Aanrijding

• Stefan Vooren (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2006 21:28 #51682 door Stefan Vooren (GAST)
Aanrijding is gemaakt door Stefan Vooren (GAST)
2 uur geleden kwam een Fiat Panda vol op de achterkant van mijn Amazone 123GT inrijden. De klap kwam hard aan, denk met 50 km per uur, gelukkig heeft de Amazone met hoodsteunen en gordel mij goed beschermd. Helaas ziet de Volvo er minder mooi uit. De volledige achterkant is ontzet , er zit een knik bij bijde achterwielkasten en ook de linker deur gaat niet goed meer open. Zo als het er uit ziet, is de auto total los, en zal ik hem niet meer kunnen opknappen :(

De Amazone was WA verzekerd zonder taxatie bij GIO. De schuld zal echter volledig bij de bestuurder van de Fiat liggen. Door een bergingsbedrijf is de auto weggesleept naar hun depot. Morgen moet ik hun vertellen hoe ik de schade op wil laten nemen. Of zij laten een schade-expert langskomen, en kunnen de auto later naar de sloop brengen, of ik kan de auto naar een andere schade-expert of garage laten brengen.

Hebben jullie goede adviesen waar ik de schade, of dagwaarde van mijn auto het beste kan laten bepalen om een zo hoog mogelijke uitkering te krijgen? Het bedrijf moet in de regio Utrecht gevestigd zijn, aangezien anders de transportkosten voor mijn rekening zijn.

Ik heb al een paar andere items op het forum over schade gelezen, maar heb hier geen bedrijven in de regio utrecht kunnen vinden.

Alvast bedankt voor alle tips, Stefan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-11-2006 22:09 #83159 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Aanrijding
<p>Stefan,</p><p>vervelend verhaal, ik hoop dat je zelf geen schade hebt opgelopen. Zoals je ongetwijfeld hebt gelezen is ons een maand geleden ongeveer hetzelfde overkomen. Iets minder erg want bij ons is de onderzijde in orde en is de auto aan 1 kant geraakt en de achterkant, de deuren gaan nog gewoon open en dicht. </p><p>Wat hebben wij gedaan, de auto is naar een garagebedrijf gebracht die de auto kent. De schade expert is naar dit garagebedrijf gekomen. W e hebben de auto eerst goed onder handen genomen, de binnen en buitenkant is volledig schoon gemaakt en zelfs heb ik een gedeelte van de auto gepoetst. Dit alles om te laten zien dat de auto goed verzorgd werd en wordt. Erg belangrijk is om te laten blijken aan de schade expert dat je de auto wilt laten maken, je bent er op gesteld. Ook handig is om te kijken of er niet nog ergens een oud taxatierapport voorhanden is, eventueel bij een oude eigenaar, wij gebruikten een taxatierapport uit 2001, werd toch naar gekeken. Misschien heb je wel eens een foto van de auto gemaakt waar deze fraai op uitkomt, 10 jaar geleden is bij ons een auto totalloss gereden, WA verzekerd, met een fraaie fotoreportage kregen wij 20000 gulden. Deze auto was het trouwens volledig waard. Als je verzekerd bent voor rechtsbijstand kan je het uit handen geven.</p><p>samengevat</p><p>auto netjes maken</p><p>naar een garagebedrijf die de auto kent of interesse heeft oms erieus te helpen met bemiddelen, zeker niet zelf doen want je bent het niet gewend.</p><p>taxatierapport zoeken bij oude eigenaar</p><p>foto's bij elkaar rapen die voorhanden zijn</p><p>Ik heb getracht je te bellen echter dit is niet gelukt. Voor contact zie ledenadministratie in ons blad.</p><p>Succes</p><p>Marcel van Soest</p><p> </p><p> </p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2006 23:13 #83158 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Aanrijding
Hey Stefan,

Wat een pech zeg.. Echt helpen kan ik je niet, maar misschien heb je hier toch iets aan:

Autobedrijf Van Londen, www.autovanlonden.nl
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel eens gehoord dat ze veel met oldtimers doen. Dit staat ook op de website, tevens staat daar onder het kopje 'reparaties' dat ze ook schadeherstel regelen (inclusief ophalen auto e.d. en eventueel zelfs leenauto) en daar de nodige taxaties bij uitvoeren. Ze zitten in Utrecht op de Croeselaan.

Succes in ieder geval met de afhandeling!

• Rob Funcke
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2006 09:24 #83157 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Aanrijding
<p>Inderdaad een vervelende situatie, zeker als een ander de veroorzaker is.
Er wordt altijd verwezen naar een taxatie rapport in dit soort situaties. Dit document is toch waardevol bij onderhandeling met de schade expert. Tip: ook al ben je WA verzekerd de Technische Commissie van de V44 vereniging vraagt maar &euro; 16,-- voor een taxatie. In dit soort zaken zeker de moiete waard.</p><p> </p>

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2006 11:08 #83156 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Aanrijding
Kan een taxatierapport bij verzekeringskwesties ook in je nadeel werken, dat de auto zonder rapport op meer waarde zou zijn ingeschat?
Mijn auto is technisch prima in orde, motor volgens mij zelfs nog zeer goed, qua carrosserie toch wel veel roest, maar wel gewoon weer door de APK.

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-11-2006 11:27 #83155 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Aanrijding
<p><span class="normaltxt">Waarom een taxatie: </span></p><ul> <li type="square"><span class="normaltxt">Het is beter de zaken van te voren goed te regelen. Wanneer de auto eenmaal schade heeft, valt niet meer te zeggen wat de waarde van het voertuig v&oacute;&oacute;r de schade was! En APK papieren zeggen niet zoveel.
</span></li> <li type="square"><span class="normaltxt">Ook indien je alleen <strong>WA-verzekerd</strong> bent is het verstandig een taxatierapport te hebben. Bij eventuele schade door toedoen van een ander heeft de verzekering van de tegenpartij ook een taxatierapport nodig.</span><span class="normaltxt">
</span></li> <li type="square"><span class="normaltxt">Wanneer je de auto aan het restaureren bent, heb je vaak al halverwege de restauratie het grootste gedeelte van het geld in de auto ge&iuml;nvesteerd. Je kan dan een deeltaxatie uitvoeren. Zodra de restauratie afgerond laat je het taxatierapport aanpassen.</span> </li></ul><p>Tuurlijk kan je het niet eens zijn met het getaxeerde bedrag, maar toch moet dit gezien worden als een juiste waardebepaling van het voertuig door een onafhankelijke partij. Maar goed, dit is allemaal achteraf gepraat. Je hebt geen taxatierapport, hopelijk komt er een meelevende schade-expert. Succes, laat nog even weten hoe het afloopt, ter lering en vermaeck van een ieder die een oldtimer rijdt zonder taxatierapport.</p><p> </p><p> </p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-text-animation: blink-background"><font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font></span></p>

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• Stefan Vooren (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2006 14:25 #83154 door Stefan Vooren (GAST)
Beantwoord door Stefan Vooren (GAST) in topic Aanrijding
Alvast bedank voor alle reacties tot nu toe.

Ik heb besloten om de auto naar garagebedrijf Van London te laten brengen, daar zij ervaring hebben met klasiekers en met schade. het uitzoeken van verschillende zaken valt nog niet mee. Grootste probleem is dat het garagebedrijf graag zo snel mogelijk een afspraak wilt met een schade-expert van de verzekering. Volgens hun kan dit van de verzekering van de tegenpartij zijn.

Gio-adviesgroep (mijn verzekeraar) zegt echter dat ik het schadeformulier aan hun moet opsturen en dat zij dit vervolgens door sturen naar Das rechtsbijstand die vervolgens contact opnemen met mij en de verzekering regeld. Ik heb in elk geval het schadeformulier gefaxd en per post opgestuurd naar GIO. Ik hoop echter dat de formulieren snel naar de rechtsbijstand doorgestuurd worden en vervolgens snel een afspraak gemaakt kan worden tussen garage en schade-expert. De garage zit in elk geval ook niet te wachten op langdurige stalling van de auto.

Al met al vervelend dat GIO niks wilt doen zonder dat ze de papieren hebben en ik graag snel de waarde bepaald wil hebben zodat de auto bij de garage weg kan :(

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2006 17:33 #83153 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Aanrijding
<p>Zou zoizo proberen om't wrak nog te behouden ,in onderdelen kan je er ook nog wel wat voor vangen.</p><p>Het is achteraf altijd makkelijk om te zeggen dat je een taxatierapport zou moeten hebben ,maar een goede expert kan na een aanrijding ook wel een redelijke inschatting maken wat de auto waard was.</p><p>Kan je helaas niet helpen aan een expert.</p>

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2006 19:27 #83152 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Aanrijding
<p>Stefan,</p><p>ik wil je niet ongerust maken echter het duurde bij ons precies 3 weken voordat de schade expert er was. WA verzekerden worden achtergesteld op All risk verzekerden. GIO is ook niet erg vlot met helpen, ze zijn wel vlot met rekeningen sturen en dat soort zaken en herinneringen sturen voordat de gestelde betalingstermijn verlopen is. De schadeexpert is in dit geval er een van de tegenpartij, als je all risk verzekerd zou zijn dan wordt de schade mogelijk alvast bepaald door een expert van GIO.</p><p>Marcel</p><p> </p>

• Stefan Vooren (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2006 10:30 #83151 door Stefan Vooren (GAST)
Beantwoord door Stefan Vooren (GAST) in topic Aanrijding
Marcel, wat heb je gedaan met je auto gedurende die 3 weken? Mijn garage wil de auto in elk geval niet zo lang stallen. Ik kan hem of laten staan bij het bergingsbedrijf, maar dan worden er stallingkosten gerekend, of ik kan de auto bij mij thuis laten bezorgen, maar dan heb ik niet de expertise van de garage op het moment dat de schade-expert langskomt.

Omdat de tegenpartij schuldig is, moet volgens mij een schade-expert van de tegenpartij de schade opnemen. Natuurlijk kan ik contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij, maar na mijn idee moet <span style="font-weight: bold;">mijn</span> rechtsbijstandsverzekering dit regelen. Dit is immers &eacute;&eacute;n van de dingen waarvoor je hun premie betaald.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD