zo af. de twee stangetjes die onderaan zitten eruittrekken en een paar klemmetjes aan de zijkant los . Ik heb ook smalle hoofdsteunen gemonteerd goed opmeten en de pijpjes vastlassen aan het frame het wijst zich eigenlijk vanzelf. Dan de bekleding er weer op en de gaten voor de steunen doorprikken. Hooguit twee uurtjes werk per stoel het meeste tijd ben ik altijd kwijt aan het bijelkaar zoeken van mijn gereedschap....succes</p>

• Hendri Verveda (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2006 16:57 #82365 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic Hoe veilig is de Amazon
@vincent: die moet je dan vastlassen inderdaad.

@eugen: Dan zal ik binnenkort de stoute schoen maar eens aantrekken.... ik heb diverse reacties gelezen van mensen die vooral moeite hadden met het weer netjes strak monteren van de bekleding.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-09-2006 19:40 #82364 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Hoe veilig is de Amazon
Gewoon een beetje rustig blijven en logisch nadenken... gaat vast goed

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-10-2006 18:59 #82363 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hoe veilig is de Amazon
<p>Ik zou volgens de statistieken niet meer mogen motorrijden en fietsen. Dit is vele malen gevaarlijker dan autorijden.</p><p>Ik wil alleen aangeven dat het niet makkelijk is om een overweging te maken van hoe en wat. Een Amazon met ABS is die dan veiliger dan eentje zonder? En waarom dan wel? </p><p>Een rally auto is met een doorgelaste carosserie en een rolkooi veiliger dan een standaard auto. Zeker i.c.m. met de helmplicht. Moeten wij dat dan maar ook doen met de moderne auto?</p><p>gr marcel.</p><p> </p>

Amazon Combi '66

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2006 19:15 #82362 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Hoe veilig is de Amazon
@Smelter /Marcel:
Dat is inderdaad de vraag. Neem bijvoorbeeld een Volvo C30, dat is natuurlijk eigenlijk al bijna een rallyauto qua kooiconstructies als je hem vergelijkt met een 20 jaar oude kleine Japanner.. Nieuwe features op luxe moderne auto's geven nog meer gemak, denk aan adeptieve cruisecontrol en trillingen in je stoel als je over de witte middenlijn gaat, waar is het einde?

Een voordeel van dit alles is natuurlijk dat het wellicht wat ongelukken voorkomt en de mensen in er gemiddeld genomen een stuk beter vanaf zijn na een ongeluk.. maar de keerzijde is denk ik wel dat mensen zich in dergelijke voertuigen steeds onschendbaarder gaan voelen.

De vraag over de rally auto was overigens puur uit interesse hoor, ik heb absoluut geen aspiraties om een tank van mijn Amazon te gaan maken. Anders had ik wel een 240 gekocht :)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD